عصرایران- قدرت برند یکی از شاخص های مطالعاتی در حوزه اقتصاد است که براساس میزان تمایل مصرف کننده به انتخاب یک نشان تجاری خاص محاسبه می شود و بر اساس آن یک برند قدرتمند دو ویژگی مهم خواهد داشت: اول آنکه همواره برای مخاطب مفهوم عمیقی خواهد داشت یعنی هرگاه این نام را به خاطر می آورد حسی از آرامش، احترام و اطمینان به وی دست می دهد. دوم؛ یک برند قدرتمند همواره متفاوت است و برای دستیابی به این تفاوت ها ترکیبی فعال از خلاقیت، کیفیت و تلاش را به جریان انداخته است. بنابراین ارتباط مستقیمی میان قدرت یک برند و مشتریان آن برقرار است.
در همین رابطه اخیرا گزارشی توسط توسط دبلیو پی پی و گروه کانتار (که در زمینه تحقیقات بازار و مشاوره فعالیت دارد) منتشر شده که در آن برترین برندهای چینی از منظر قدرت برند معرفی شده اند. بخش مهمی از گزارش مذکور بر پایه نظرسنجی و محاسبات آماری در گوگل و یوتیوب انجام شده است.
و برترین های لیست:
حوزه فعالیت: لوازم الکترونیک مصرفی
شاخص قدرت برند در سال 2019: 604
درصد تغییرات در مقایسه با 2018: 1 – درصد
حوزه فعالیت: لوازم الکترونیک مصرفی
شاخص قدرت برند در سال 2019: 644
درصد تغییرات در مقایسه با 2018: 38 درصد
حوزه فعالیت: خطوط هوایی
شاخص قدرت برند در سال 2019: 731
درصد تغییرات در مقایسه با سال 2018: 0 درصد
حوزه فعالیت: لوازم خانگی
شاخص قدرت برند در سال 2019: 776
درصد تغییرات در مقایسه با سال 2018: 34 درصد
حوزه فعالیت: لوازم خانگی
شاخص قدرت برند در سال 2019: 823
درصد تغییرات در مقایسه با سال 2018: 55 درصد
حوزه فعالیت: هوش مصنوعی/یادگیری ماشین/محتوای نرم افزار/اینترنت
شاخص قدرت برند در سال 2019: 878
درصد تغییرات در مقایسه با سال 2018: امسال وارد لیست شده است
حوزه فعالیت: لوازم الکترونیک مصرفی
شاخص قدرت برند در سال 2019: 1068
درصد تغییرات در مقایسه با سال 2018: 41 درصد
حوزه فعالیت: تجارت الکترونیک
شاخص قدرت برند در سال 2019: 1624
درصد تغییرات در مقایسه با سال 2018: 48 درصد
حوزه فعالیت: لوازم الکترونیک مصرفی
شاخص قدرت برند در سال 2019: 1698
درصد تغییرات در مقایسه با سال 2018: 0 درصد
حوزه فعالیت: لوازم الکترونیک مصرفی
شاخص قدرت برند در سال 2019: 1862
درصد تغییرات در مقایسه با سال 2018: 22 درصد