۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۶۶۸۶۰
تعداد نظرات: ۱۲۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۸-۰۲-۱۳۹۸
کد ۶۶۶۸۶۰
انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۸-۰۲-۱۳۹۸

90 دقیقه گفت‌وگو/ با کوپنی شدن کالاهای اساسی موافق هستید؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد کوپنی شدن کالاهای اساسی با هم گفت‌وگو می‌کنیم.

عصرایران- اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور با اشاره به محدودیت‌های کشور گفت:« شاید مجبور شویم در برخی کالاها به سمت سهمیه بندی و کوپنی شدن پیش برویم. این نظری است که در دولت و خارج از دولت طرفدار دارد. پیش نیازش این است که دولت خودش دوباره وارد یکسری از فعالیت‌های اقتصادی شود.»

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز در سال 97 پیشنهادی مبنی بر کوپنی شدن کالاهای اساسی را به تصویب رساند. براساس تصمیم مجلس، دولت مکلف است در سال ۹۸ از کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با نرخ ارز ترجیحی و یا پرداخت نقدی استفاده می نماید.

90 دقیقه گفت‌وگو/ با کوپنی شدن کالاهای اساسی موافق هستید؟

 

حالا با توجه به تصمیم مجلس و دولت می‌خواهیم در مورد کوپنی شدن با هم گفت‌وگو کنیم.

1- موافق کوپنی شدن کالاهای اساسی هستید؟

2- آیا این طرح می‌تواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند؟

3- از گرفتن کالای کوپنی در دهه 60 و 70 خاطره‌ای دارید؟

 

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۲۵
در انتظار بررسی: ۶۵
غیر قابل انتشار: ۶۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
13
129
به کوبا خوش آمدید!
پاسخ ها
باربد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
خیر کاملا مخالفم چون بعد از 40 سال قرار نیست به 40 سال قبل برگردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
با سلام
بنظر میرسد، صرفنظر از چگونگی بروز چنین مشکلی و پاسخ احساسی مانند آنچه دوست عزیزمان گفتند که نمیخواهیم به 40 سال قبل برگردیم، این نحوه توزیع میتواند به برخی از اقشار جامعه کمک نماید.
اما نکته حائز اهمیت آن ایت که در کنار هر نوع توزیع کالا به صورت سهمیه بندی، رانت استفاده از اطلاعات و قدرت جهت ورود به آن حوزه بوجود می آید. پس بایستی دولت به این عرصه مستقیما ورود نماید. آیا تجربه واردات گوشت و مرغ، چنین تجربه مثبتی را از سابقه دولت نشان میدهد؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
متنفرم از اين كه به فقر و فلاكت دهه شصت برگرديم
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
چون خیلی خانواده های آبرومندی هستند که تحت پوشش حمایتی هیچ نهادی نیستند و راه درامدی خوبی هم ندارند و با توجه به عدم وجود نظارت بر وضعیت بازار و قیمتهای سرسام آور به نظر من لازمه برای کالاهای اساسی کوپنی بشه تا لااقل مردم گرسنه نباشند.
محمدرضا - کیش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
کوپن، سهم ما از پیشرفت و ترقی در قرن بیست و یکم خواهد بود
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
برای جلوگیری از رانتهای جدید میشه مبلغ یارانه رو اضافه کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
16
55
- موافق کوپنی شدن کالاهای اساسی هستید؟ بله در این شرایط که یکی سه بار سه بار گوشت گرفته و ما هنوز موفق نشدیم بگیریم کوپنی بهتره

2- آیا این طرح می‌تواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند؟ وقتی این سوال رو یک سال قبل میپرسیدید بهتون میخندیدم ولی الان فکر کنم کمی عدالت با کوپن رعایت بشه

3- از گرفتن کالای کوپنی در دهه 60 و 70 خاطره‌ای دارید؟ من متولد 70 هستم و فکر کنم تا هفت هشت سالگیم کوپن بود و خرید و فروش کوپن در یکی از میدون های شهرمون و وقتی از تلویزیون شماره کوپن اعلام میشد میگشتیم دنبال شماره :)) و استرس داشتیم نکنه اون شماره رو ما نداشته باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
10
108
شرم آوره به خدا..
بعد از گذشت چند دهه دوباره عقب گرد کنیم؟!
یعنی دولت توان مدیریت شرایط موجود رو نداره؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
اتفاقا كوپن در حال حاضر يعني كنترل شرايط موجود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
اگه به روحانی رای دادید تقصیر خودته!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
به نام خدا
نه ، نداره
محسن حمزه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
17
74
بنده در کل موافقم چون خیلی از آدما رو میشناسم که واقعا تو خرید کالاهای اساسی موندن حداقل بشه با اینکار بهشون کمک کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
نه من مخالفم اگر کمک بشه تو همین وضع می مونیم و این یعنی عقب گرد مشکل باید اساسی حل بشه وگرنه منتظر ونزوئلا جدید باشید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
14
46
باتوجه به عدم مجود سیستم کارامد و نظارت کافی بر قیمت گذاری کالاها و باهدف کمک به رفع مشکلات اقشار ضعیف تر جامعه با ارائه کوپنی اجناس موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
11
46
بهتر از اوضاع چپرچلاق فعلی است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
9
62
ظاهرا قراره خیلی به عقب برگردیم بله خاطرات زیاد دارم صفهای طولانی دعوا ودرگیری بدبختی اصلا ما غلط کردیم ایرانی شدیم تو سال 2019 کار باید به جایی برسه که دوباره کوپن باب شه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
با سلام
اگر چگونگی و روند رسیدن به وضع کنونی و عقب گرد را در مقطع فعلی کنار بگذاریم، بنظر بنده شرایط دسترسی اقشار آسیب پذیر به مایحتاج ضروری تر فراهمتر خواهد شد.
نکته حائز اهمیت در این خصوص آن است که در کنار هر نوع سهمیه بندی، وجود رانت و انحصار در وارادات، خرید و توزیع کالا وجود دارد که بایستی مدنظر باشد. پس اگر دولت، دولت سالم و شفافی باشد، بایستی راسا در این مورد ورود نماید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
خودتون رای دادید! به ماچه!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
11:48 من کلا تو عمرم رای ندادم از افتخاراتمه
abbas
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
19
45
كاملا مخالفيم چون علاوه بر اينكه دردي از مردم دوا نميكند يادآور دوران بدبختي و فلاكت دهه 60 است و بيشتر باعث فساد در توزيع ميگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
پس راه حل شما برای اقشار آسیب پذیر اجتماع که در تأمین مایحتاج اولیه زندگی درمانده شده اند چیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
راه حل این است که دولت هزینه آقازاده ها و ژن های خوب خارج و داخل کشور را به اقشار آسیب پذیر بدهد
omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
کاربر 11:35 واقعا فکر میکنید دولت توانایی بازخواست از ژنهای خوب رو داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
جناب امید حق با شماست ما باید با کوپن روزگار سپری کنیم تا آنها در رفاه حداکثری باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
10
33
چند سال اخیر نشان داده است که دولت فعلی توان مدیریت یک محله را نیز ندارد و صرفا گفتار درمانی می‌کند ... کوپن راه حل خوبی برای کاهش آلام مستمندان جامعه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
پس مطمئن باش کوپن را هم نخواهد توانست درست اداره کند فقط یک منبع جدید رانتو فساد ایجاد می شود. عقب گرد 40 ساله !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
پس چرا رای دادین؟ دکتر فرشاد مومنی: روحانی ضعیف ترین دولت جمهوری اسلامی از نظر برنامه ریزی اقتصادی است
ن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
40
فرقي نميكنه ، كاره ما مردم از كپني شدن غير كپني شدن گذشته، اكثرا به همه چيز بي تفاوت شدند.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
3
27
اگرهمه کار الکترونیکی باشه و نیاز به ایستادن در صف نباشد و همچنین کیفیت کالاهای عرضه شده خوب باشه، خوب است.
البته اگر پولش را بدهند مردم از هر جا خواستند بخرند بهتر است.
sam
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
3
43
این شعار یادتونه؟ « به عقب برنمیگردیم »
واقعا تاسف آوره
یزدان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
6
17
با سلام
بنظر من در شرایط کنونی که یارانه به هر صورت منجر به رانت میشه( ارز ارزان ، بنزین ارزان و ... ) که همه ی ما شاهد آن هستیم.بهترین روش پرداخت نقدی آن بر اساس سرانه به کل جمعیت میباشد بنحوی که دریافت کننده مجاز به خرید هر گونه محصولی باشد نه اینکه صرفا یک سری کالاهای خاص را شامل این ماجرا کنند که این خود میتونه مجدد منجر به رانت و اختلاس و صد البته افت کیفیت خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
با سلام
حتما شما اثرات مثبتی در خصوص پرداخت نقدی یارانه در سطح جامعه مشاهده کردید که چنین پاسخی را میدهید.
دوست عزیز، این روش فقط و فقط بودجه کشور را صرف پردختهای ماهیانه میکند که در نهایت به ضرر ملت است.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
55
9
باید دعا کرد این دو سال باقیمانده هم به سلامتی بگذرد و ان شاالله دولت پاک و با تدبیری این ویرانی ها را ترمیم کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
فقط امیدوارم دولت بعدی عین تدبیر و امید نباشه که بعد از 6 سال تمام کارهای اشتباه خودشو به دولت قبلی نسبت بده. وخودش هم مطالبه گر باشه که چرا وضعیت بده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
من هم اميدوارم هرچه زودتر بتونم از اين كشور عجيب و غريب با مردم عيجب و غريبتر نجات پيدا كنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
3
64
من اصلانمیخواستم به دنیابیام اونم تواین مکان، تواین زمان!
کی منو آورد؟
کی ازمن اجازه گرفت؟
به زور اومدیم، به زورمیریم!
نمیخوام اصلا،
نه بهشتو، نه جهنمو...
نمیخوام اصلا وجودداشته باشم.
همین دنیابرام جهنمه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
شما تنها نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
همه چیز دست خودمونه.باید برای انتخابات بعد فریب حرف های دروغ رو نخوریم. با دید باز انتخاب کنیم.روحانی فریبمون داد.
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
2
20
كالاي كوپني بر اساس تجربيات قبل مثل گوشت يعني گوشت يخزده خارجي در حوزه برنج يعني برنج تايلندي و...در صورتي كه بسيار پسنديده تر است اگر قرار شد در يك ماه برنجي به سرپرست خانوار تعلق بگيرد برنج مرغوب ايراني باشد اگر قرار شد گوشت تعلق بگيرد گوشت ران گوسفندي گرم تعلق بگيرد وموارد مشابه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
راسته یا فیله نمیخوای؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
فیله دوست داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
داداش داري ايران زندگي ميكني هاااا
دل سوخته
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
3
20
خیر
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
2
41
سوال بهتر: "آیا با تصمیماتی که مدیران کشور گرفته اند که تبعات آن باعث کوپنی شدن کالاهای اساسی می شود موافقید؟"
بهزاد
France
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
16
17
عده از روی جهل و عده ای از دارودسته های رانتخوار مملکت ، به شدت مخالف اجرایی شدن کوپن هستند. چرا؟! چون اکر کوپن اجرا شود ، دیگر نمیتوانند گوشت با دلار ۴۲۰۰ وارد کنند و در باز آزاد با دلار ۱۴ تومنی بفروشند. کوپن ، دست این مفت خوران بیرحم را از این سفره قطع میکند. شیوه تبلیغاتی این رانتخواران هم این است که کوپن ، بازگشت به ۳۰ سال قبل و عقبگرد است!! عده ای از مردم هم از روی نادانی ، فریب بازی این رانتخواران را میخورند و رایگان برایشان تبلیغ میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
مطمئنی رانت های دیگه ای درست نمیشه و باز انحصاری نمی شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
اینکه عده ای گوشت رو با دلار 4200 تومانی وارد میکنند و با دلار 14 تومنی در بازار میفروشند ، یعنی عدم وجود نظارت !!
یعنی عدم برخورد قاطع !
هم در دولت ، هم مجلس ، هم دستگاه قضا.
نوعی مماشات وجود دارد.
تا وقتی نظارت وجود نداشته باشد ، کوپن هم ول معطل است.
hossein
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
2
9
در شرایطی که قرار داریم "کوپن" به خودی خود نمی تواند بد باشد ولی: بدلیل عدم وجود "سیستم" دقیق ، باعث ایجاد فسادی دیگر و بلوایی جدید خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
4
11
کوپنی شدن بشرط پیاده سازی در بستر الکترونیکی ای که قابلیت دخالت دادن روابط رو نداشته باشه و گزارشات مشخص عمومی از میزان توضیع و ... به صورت لحظه ای رو به همه در یک سایت مرجع نمایش بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
2
34
لطفا چواب این سوال را بدهید چرا در کشوری ثروتمند مانند ایران مردم باید با کوپن زندگی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
اينو بايد خود مردم جواب بدن!!!
محسن 666
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
24
سال سال این چند سال امسال پارسال پیارسال هر سال میگیم دریغ از پارسال
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
4
9
با سلام-خیلی خاطره داریم ولی اگه قراره بصورت کارت الکترونیکی که وصله به کارت یارانه یا ملی بشه خوبه-تحریما حالا حالاها هست-بزار چند قلم کالا به نیازمندا برسه-کارمندا هم دارن فقر میشن-اینو همه میدونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
5
27
مشکلات مملکت به نظرمن درحال حاضرداخلی نیست وهردولتی که بیادهمین وضعه، مگه اینکه مذاکره کنه وگرنه بایدهزینه بده که اونم مردم میدن نه مسئولین!
یعنی تاوان عملکرد مسئولینی که تصمیم میگیرن رومردمی میدن که هیج نقشی نداشتن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
21
آماده ایم
تا به دوران عار نشینی برگردیم.عصرایران ما عصرحجرهم حاضریم برگردیم.آماده ایم...
z
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
5
حالا شما که بلدین اسم کوپنی را بزارین یه اسم شیک و جدید با همان شاکله. بلکه یه کم امورات مردم روان تر بشه. والا به خدا پدر مردم در اومد با این اوضاع
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
3
12
با توجه به بی عرضگی دولت و بی لیاقتی مجلس در امر نظارت بر امور کشور موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
2
26
اول یکی به من بگه اصلا ما چرا مجبوریم تو این وضعیت اقتصادی باشیم ؟ بعد من بگم با کوپنی شدن موافقم یا نه .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
9
4
عوض کوپنی کردن مبلغ یارانه را بالا ببرند. مثلا هر ماه پول 2 کیلو گوشت را به یارانه اضافه کنند.
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
4
3
با کپنی صد درصد مخالفیم تفاوت پول ارز دولتی ونیمایی رابه هر کسی بدهند تا خودش تصمیم گیری کند چه کالایی بخرد
رامین
Greece
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
16
موافقم! ولی سوال این نیست! این چاره ای برای وضع موجود است.
سوال این است: آیا واقعا قرارگرفتن کشور در این وضع اجتناب ناپذیر بود؟
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
3
خدا كنه مثل دلار آقاي جهانگيري نشه يك سري براي رانت هاي كلان و واردات كالاهاي تاريخ گذشته و ....از الان دارن برنامه ريري مي كنند كه با كوپن بدن دست مردم مستاصل ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
7
كاملا مخالفم زيرا موجب دلال بازي ورانت وفساد بيشتر ميشودتجربه سالهاي گذشته اين را اثبات كرده
ناشناس
Germany
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
4
10
از سر اجبار و با اجازه بزرگترها بله :)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
9
آخه بخاطر چی ؟؟؟؟؟؟؟
رستمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
12
کوپن یعنی بازگشت به قرن بیستم !کاملا مخالف کوپن و هر نوع کالای کوپنی هستم .وظیفه دولت ایجاد عدالت در بین افراد جامعه است..من و میلونها امثال من دوست داریم با عزت زندگی کنیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
2
11
یادمون نرفته اقای روحانی میگفت آن چنان رونقی بده به زندگیامون که دگه نیاز به یارانه نداشته باشیم ....خدا بخیر کنه ....این چرخ زندگی دیگه با کوپنم نمیچرخه روحانی برو لطفا................فقر بزرگترین قدرته یادتون باشه عاقبتتونه بخیر کنه ...بترس از خشم مردم
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
14
1- موافق نیستم چون فسادهای دیگری بار می آورد
2-شاید کمی از مشکلات را حل کند ولی مردم را دوباره با مشکلات بزرگتری گرفتار می کند
3- من که با انقلاب بزرگ شدم بیشتر ین زمان نوجوانی وجوانی ام رادر صف کالای کوپنی صرف کردم خاطره خیلی بدی دارم . خدا آن روزها نیاورد.
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
6
3
در صورت تعریف مکانیزم مناسب و نظارت کافی و سالم و توزیع کننده زیاد که مردم وقت زیادی تو صف نباشند، در این شرایط حساس سیستم کوپنی بسیار مناسب است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
11
اگردولت از اداره کشور ناتوان است نیاز به برگشت به 40 سال قبل نیست بایدتمام کابینه ناتوان استفعادهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
14
کوپن مال زمان جنگ است ؟ ما با کی در جنگیم ؟ و چرا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
ما در گیر جنگ اقتصادی بخاطر تحریمهای غیرقانونی آمریکا هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
2
4
وقتی اداره مالیات و دولت و نهادها قضایی نمی توانند با دلال ها برخورد کنند بله این تنها راه است مشروط بر این که کوپن در اختیار همه افراد جامعه قرار گیرد نه این که باز به افرادی داده شود که فکر می کنند برایشان رای می دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
11
ای خدا هرچی زودتر مرگتونو برسونه
همه دارن پیشرفت میکنن ما داریم روز به روز پسگرد میکنیم و سقوط آزاد
باز داریم به روزگار صبح زود رفتن و وای سادن تو صف کپنا میرسیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
3
4
با وضعیت کنونی بله موافقم
در صورت عرضه دولتی بعضی کالا ها عدالت برقرار میشه
اینجور نمیشه یکی چند بار گیرش بیاد یکی گیرش نیاد
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
2
8
به هیچ وجه موافق نیستم....دقیقا شبیه کشورهای کمونیستی سابق میشویم...
ناشناس
Canada
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
13
افسوس افسوس افسوس
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
با وضعیت کنونی بله موافقم
در صورت عرضه دولتی بعضی کالا ها عدالت برقرار میشه
اینجور نمیشه یکی چند بار گیرش بیاد یکی گیرش نیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
13
خدایا خودت ما رو از این وضعیت خلاص کن
دیگه خسته و درمانده شدیم
نمیدونم چی بگم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
7
با افزایش جمعیت ناشی از کوپنی کردن چکار کنیم ، زیرساختشو آماده کردین ؟!
محمد خوشه چین
Iraq
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
3
3
سلام. قطعا موافقم بخاطر اینکه به دهک های پایین جامعه که توانایی تامین مایحتاج زندگی رو ندارن کمک میکنه. یادمون باشه که در سته با این اقدام به سی و خورده ای سال عقب تر برمیگردیم ولی اینم باید قبول کنیم ۳۰ سال پیش خیلی چیزها از الان بهتر بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
4
4
بله با این وضعیت کوپنی شدن بهتره چون قشر متوسط داره زیر گرانی له میشود و تولید کنندگان و فروشندگان روز به روز قیمتها را بالا میبرند اگر کوپنی بشه یه خورده قیمتها متعادل میشه و حداقل مردم میدونند مایحتاج خود را بصورت سهمیه بندی تهیه خواهند کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
11
ببینید به کجا رسیدیم ؟
ناشناس
United States of America
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
3
0
بجای کوپن از شماره ملی سرپرست خانوار استفاده کنین. همین کاری که برای توزیع گوشت گرم میکردید ولی نظارت کنید.
ناشناس
United States of America
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
3
0
1-کار صحیحی نیست ولی اگر راهی باقی نمانده چاره ای نیست.
2- تا حدودی بله(شاید)
3- چیزی که زیاد داریم خاطره است. حداقل هوای تهران بسیاربهتر بود و من آنموقع(اوایل دهه 60) نوجوان بودم،شاد و آزاد. بیشتر مردم هم با هم مهربانتر بودند و همسایه ها هوای همدیگر را داشتند. از قدیم میگن :همسایه نزدیک به از برادر دور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
13
مسئولین هم تو صف کوپن خواهند ایستاد یا فقط برای مردم این خواب رو دیدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
16
کوپن فرزندان مسئولانی که در خارج کشور هستند رو والدینشان خواهد گرفت ؟! یا اونها به کوپن احتیاج نخواهند داشت
حجت
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
3
متاسفم
کاملا بی ربط و باعث رانت خواری جدید و دلالی خواهد شد
بحث سوخت میشه میگن به دلیل قاچاقه
مگه ماموران مرزبانی حقوق نمی گیرند که مردم باید تاوان پس بدن حالا هم کالاهای اساسی تعزیرات داریم ، قوه قضائیه نیروی انتظامی امور اصناف پس شما بگین چکار باید بکنیم همه چیز ول شده میگن ماکارونی گران شده میرن دلیل میارن که آرد گرون شده مگه این نهادها حقوق میگیرن که دلیل برای ما بیارن ؟
پس کپنی شدن هم دلیلی مثل بقیه هست و تاریخ مصرفش گذشته
باز هم متاسفم !!!!
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
14
مثل این می‌مونه که بگیم برادر من، ما می‌خوایم شما رو از بالای پشت بوم پرتتون کنیم پایین، حالا آیا موافقی شکستگی‌هات رو با آتل فیکس کنیم؟!؟!؟ اصلاْ چرا باید به سمتی بریم که کالاهای اساسی کوپنی توزیع شه؟!
خواننده
Canada
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
3
3
بله موافقم. به دلیل اینکه اقتصاد ما متاسفانه درگیر عدم شفافیت و رانت بازی و فساد است . فایده حداقلی کوپن این است که دسترسی طبقات متوسط و پایین اقتصادی جامعه ایرانی به برخی کالاهای اساسی را تضمین می کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
22
گناه ما چی بود تو این کشور به دنیا اومدیم
حسین
Germany
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
7
3
موافقم . در زمان جنگ خیلی خوب بود.الان هم شرایط اقتصادی مثل زمان جنگه
دانا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
7
بنده موافقم،چون با کوپنی شدن کالاها دلال های متوسط و کوچکتر هم سهمی از این سفره می برند!به هر حال نمیشه که فقط رانت خواران و دلال های بزرگ نوش جان کنند.در آخر کاش فقط تعداد نگهبانان را بیشتر کنند تا معطل نشیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
2
کوپن دادن شاید کمک کنه به توزیع عادلانه اما به بدترین شکل انجام میشه مثل توزیع گوشت مثلا صف از 7 صبح با بی نظمی 4 ساعت باید وایسی تو صف یا کیفیت پایین یا ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
2
3
نظر من که حاوی توهین و تهمتی نبود منتشر نشد.
بهر جهت ، این دولت ، همان دولتیست که تمایل شدیدی به حذف قیمت از روی اجناس داشت.
همین دولت ، آگاهی کامل به صادرات بی رویه دام زنده داشت.
همین دولت ، آگاهی کامل به میزان ورود و خروج اجناس اساسی داشت.
همین دولت ، توانایی نظارت را بطور خاصی ندارد !
همین دولت ، قصد کوپنی کردن هم دارد....
عاقلان دانند..

شما که نظر خواستید ، نظر قبلی من را منتشر میکردید.اگر مشکلی با نظرات دیگران دارید ، چنین گفتگوهایی راه نیندازید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
6
بشدت مخالفم
تنها راه حل کنترل قیمتها پیوستن به جامعه جهانی است اگر دولت در گمرکات باج نگیرد با همین دلار 14 هزاری هم مردم مشکلی نخواهند داشت فقط کاملا ازاد باشد بدون محدودیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
4
کوپنی کردن یه سری از کالاها شاید بتونه یه مقداری مشکلان رو کم کنه. اما بقیه کالاها چی؟ همه چیز رو که نمیشه کوپنی کرد؟ میوه، لباس، ابزارآلات ، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو و.... اینا رو باید چیکار کرد؟ دولت باید یه فکر اساسی تر بکنه .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
2
به نظر من خوب خواهد شد. قیمت ها آزاد بشود و برای ملت ایران کوپن بدهند تا غیر ایرانیها با قیمت پایین کالاهامون رو به غارت نبریرند.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
2
با سلام.متاسفانه با توجه به آفزایش روز افزون و لجام گسیخته قیمتها که عوامل داخلی و بیرونی درآن دخیل هستند.حداقل جهت کمک به اقشار کم درآمد جامعه این طرح در کوتاه مدت لازم و ضروری هست.ولی برای بلند مدت شایسته مردم کشور نبوده و باید راه کارهای کارشناسانه لحاظ گردد.بنده در وضعیت فعلی موافق کوپنی شدن هستم.با تشکر
ramin
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
2
2
موافقم چرا که نه چون همیشه یکی باید بهمون یاد بده که هرچیزی رو به اندازه باید مصرف کرد چون یاد نگرفتیم هرچی گرون شد کم بخریم یا نخریم تا ارزون بشه هرچیزی گرون شد فوران رفتیم زیاد تر خریدیم نمونش همین بنزین تا گفتن گرون میشه همه رفتیم تو صف که یه باک بزنیم
میدونین کلا حقمونه چون آدمهای فراموش کاری هستیم امروز سر 2500 تومن بنزین تاراحتیم سه ماه بعد برامون عادی میشه و یادمون میره
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
4
مخالفم، تجربه نشان داده که این کارها به ثمر نمی رسد. اگر دولت نظارت درستی روی خرید و نحوه توزیع کالاهای مرغوب داشته باشد، نیازی به کوپنی شدن اجناس نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
9
بگيد كه؛ فقط مردم قراره تو صف اجناس كوپني وايسن يا بعضي از آقايان و آقازاده ها هم تو صف وايميسن؟؟؟
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
3
كاملا موافق هستم دراين صورت همه چيز بين همه بطور يكسان تقسيم ميشه براي مملكتي چون ايران بااين مردمي كه همه جا صف ميكشن اتفاقا زرنگها هم در صف حضور دارند نه آبرودارها پس درنتيجه براي اين مملكت بشدت لازمه چندماه هست كه دنبال گوشت تنظيم بازاري ميگشتم اخرش هم پيدا نكردم اگه همه اقلام ضروري مردم كوپني باشه ماخيالمان راحته كه سهم همه محفوظه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
9
من متولد 53 هستم و دهه شصت خاطراتمون کلاً گره خورده به ایستادن تو صف اجناس کوپنی وگوشت و مرغ ونفت و نون و... اونموقع ما بچه بودیم میگفتن جنگ تموم بشه این جیره بندیها هم تموم میشه نگو ناف ما دهه پنجاهی ها رو با انقلاب و جنگ و تحریم و کوپن و صف نوبت بریدن! الان بعد 30سال تازه باید با خانم بچه ها بریم صف اجناس کوپنی وایسیم. هر روز بدتر از دیروز!! واسه من که فرقی نمیکنه حداقلش خاطرات دهه شصتمون رو اینبار با بچه هامون مرور میکنیم!!!
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
5
خیلی وقته گوشت نخوردیم.....
جامعه شناس و اهل مطالعه اقتصادی و پژوهشگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
7
1
اقلیتی از روی زرنگی و حقه بازی یعنی رانت خواری، دشمن کوپن هستند و مصاحبه میکنند مقاله می نویسند جو درست میکنند.
اکثریتی هم از روی عوامبیت(احساساسات و گول خوردن و مخالغت کورکورانه) مخالفند.
این دولت عقب مانده ی ذهنی جسمی باید از سال گذشته، با اولین روز جهش دلار، کوپن الکترونیک را راه اندازی میکرد.
اون کسی میگه نبابد به چهل سال قبل برگردیم، عوام است. این برگشت میست بلکه اتخاذ تثمیم مناسب است.
من جامعه شناسی و پژوهشگری اجتماعی و برنامه ربزی اجتماعی خوانده ام، روزنامه نگارم. ستون نویس و طنز پردازم، عضو شورای مرکزی منطقه لرستان در دو حزب اصلاح طلب بوده ام.
کارشناس این کارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
جناب آقای سوپر استثنایی و خاص ، سوال :
تمام کشورهای توسعه یافته در حال حاضر کوپن دارند؟چون اینطور که شما میگویید اگر بگوییم نه ، یا رانتخواریم یا عوام ! و خواص که بدنبال توسعه و غربی شدن هستند موافق این بحث هستند.
جناب آقای کارشناس این کاره ، قبل از اینکه شرایط به اینجا برسد چرا کار کارشناسی از شما و هم پیاله هایتان انجام نشد؟
پژوهشگر اجتماعی ، در همان منطقه لرستان چقدر وضعیت اجتماعی از دوره دوم دولت آقای روحانی وخیم تر شده و نفهمیدید؟
تئوری ها رو طوطی وار حفظ کردید و منم منم میکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
آقاي جامعه شناس كلمه تصميم به اين شكل نوشته مي شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
4
فساد تنها عایدی سیستم کوپنی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
2
کوپنی شود اشتغالزایی هم میشود بازار کوپن فروشان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
5
با كوپه كردن كالا موافق نيستم به هيچ عنوان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
3
اگه صفهای طولانی ایجاد نکنند و بعضی دلالان که نانشان در آشفته بازاری است اجازه بدن به نظر من بهترین کاره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
11
پرسش شما جای خجالت دارد !!!!!!!!!!!!!!!
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
2
1
باتوجه به شرایط استثنای که برکشورحاکم است بنده فکر میکن کوپنی شدن کالاهای اساسی وسوخت به نفع قشر وسیعی ازجامعه باشد .چون دراین شرایط توزیع بدون برنامه کالاهای اساسی درمیادین وفروشگاهها ناعادلانه بودن وموجب ایجاد رانت برای برخی افرادشده است.
خیلی ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
1
داداشا
اگه جنس ها کوپنی بشه یارانه ات قطع میشه و برای خرید جنس کوپنی باید پول بدهی . جنس کوپنی رو که مجانی بهت نمی دن . کوپنی شدن = فشار اقتصادی بیشتر
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
2
11
خیر بنده با سهمیه بندی و کوپن مخالفم به دلایل زیر:
1- سهمیه بندی یعنی رواج قاچاق، رانت خواری، بازار سیاه و پارتی بازی
2- سهمیه بندی یعنی توزیع فقر، یعنی ترویج صف
3- سهمیه بندی یعنی عادی سازی فقر !!
4- سهمیه بندی یعنی کاهش کیفیت مواد و نیاز های اولیه، یعنی هر جنس بی کیفیت و آسیب زایی را به جبر استفاده کنی.
5- سهمیه بندی یعنی شانه خالی کردن دولت از وظیفه اش در برابر تمام جامعه، وظیفه اش در برابر حفظ کیفیفت و کمیت اقلام مورد نیاز
6- سهمیه بندی یعنی اجرای جامعه طبقاتی در عمل
7- سهمیه بندی یعنی بازگشت به عقب
8- سهمیه بندی یعنی توهین به مردم نجیب و کشور پر برکت ایران
9- سهمیه بندی یعنی حود را برای (روزهای بسیار سخت) گرم کنید!
محمدمهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
3
کاملا موافقم .چون اقتصاد ایران که عمدتا توسط دولت و نهاد های غیر خصوصی اداره می شود به دلیل ماهیت ذاتی غیر خصوصی بودن بسیار مستعد واسطه گری و دلالی می باشد که کوپن می تواند یک قدم به نفع مصرف کننده ها و حدف واسطه گری باشد تا روزی که اقتصاد ایران واقعا خصوصی بشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
7
خیر مخالفم! من همه کودکی و نوجوانی ام رو در دوره جنگ و صف های کوپنی خانواده ام توی سرما و گرما و بدبختی هاش گزروندم! تداعی اش برام وحشتناکه!!!
شرایط حساس کنونی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
2
مشکل توزیع کوپن نیست
محمد
United States of America
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
3
با کوپن غیر نقدی مخالفم مثلا اگر دولت میخواهد به افرادی دو کیلو گوشت در ماه با قیمت یارانه ای بدهد پول ان را بصورت یارانه نقدی بدهد و اون فرد با آن پول برود 2 کیلو گوشت از بازار آزاد تهیه کند اینطوری از سیستم توزیع کالا بهتر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
3
6
موافقم چون یه عده ای نون شب ندارن
صابر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
6
آنهایی که تجربه اجناس کوپنی دهه شصت را دارند دوست ندارند به شرایط آن موقع برگردند ولی با توجه شرایط فعلی و ناهماهنگی در دسترسی همه مردم به کالاهای اساسی کوپنی کردن راهکار بهتری می باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
14
به ونزوئلا خوش آمديد.
افشار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
12
کوپن جهانگیری = دلار جهانگیری
تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به یمن (فیلم) در باب حقوق بومی ها امام جمعه کرج : باید بررسی شود چه کسانی دنبال این هستند که فضای مجازی بدون کنترل در اختیار همه قرار گیرد تصاویر دیده نشده از بیماری کبد از کبد چرب تا کبد فیبروز (فیلم) انتقاد کاظم صدیقی از فضای مجازی ؛ امروز اسلحه دشمن با وجود شبکه های مجازی، جنگ نرم است تلاوت فوق العاده‌ای از مصطفی غلوش در ایران: سوره الرحمن (فیلم) وزارت بهداشت : مازوت سوزی سلامت مردم را تهدید می کند گفتند فیلمت را بدون حجاب بساز تا از جشنواره برلین جایزه بگیری (فیلم) محمد الجولانی زیر کت و شلوارش سلاح پنهان می‌کند (فیلم) اسحاق جهانگیری : روزهای سختی در پیش است، راهی جز مذاکره نداریم/ من هم مثل مردم، نگرانم امام جمعه بجنورد: باید از حوادث سوریه درس دشمن شناسی گرفت  پاسخ رئيس جمهوری پاناما به ترامپ: کانال، پانامایی باقی می ماند/ هیچ مذاکره‌ای در کار نیست / تجمع مقابل سفارت آمریکا : ترامپ حیوان از کانال دور شو اختلال واتس اپ بر طرف شد؟ ۷ روز عزای عمومی در هند در پی درگذشت نخست وزیر سابق این کشور ایران عضو ناظر اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد