۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۷۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۹-۰۴-۱۳۹۸
کد ۶۷۶۰۵۷
انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۹-۰۴-۱۳۹۸

11 خط مترو در تهران فعال می‌شود

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه ۴ خط جدید مترو به خطوط ریلی قطار‌های درون‌شهری پایتخت اضافه می‌شود، گفت: در مجموع ۱۱ خط مترو خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت ساخت یک رام قطار شهری مترو در پایتخت، اظهار داشت: در حال حاضر مترو تهران در خطوط یک تا ۷ خدمت‌رسانی در آن به شهروندان انجام می‌گیرد و بر اساس آخرین بازنگری طرح جامع ریلی قرار شده است که ۴ خط دیگر به خطوط مترو اضافه شود.

وی افزود: در حال حاضر از همه ظرفیت‌های خط یک تا ۷ استفاده نمی‌شود و مهمترین دلایل آن کمبود واگن بوده است؛ که البته کارخانجات متعددی در این زمینه داشته‌ایم، ولی فعالیت آن‌ها تا کنون به ۴۰ درصد هم نرسیده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد:‌در حال حاضر با توافق شهرداری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش شده که ظرفیت تولید داخل را جهت ساخت واگن‌های مترو از کمتر از ۴۰ د رصد به ۸۵ درصد برسانیم.

امام بیان داشت: اگر خط ۷ مترو که از طریق آن اکنون خدمت‌رسانی به شهروندان صورت می‌گیرد کامل شود به طور کلی هزار واگن مترو در تهران کم داریم و اگر ۴ خط دیگر به خطوط مترویی اضافه شود هزار مورد دیگر نیز واگن کمبود خواهیم داشت و این در حالی است که در حال حاضر از ۱۴۰۰ واگن موجود همه آن‌ها فعال نیست و بخشی به حالت استندبای جهت تعمیر و نوسازی درآمده است.
برچسب ها: مترو ، تهران ، فعال
ارسال به دوستان
انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان