۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۶۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۲۱-۰۱-۱۳۹۸
کد ۶۶۲۱۲۲
انتشار: ۲۰:۵۱ - ۲۱-۰۱-۱۳۹۸

درخواست پنس از سازمان ملل برای به‌رسمیت شناختن گوایدو

معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در سازمان ملل خواست تا این نهاد بین‌المللی «خوان گوایدو»، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا را به‌رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنرانی در نشست سازمان ملل از این نهاد بین‌المللی خواست تا به مردم ونزوئلا برای ایجاد آینده‌ای روشنتر کمک کند و این کار را می‌توان با لغو اعتبار نظام مادورو و به‌رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انجام داد.

وی سپس به نقل قولی از رئیس جمهور آمریکا پرداخت و گفت:« اگر خوبان با بدان مقابله نکنند شرارت پیروز خواهد شد.»

پنس سپس رو به نماینده ونزوئلا در سازمان ملل می‌کند و می‌گوید: با تمام احترام به آقای نماینده، شما نباید اینجا باشید. شما باید به ونزوئلا بازگردید و به مادورو بگویید که زمان آن فرا رسیده که برود.

سازمان کشورهای آمریکای لاتین دو روز پیش قطعنامه ای را که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا تنظیم کرده بود را با ۱۸ رای مثبت، نه رای مخالف و شش رای ممتنع تصویب کرد که بر اساس آن «گوستاو تاره»را به عنوان نماینده ونزوئلا در این سازمان به رسمیت می شناسد.

وزیر خارجه کوبا این اقدام سازمان کشورهای آمریکایی مبنی بر به رسمیت شناختن تاره به عنوان نماینده ونزوئلا در این سازمان را محکوم کرد. وزارت خارجه ونزوئلا نیز روز سه شنبه اعلام کرد که کاراکاس هر گونه تصمیمی که نماینده جدید اتخاذ کند را نادیده می‌گیرد.

برچسب ها: پنس ، گوایدو
ارسال به دوستان
سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس