۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۷۷۶۱۰
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۱۷-۰۴-۱۳۹۸
کد ۶۷۷۶۱۰
انتشار: ۱۹:۱۸ - ۱۷-۰۴-۱۳۹۸

بگذاریم «سحر قریشی» فیلم سینمایی بسازد

این خبر با واکنش‌های متعددی همراه گشت حتی کاریکاتوریست‌ها هم به عنوان موضوعی طنز به آن پرداختند، آیا سحر قریشی توانایی و شایستگی ساخت فیلم سینمایی را دارد یا خیر؟

عصر ایران ؛ کاوه معین فر - در چند روز اخیر فیلم ساختن سحر قریشی خبرساز شد، طی مصاحبه‌ای که به بهانه اکران فیلم «ایکس لارج» با او انجام شد اعلام کرد: « در ۶ ماهه دوم امسال، پشت دوربین نخستین فیلم‌ خودم که یک ملودرام اجتماعی است، می‌روم و فیلمی که خودم میخواهم را خواهم ساخت.»

این خبر با واکنش‌های متعددی همراه گشت حتی کاریکاتوریست‌ها هم به عنوان موضوعی طنز به آن پرداختند شاید هم بیشتر این اتفاقات بر می‌گردد به پیشینه سحر قریشی برای بازی در انواع و اقسام فیلم‌های صرفا تجاری و علی الخصوص آن مصاحبه معروف رضا رشیدپور با او در برنامه اینترنتی «دید در شب» حدود 3 سال پیش.

در آن مصاحبه رشیدپور چند عکس را به قریشی نشان داد که قرار بود نظر قریشی را درباره آنها بداند، اولین عکس را سحر قریشی نشناخت که محمد سرافراز رئیس وقت سازمان صدا و سیما بود. عکس دومی که نشناخت کوئینتین تارانتینو فیلمساز معروف و جریان ساز بود، سازنده فیلم‌های معروفی چون «قصه‌های عامه پسند» ، «بیل را بکش» و ...

عکس سوم فرانسیس فورد کاپولا بود خالق شاهکارهایی چون «پدر خوانده» و «اینک آخر الزمان» و ... عکس آخر هم یوکیو آمانو (رئیس وقت سازمان انرژی اتمی) بود که وقتی قریشی او را هم نشناخت رشیدپور گفت آقای وینچستر رو چطور نمی‌شناسید؟ بازیگر معروف، اسکار گرفته و ... و البته حرفهایی در باره کاریزماتیک بودن شخصیت محمود احمدی‌نژاد گفت و ...

بگذاریم سحر قریشی فیلم سینمایی بسازد

در زمان انتشار این برنامه، ویدئو آن در فضای مجازی وایرال شد و این شناخت کم و اطلاعات سینمایی پائین سحر قریشی بحث داغ آن روزها گشت.

این خبر ساخت فیلم سینمایی سحر قریشی هم بسیار واکنش‌های منفی در پی داشت ولی در این میان پوریا ذوالفقاری (منتقد سینما) در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«او اگر زودتر از این‌ها (یا بدون وجود چنین سوء سابقه‌ای!) تصمیم به فیلمسازی می‌گرفت، می‌توانست یکی از اکثریت فیلمسازان این دیار باشد. یکی از همان هایی که پیرو روابط و آشنایی‌های گسترده شان، با جذب سرمایه و دعوت از دوستان و همکاران کاربلد و "اکشن" گفتن و "کات" دادن، بالاخره فیلم می‌سازند و کم کم اصطلاحات و تکیه کلام‌های لازم برای تکمیل ژست سینمابلدی را می‌آموزند و به مرور زمان دوستان رسانه‌ای هم می‌یابند و پس از مدتی صاحب جایگاهی می‌شوند که نه کسی جرات کند اشتباهات سینمایی فیلم شان را به رخ شان بکشد و نه بی سوادی و غلط های نگارشی و ویراشی نوشته‌شان را .

به شخصه معتقدم سحر قریشی باید فیلم بسازد. مرور صرف میزان حضور او سر صحنه فیلم ها و سریال ها، به ما می گوید آگاهی و شناختش از مناسبات و اصول اولیه فیلمسازی، از بسیاری از فیلمسازان مدعی کنونی، زمانی که مشغول ساخت نخستین فیلم شان بودند، بیشتر است و راستش شاید تفاوت قریشی با امروز آن فیلمسازان هم فقط در فقدان اعتماد نفس حرفه ای او باشد که آن هم در سینمای ایران همیشه دست یافتنی ست.»

بگذاریم سحر قریشی فیلم سینمایی بسازد

سابق بر این در وزارت ارشاد قوانینی وجود داشت که هر شخصی برای ساخت فیلم اول سینمایی باید مجوز کارگردانی به او داده می‌شد و آن هم بر اساس سوابق کاری شخص در سینما، فیلم‌های کوتاه ساخته شده توسط او، حضور در جشنواره‌های جهانی و جوایز کسب کرده و ... صادر می‌شد.

حال 2 سال است که این قانون به گونه‌ای تغییر کرده و هر شخصی که یک تهیه کننده حرفه‌ای سینما حاضر به تهیه فیلم او باشد می‌تواند مجوز ساخت فیلم اولش را بگیرد. که معمولا هم کارگردان با آوردن سرمایه گذار موفق به این کار می‌شود.

در وهله اول ساخت هر فیلم باعث کارآفرینی برای تعدادی فعال در سینما می‌شود از بازیگر، فیلمبردار، صدابردار، طراح صحنه و ... گرفته تا هنروران، کارگران صحنه، مسئولین پذیرایی، رانندگان سرویس‌های حمل ونقل و...

در وهله دوم چه اشکالی دارد سحر قریشی فیلمش را بسازد؟ این اتفاق تصمیم شخصی اوست و مسئولیت تمام پیامدهای آن متوجه خود سحر قریشی و همراهان او در این پروسه است.

چند سال قبل یک پسر جوان از مادرش خواسته بود تا یک ماشین مازارتی برایش بخرد مادرش مخالفت کرده بود و گفته بود ماشین برایت نمی‌خرم چون خودت را به کشتن می‌دهی ولی معادل پول ماشین را بهت می‌دهم با آن یک کار دیگری انجام بده، او هم پول را از مادرش گرفت و چون به فیلمسازی علاقمند بود با یکی از تهیه کننده‌های با سابقه فیلمی ساختند که در سینماهای کشور هم اکران شد.

حال اینکه آن پسر جوان به فیلمسازی ادامه می‌دهد یا فقط یک علاقه زود گذر بود و دیگر هیچ فیلمی نسازد فقط به خودش بر می‌گردد و بازخوردی که از فیلم اولش گرفته است.

بگذاریم سحر قریشی فیلم سینمایی بسازد

واقعیت این است که فیلم نساخته هیچ کسی را به دلیل سابقه و گذشته‌اش نباید قضاوت کرد و تا سحر قریشی فیلمش را نساخته است نمی‌توان درباره آن اظهار نظری کرد.

این که «سحر قریشی توانایی و شایستگی ساخت فیلم سینمایی را دارد یا خیر؟» از آن مقوله‌هایی است که تنها با دیدن فیلم می‌توان درباره آن حرف زد و قبل از آن هر چه بگوئیم کاری عبث است.

در شرایط کنونی هر کسی که بتواند از راه سالم و درست سرمایه‌ای به سینمای ایران وارد کند و مطابق با ضوابط بتواند فیلمی بر چرخه تولیدات سینمای ایران اضافه کند باید ورود او را خوش آمد گفت.

البته این اتفاق تا زمانی خوشایند است که سرمایه از طرف بخش خصوصی باشد اما اگر قرار است با رابطه و رانت، پول آن از بیت المال تامین شود از همان ابتدا باید جلوی آن را گرفت.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۱۴
غیر قابل انتشار: ۱۶
یک کارگردان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
13
45
درود بر شما با این نگاه باز و مشوق . یک دلیل اینکه سینمای ایران پیشرفت نمی کند و در جهان دیده نمی شود ، وجود رانت و انحصار ساخت فیلم برای تهیه کنندگان و کارگردانانی است که دانش و تجربه آنها با معیارهای سینمای روز جهان همخوانی ندارد . کسانی که به سبک سی سال پیش دکوپاژ می کنند و سناریو می نویسند و ....
دنیای امروز ، دنیای تکنیک و عرصه ورود چهره های نو و خلاق در سینماست و لذا ورود هر فیلمساز تازه نفس را باید به فال نیک گرفت . بهتر است حسادت نکنیم و اگر می توانیم خود به عرصه رقابت وارد شویم وگرنه نقد کوته فکرانه و سطحی نگر را که هر کسی هم می تواند انجام دهد.
فریبرز
China
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
20
41
یکی از اساتید ما در دانشکده ترجمه همیشه میگفت کسی حق نداره ذبیح الله منصوری رو رد و انکار کنه ، چون خیلی ها رو کتاب خوان کرد ، خانم قریشی هم خیلی ها رو بیننده ژانر خاص خودش کرده ، چه بسا از برکت وجود طرفداراش تو گیشه هم موفق بشه ، ( سینمای خانم قریشی سینمای مورد علاقه من نیست ولی ایشون اجازه داره فیلم خودش رو بسازه )
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
پرویز قاضی سعید و ر.اعتمادی و مستعان (پدر خانم آدینه)هم برای من همینطور بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
50
40
ولم کن تورو خدا همین مونده سحر قریشی هم برامون فیلمساز بشه یه چیزی بگین که شدنی باشه من مطمینم این کاره نییست اینخط اینم نشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
کجای کاریم که سحر قریشی ها دارن فیلم می سازن برامون سالها و فقط شانسی که داشتن با رشیدپور مصاحبه مچ گیری نداشتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
32
33
فقط می تونم بگم خنده داره یا شاید هم گریه دار؟
خويي
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
17
31
چه ايرادي دارد شايد تفكري نو داشته باشند شايد استعداد دارند همه فيلمسازان بزرگ بلاخره از جايي شروع كردند ايشان هم شايد موفق بشوند
پاسخ ها
مهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
واقعا این نظرتونه یا ادای روشن فکریه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
23
26
چه توجیه آبکی. اخیرا عصر ایران هم رفته جزو نشریات زرد البته از نوع الکترونیکی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
59
64
بابا خفه شید با این ژست روشنفکریتون، هرکسی هر غلطی میخواد میکنه شما هم یاد گرفتید بگید "به خودش مربوطه"، اگر از اول نمیذاشتیم هرکسی هرغلطی خواست بکنه آلان به اینجا نرسیده بودیم، بسه هرچی گفتید " زندگی شخصیشه" "خودش میدونه" "مسولیتش با خودشه"، طرف میره خارج لخت میشه، مشروب میخوره بعد میاد اینجا میگه حجاب یه چیز دیگه‌اس، اون یکی میره بچه‌اشو خارج به دنیا میاره میاد اینجا میگه"مردم ایران دوستون داریم" بعد شما بی مغزها یاد گرفتید بگید تو زندگی شخصیه کسی دخالت نکنید.بسه دیگه، بوی گند این ژست روشنفکری همه‌جا رو برداشته،سفره‌ای پهنه دیگه با کلمات بازی نکنید ... شرف دارید منتشر کنید و جواب بدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
می خوای برای شروع آدرس بده بیام اول ببینم خود تو رو از چه کارهایی باید منع کنم بعد بریم سراغ بقیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
آقا مثل اینکه یک تنه به همه می تازه
کیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
منم معتقدم باید از جمله موارد ممنوع کردن کامنت گذاشتن برای ایشون حتما لحاظ بشه..
کیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
هرکی معتقده باید کامنت گذاشتن رو برای کاربر "علی" ممنوع کرد همین پستش رو دیسلایک کنه. رفیق بوی گند افگار شما مملکت رو برداشته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
از طرز حرف زدنت معلومه چه دنياي كوچكي داري و البته ذهن!!!
مهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
لحن و کلمات مناسب استفاده نکرده این آقا.
اما واقعا اعتقاد دارید یکی که هیچ دانش تخصصی نداره و تنها براساس ظاهر و پر کردن گیشه اومده تو سینما باید کار تخصصی کنه؟؟؟؟
ادای روشن فکری نیست؟؟
و این رو هم قبول دارم که اگه کارش مناسب نباشه جامعه پس میزنه
اما نه توسینمای ایران که کارها رتبه بندی ندارن و هر فیلمی در هر سطحی با هر گروهی فقط به واسطه ی رانت میاد و در بهترین زمان و سینما ها اکران میشه.
یعنی به هیچی توجه نمی کنید و صرفا برمبنای اینکه یکی بهتون نگه حسود یا چقدر ذهنتون بسته است نظر میدید؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
8
20
جالب اینجاست که مخاطب عام بیشتر مخالف فیلم ساختن ایشان هستند ، ما مختار هستیم آن فیلمی که دوست داریم ببینیم و آنچه دوست نداریم نبینیم ، اما دلیل نمی شود بگوییم فلانی کارگردان نکند ،
اعتراض اصلی به اتفاقات غیرشفافی است که در حوزه به شدت پولساز سینما در حال رخ دادن است ،
با این وضع ، نه تنها فیلم اولی ها ، بلکه بازیگران باسابقه اما بدون دست و باند ، جایی برای رقابت نخواهند داشت ،
در چند سال گذشته می بینیم حداکثر 50 بازیگر و ده کارگردان کل گیشه را به دست گرفته اند و این قطعا طبیعی و محصول یک جریان سالم نیست
پاسخ ها
غلامعلی
| United States of America |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
شما خاص ترین مخاطب سینمای ایران هستید که هنوز از این جریان ناسالمی که خودتان هم میفرمایید وجود دارد حمایت میکنید، ایشان فیلم بسازد که چه اتفاقی بیافتد؟ با پول کی؟ برای چه مخاطبی؟ شمای "خاص" یا مای "عوام"؟ انتهای دغدغه ایشان از فیلم سازی چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
اتفاقا حمایت نکرده. بلکه کاملا درست گفته. اینکه کی فیلم بسازه و کی نسازه چه ربطی به کسی داره؟
مهم اینه که پول سالمی در سینما جریان پیدا کنه.
ناشناس
Canada
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
8
34
یکی بمن بگه چطور ایشون اصلا وارد سینما شده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
حالا به تو چه ربطی داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
15
27
نظرایشون مث این می مونه ک من بگم میخوام برم اتاق عمل بیماری رو جراحی کنم
بعد اگه یه عده مخالفت کردن بگیم حسودی نکنین
یعنی تا این حد بی فکر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
فیلم سازی که ربطی به جون مردم دارد ؟
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
باهوش ! فیلم ساختن با جراحی فرق داره ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
خسته نباشی با این قیاسی که بیان فرمودین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
مثالت اشتباهه.اگر منظورت اينه كه فيلم بد مي تونه به مردم لطمه بزنه، پس اين همه مجوز و فيلتر ارشاد و سانسور و ... اينا كشكه ديگه. اگر نگاهت رقابت باشه ديگه همچين مثالي نمي زني.فيلمش بد بود ، كسي نره ببينه.شكست كه خورد ديگه مي بوسه ميذاره كنار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
10
15
بگذارید مردم زندگیشان را بکنند لدفن!!
خسته ایم از این همه بکن نکن، شدیم مثل فسقلی که در بند اوامر پدربزرگ اسیر بود.
اینکارو بکن،اونکارو نکن!
اینو بپوش، اونو نپوش!
اینو بخور، اونو نخور!
اینو بشور، اونو نشور!
......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
شما مشخصه همه کاری میکنی.شما کار خودتو بکن کسی با شما کار نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
به شما ربطی نداره که کی چیکار میکنه یا نمیکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
طبق معمول باز هم قضاوت بی مورد!
فاطی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
11
21
عههه به ما چه اصلا سحر قریشی فیلمتو بساز امیدوارم هر کی به هر ارزویی میخواد برسه چند سال پیش تو ی مصاحبه گفت یکی از ارزوهام فیلم ساختنه و داره بهش میرسه چرا حسادت ؟؟؟ دنبال ارزوهاتون برین همین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
12
27
چطور از کسی که حتی بلد نیست نیمرو درست کنه میتونیم انتظار داشته باشیم که شاید قرمه سبزی رو خوب بپزه
دقیقا اینهم به نوعی مث سینمای گیشه ست چون سحر قریشی زانرش همینه . از اسمش استفاده میشه تا یه فیلم بسازه چه بسا خودش سهم اندکی تو این کارگردانی داشته باشه.
هر کسی که درس کارگردانی خونده باشه لزوما نمی تونه کارگردان بشه چون کارگردانی علاوه بر دانش کلاسه شده احتیاج به معلومات و خلاقیتی فراتر از حد دانشگاه داره.که خانم قریشی حتی از حداقل این معلومات بهره ای نبرده. اما به هر جال اینجا ایرانه و بساط باند بازی روز به روز پر رنگ تره و ما هیچ تعجبی نمیکنیم اگه خانم قریشی فیلم بسازه و فیلمش سیمرغ بلورین دریافت کنه
ناشناس
United States of America
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
37
پول بیت المال رو ندید بهش با پول خودش بسازه و قوانین رو رعایت کنه مالیاتش رو بده 10 تا فیلم بسازه ما که فیلمای بزرگتر از اینا رو نگاه نمیکنیم بقیش مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
آفرین
محمدعلی محمدی م.ریحان
United States of America
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
7
10
اگر قصد نویسنده صرفا ابراز آزاداندیشی است چرا مطلب ده پانزده سطری را این قدر طولانی نوشته است؟!
نویسنده حرفه ای قطعا می داند که حجم مطلب باید با اهمیت موضوع متناسب باشد تا شائبه سفارشی نویسی ایجاد نشود‌.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
میخواد حواس خواننده رو از موضوع اصلی پرت کنه و بگه خوب چون اینا که گفتم خوبه پس اینم خوبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
6
12
کارگردانهای معروف ما با این فیلمهای بی مایه و مبتذل دارن به قعر دره سقوط میکنن حالا این خانم .......
بسازه شاید از بازیگریش بهتر باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
کارگردان ها دارن مبتذل میسازند توقع داری این چی بسازه؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
12
15
تو رو خدا کاری نکین که تو ای شرایط برم خودکشی کنم، فردا نویسنده هم میشه
ناشناس
Canada
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
1
2
سلیقه مردم رو خراب تر از این که هست نکنین تورو خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
7
میگید پول بیت المال رو مصرف نمیکنه. از پول کی به اینجا رسیده این خانوم؟ من هم موافقم که بره فیلم خودش رو بسازه، ولی حیف پولهایی که بدون حساب و کتاب در سینما و فوتبال ما از بیت المال خرج میشه. ولی یک عده از بهترین و نخبه ترین جوانهای این مملکت دیگه به مسائلی مثل ازدواج فکر هم نمیتونن بکنن. اگه می‌بینید یک عده جبهه میگیرن به علت این تناقضهاست نه اینکه مخالف فیلم ساختن ایشون باشن.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
1
3
مردم کشور ایران کاری به کارگردان ندارند و بلکه دنبال فیلهایی هستند که لودگی زیادی داشته باشه که برای دو ساعت هم که شده از ته دل بخندند و گرنه مگه اقای ده نمکی کارگردان بود که فیلیمی ساخت که پر فروش شد
سحر خانوم هم از این نوع فیلها می سازد و پر فروش خواهد شد. می گی نه !!! بنشین و نگاه کن
رعنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
1
4
تقریبا صنف سینمایی ما دیگه شبیه صنف سوپر مارکتها شده اینکه هرکس می توانه کار هنری تو هر زمینه ای انجام بدهد اینکه خوبه الان کسای رو داریم که اصلا نه تخصص داره نه تحصیلات داره نه تجربه داره ، داره فیلم کارگزدانی میکنه وجالب اینجاست که درآمد خوبی هم داره من هم بعنوان یک املاکی تصمیم دارم تو این عرصه وارد بشم
بهنام
Netherlands
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
3
2
بگذارید او هم فیلم بسازد حداقل بهتر از فیلم های مثل به وقت شام و کل اخراجی ها فیلم میسازد چه اشکالی داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
1
1
من با اینکه بلاخره یه تعداد اشتغال زایی داره موافقم...حالا میخاد فبلمش خوب بشه یا نشه به خودش مربوطه
فایدش اینه یه مدت یه عده مشغول کار میشن و چیزی گیرشون میاد
مهرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
2
3
نميشه گفت با اون اطلاعات حداقلي هم كه نداشت اجازه بديم فيلم بسازه
فيلم خوراك روح بچه هاي اين مملكته
يكي از دلايل شيوع سرطان خوردن فست فود زياد اون هم با كيفيت پايين تو كشور ما هست
اگر تغذيه نادرست باشه ذايقه ميره به سمت خوردن چيزهاي بي ارزش
موسيقي هم همينطور ، سالها ممنوع بود
نتيجه چي شد؟
خيلي از جوونها به خاطر نبود موسيقي فاخر كه ميتونستيم ارايه بديم رفتن سراغ " آي جيگلي جيگلي چشماتو وا كن..."!!!
ايشون در جايگاه خودشون بسيار محترم
ولي اجازه نديم تا توانمندي احراز نشده كسي كاري كنه
z
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
3
یه جوری پرسیدین که انگار به اجازه ماست هستن اجازه بدن شما نگران نباش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
1
3
حالا انگار با طناب بستیمش که فیلم نسازه چرا مظلوم سازی می کنید
Abu
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
3
3
خداکیلی اگه چند سال پیش به ما می گفتند یکی مثل الناز شاکردوست می تونه درجه یک بازی کنه و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن رو ببره، چند درصدمون باور می کرد؟! با نظر نویسنده محترم مقاله موافقم، خدارو چه دیدی شاید ایشون هم تونست یه چیزی به سینمای ما با فیلمش اضافه کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
1
2
کاش قبل از اینکه بازیگرهای ما حرف بزنن اول یکم فکر کنن.تا این همه دربارشون قضاوت نشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
1
8
ایشون چی رو میخواد با فیلمش عرضه کنه وقتی نه اطلاعات اجتماعی داره و نه سیاسی و نه اطلاعات عمومی و ادبی و هنری!
فیلم حامل پیام از ذهن کارگردانه که به مخاطب ارائه میشه و واقعا فیلم ایشون میتونه حامل چه پیامی باشه!!!!!!!!!!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
حالا به تو چه؟ یه چیزی عرضه میکنه. اگه مخاطب و مشتری خودشو داشت ادامه میده وگرنه هم بی خیال میشه.
تو رو سننه؟
یاسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
1
7
آرامش دو گیتی تفسیر این دو حرف است...به من چه ،، به تو چه
عراقچی در پکن : بحث هسته‌ای ما در سال جدید با وضعیتی مواجه خواهد شد که نیاز داریم مشورت‌های بیشتری داشته باشیم بازداشت شیعیان در نیجریه توسط پلیس عراقچی: پرونده هسته‌ای نیازمند مشورت‌های بیشتر است (فیلم) علم الهدی : اگر مردم فتنه شناسی را فراموش کنند ، دشمن نظام اسلامی را براندازی می‌ کند تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به یمن (فیلم) در باب حقوق بومی ها دادستان گنبدکاووس : بزرگترین قمارخانه شرق گلستان پلمب شد امام جمعه کرج : باید بررسی شود چه کسانی دنبال این هستند که فضای مجازی بدون کنترل در اختیار همه قرار گیرد تصاویر دیده نشده از بیماری کبد از کبد چرب تا کبد فیبروز (فیلم) انتقاد کاظم صدیقی از فضای مجازی ؛ امروز اسلحه دشمن با وجود شبکه های مجازی، جنگ نرم است تلاوت فوق العاده‌ای از مصطفی غلوش در ایران: سوره الرحمن (فیلم) وزارت بهداشت : مازوت سوزی سلامت مردم را تهدید می کند گفتند فیلمت را بدون حجاب بساز تا از جشنواره برلین جایزه بگیری (فیلم) محمد الجولانی زیر کت و شلوارش سلاح پنهان می‌کند (فیلم) اسحاق جهانگیری : روزهای سختی در پیش است، راهی جز مذاکره نداریم/ من هم مثل مردم، نگرانم