۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۷۹۸۲۲
تعداد نظرات: ۱۴۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۹-۰۴-۱۳۹۸
کد ۶۷۹۸۲۲
انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۹-۰۴-۱۳۹۸

آیا توقیف نفتکش انگلیسی کار درستی بود؟

وقتی انگلیسی ها نفتکش ایرانی را در جبل الطارق توقیف کردند، کمتر کسی تصور می کرد که ایران نیز عمل متقابل انجام دهد.

عصر ایران - وقتی انگلیسی ها نفتکش ایرانی را در جبل الطارق توقیف کردند، کمتر کسی تصور می کرد که ایران نیز عمل متقابل انجام دهد؛ هر چه باشد، بریتانیای کبیر قرن ها سلطان بلامنازع دریاها بوده، هم اکنون عضو شورای امنیت است، زور فراوان دارد و نمی توان در مقابل کاری که ولو به ظلم انجام داده، مقابله به مثل کرد!

با این حال عصر جمعه - ۲۸ تیر - یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز  توسط نیروی دریایی سپاه توقیف و به بندر عباس منتقل شد.

آیا توقیف نفتکش انگلیسی کار درستی بود؟

در این باره نکاتی چند قابل تأمل است:

1 - این که انگلیسی ها نفتکش ایرانی را بربایند و ایران نیز تنها تماشاچی ماجرا باشد، لطمه ای آشکار به حیثیت تاریخی ایران و ایرانیان است. 
 بنابراین اگر از منظر حیثیتی به ماجرا بنگریم، اقدام متقابل ایران در برابر انگلیس، کاملاً درست و بجا بوده است.

2 - بعد از توقیف نفتکش ایرانی، دستگاه دیپلماسی کشور وارد ماجرا شد تا بتوان قضیه را با گفت و گو حل کند ولی انگلیسی ها، متکبرانه از رفع توقیف کشتی ایرانی خودداری کردند. 
وقتی کشوری کشتی شما را توقیف کند و برای رهایی اش گوش شنوایی هم نداشته باشد، آیا چاره ای جز اقدام متقابل برای چانه زنی و رفع توقیف از کشتی و سرمایه ایرانی می ماند؟

3 - اگر گفته شود که این کار ایران تنش را بالا می برد می توان چنین پاسخ داد که اولاً این انگلیس است که آغازگر تنش بود و کشتی ایرانی را با دو میلیون و 100 هزار بشکه توقیف کرد، آن هم بدون هیچ گونه مجوزی از سوی سازمان ملل یا مراجع قضایی بین المللی.
ثانیاً اقدام متقابل ایران می تواند حتی جلوی تنش را بگیرد هر چند که در کوتاه مدت، بین دو کشور اختلافات بالا بگیرد.
این نکته کلیدی را به خاطر بسپاریم که «قدرت های فرامنطقه ای مانند آمریکا و انگلیس، تنها زمانی به یک کشور حمله می کنند که از ضعف آن کشور و پیروزی کم هزینه خود در جنگ مطمئن باشند». این تجربه ای است که در عراق دوران صدام شاهدش بودیم و آمریکا و متحدانش، تنها وقتی به عراق حمله کردند که اطمینان صد در صدی یافتند ارتش عراق خالی از تجهیزات دفاعی قابل اعتنا شده و به راحتی شکست می خورد.

بنابر این هر اندازه در برابر آنها ضعف نشان ندهیم و با اقتدار عمل کنیم، شانس حمله نظامی به خود را کاهش داده ایم.

4 - نگران اصلی توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران، باید کشورهای عربی متخاصم حوزه خلیج فارس باشند؛ همان ها که به پشتوانه آمریکا و انگلیس برای ایران شاخ و شانه می کشند. آنها باید در محاسبات خود به این نکته راهبردی توجه کنند که اگر ایران این جرأت را دارد که پهپاد آمریکایی را سرنگون و نفتکش انگلیسی را توقیف کند، اگر لازم شود، ضربات مهلکی به همسایگان ناساز حاشیه خلیج فارس وارد خواهد کرد. بنابراین بهتر است به جای دشمنی و اقدامات ضد ایرانی، حسن همسایگی پیشه کنند.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۴۰
در انتظار بررسی: ۳۸۶
غیر قابل انتشار: ۰
mohsen
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
276
1113
با اینکه با خیلی از کارهای حکومت مخالفم ولی این حرکت و حتی سرنگونی پهباد کار درستی بود. دیگه آمریکا و انگلیس خیلی رودار شدن و دارن زور میگن و باید یه درسی بهشون داد که فکر نکنن ایران هم مثل عربستان مفلوکه که هرچی تحقیر میشن لال می مونن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
پهپاد درسته نه پهباد: پرندۀ هدایت پذیر از دور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
خیلی وقت بود یه نوشته شجاعانه در عصر ایران ندیده بودیم
رستگاران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
به نظرم کار درستی بود البته اصلا موافق تنش و اقدامات احساسی نیستم ولی این کار را درست و به موقع می دانم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
من هم با نظر شما موافقم اما تنها باید به این نکته اشاره نمود که قدرت واقعی زمانی است که حکومت یک کشور با مردمانش زاویه نداشته باشد.
آن وقت است که هیچ کشوری حتی جرات فکر کردن در باره حمله به یک کشور بزرگ مانند ایران را نخواهد اشت.
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
کاردرستی بود.
احسنت برشما. ضعف نشان ندهید. هرچند که ضعفی نداریم ار نظر قدرت نظامی. در جنگ میگن بکش که کشته نشی
ایرونی
| Germany |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
کاملا با محسن عزیز موافقم و از علی آقای نازنین هم ممنون ، کلمه پهپاد رو کاملش رو نوشت ، من یاد گرفتم ، قبلا نمیدونستم ، مخلص همه
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
به نظر من بهترین کار ممکن رو انجام دادن،وباید همه کشورها بدونن که ایران هیچ گونه ظعفی در مقابل دشمنانش نداره،وبا قرور وافتخار سرشو بالا نگه میداره ،
دست بچه های سپاه درد نکنه ،و باید بوسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
911
299
مجوز توقیف را اتحادیه اروپا داده است و سازمانملل هم خبر دارد.
تحلیلتان عقده گشایی است و نه منطقی . این که کشتی را به عمد تصادمکنید و بربایید با توقیف بر اساس قوانین یک اوتلاف جهانی هیچ تشابهی ندارد. شما نگران 2میلیون نفت هستید ؟ لطفا تعصب را کنار بگذارید و مطقی باشید همه توضیحات شما مثل هم هست و هیچفرقی بین پارگرافها نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
خب سازمان ملل خبر داره که داشته باشه، باید صاف وایسیم و نیگاه کنیم هرکاری دلشون خواست انجام بدند؟ نکته خیلی بدیهی تو مذاکره وجود داره حرف اول و اخر رو قدرت طرفین میزنه و اگه ما ساکت بودیم نشون ضعف ما قلمداد میکردند
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
اتحادیه اروپا چیکاره است که حکم صادر کنه.از انور دنیا اومدن تو منطقه خودمون دارن زور میگن. اونوقت انتظار دارین هر کار کردن بشینیم و نگاه کنیم؟
سید محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
توقیف نفتکش ایران بر اساس مصوبات اتحادیه اروپا بود ما تابع قوانین اروپا نبوده و نیستیم لذا کار انگلیس نمونه بارز دزدی دریایی بود که حتما باید بدون پاسخ نمی ماند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
ایران عضو اتحادیه اروپا نیست که بخواهد به تحریم های این اتحادیه پایبند باشد. یعنی وقتی یک ائتلاف یک قانونی وضع کند درست است و وقتی یک کشور وضع کند نادرست است؟
وانگهی، سازمان ملل خبر داشته باشد و خبر نداشته باشد، در اصل دزدی دریایی چه تفاوتی ایجاد می کند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
مگه اتحادیه اروپا مرجع قضاییه که دستور توقیف بده؟
اصلا به چه دلیل توقیف شده؟
نکنه باورتون شده دنیا بر مدار منطق و قانون داره پیش میره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
اتحادیه اروپا اعلام کرد ما مجوزی ندادیم
اندکی تفکر بد‌نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
چه شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
راستش حرفت درسته، ولي تا حدي دنيا قانون جنگل داره و هر كي زورش بيشتره، قانون را به نفع خودش مصادره مي كنه، همونقدر كه حمل نفت ايران به سوريه دليل انگليس هست، ايران هم مي تونه به دليل آشغال ريختن نفتكش انگليسي به خليج فارس اون را توقيف كنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
اتحادیه اروپا چه کاره است که مجوز توقیف بده؟
حجت اله بیرانوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
دانشمند! تحلیل خودتان را از خروج آمریکا و عدم تعهد اتحادیه اروپا در قبال وضعیت ایران را هم شرح بده
چنگیز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
اتحادیه اروپاغلط کرده مجوز داره
منم مجوز می دهم به ازای هر کشتی ۱۰ تا کشتی شونو مصادره کنیم
محسن
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
آخه کی تا حالا سازمان ملل کار مفیدی جز ابراز نگرانی و محکوم کردن خشک و خالی واسه کشوری انجام داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
اروپا غلط کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
164
511
ای ول
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
پوز اين انگليسي هاي مغرور و تو خالي و امريكايي هاي شرور را بايد به خاك ماليد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
172
517
عصر ایران احسنت به این مقاله...
تن تن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
135
389
دمش گرم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
278
261
این دیوارتا ثریا می رودکج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
هزار بار آفرین به این گفته.
اگر با همین دستفرمون بریم به کجا خواهیم رسید؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
نه اتفاقا ایران داره با این اقدامات دیواری رو که دویست ساله کج شده راست می کنه. کاش بقیه کشورهای جهان هم مثل ما در برابر قلدری این ده دوازده کشور زورگو بایستند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
25
584
ما الآن بیشتر از داخل ضربه می خوریم تا خارج . مردم اگر بدانند مسئولین هم مانند سایر اقشار ملت در تنگنا و سختی هستند ، تحمل می کنند ولی شواهد چیز دیگری را نشان می دهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
فرمایش شما درسته، اما اگر از سپاه و نیروی نظامیمان یک کار درست سر زده باشد همین زدن پهباد و توقیف کشتی مزبور است. کار درست را باید تشویق و کار غلط را باید تقبیح کرد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
180
414
سلام واقعا خوشحال شدم شما اینچنین نظری دارید...
اصلا فکر نمیکردم موضع عصر ایران اینقدر عزتمندانه و خردمندانه باشه.
ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
از موضع عصر ایران مایوس شدم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
مواضع عصرایران همیشه عزتمندانه بوده و فقط مثل بعضی ها هیاهو و شعار زدگی نداره
مهیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
143
345
عصری جونم بابا باریکلا
یه نوشته منطقی و درست و حسابی در جهت منافع بلند مدت مملکت نوشتی
من به سهم خودم ازت تشکر میکنم
كارمند نفت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
119
282
با سلام.آفرين بر تحليل خوب و غيرت وطني تان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
126
272
این استکبار پیر و دنباله روی آمریکا باید بداند که جواب های ، هوی است و زمان ژست قدرتمداری آن سالهاست که به پایان رسیده.
خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
115
322
انگليس خبيث خودش مارا دعوت به ماندن در برجام ميكند خودش كشتي ما را توقيف ميكند نبايد از حق خود بگذريم
آریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
82
198
احسنت به این صلابت و شجاعت به امید پیروزی های بیشتر
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
159
281
درود بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
ایوووول
دمتون گرم
بوووووس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
سپاه وقتی رسالت واقعی خودش رو انجام میده ، واقعا قابل افتخاره ولی وقتی وارد حوزه های سیاسی و اقتصادی میشه ، یه کم حس تافته جدابافته به خودش می گیره . چه خوبه هر کسی تو جایی که تخصص داره کارش رو درست انجام بده . مثل الان .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
78
221
منم موافق همه نظراتی كه درج شده هستم. نمیشه كه هرجور دلشون خواست زور بگن ، ماهم ساكت بشینیم. هر چی باشه اینجا منطقه ماست !
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
93
102
من با توقیف کاملا موافقم ولی با ادبیات بعضی از نظامیان و تریبون داران مشکل دارم. اگه اقدام متقابل در حقوق بین الملل رو تو سخنانشون بگن منطقیه ولی اینکه بگیم انگلیس راهزنی دریایی کرده پس ما هم؟؟؟؟؟.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
219
142
اقدام عجولانه و بدون هماهنگی با دولت و دستگاه دیپلماسی کشور که همواره و مثل همیشه برای کشور و مردم هزینه داشته است...
در ضمن رفیقتان روسیه استعمارگر هم از این عمل ابراز نگرانی کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
روسیه یا هر کشور دیگری غلط میکند زمانی که امنیت و منافع ما تامین شود احساس نگرانی کند.....
مردم این مملکت و آب و خاک ۲۵۰۰ سال با عزت زندگی کرده اند فقط ۵۰ سال(قاجار و پهلوی) گماشته و مستعمره انگلیس و شوروی و امریکا بوده اند ازین به بعد تحت هر حکومتی که باشیم مستعمره نخواهیم بود
درود بر سپاهیان ایران
نه شرقی نه غربی یعنی همین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
77
208
ایران کار خوبی انجام داد دوران بزن دررو دیگه تموم شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
88
185
يكي بزني ده تا ميخوري! اين نفتكش انگلسيي زيست محيطي درياي خليج فارس رعايت نكرده بايد متوقف شود...اقتدار جمهوري اسلامي ايران..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
مشکل زیست محیطی یه دفعه نمایان شد ؟
ناشناس
Germany
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
67
143
آفرین ؛ صددرصد موافقم بااین اقدام بجا
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
48
119
دوستی دربالاگفته دستورتوقیف رو اتحادیه اروپا داده منو یاد یه ضرب المثل انداخت که دونفرباهم یه امامزاده درست کرده بودند باهم به اختلاف میخورند یکیشون قسم میخوره اون یکی میگه کدام امام زاده امامزاده ای که خودمون درست کردیم حالا مثل ایناست چون اتحادیه اروپا دستور داده پس قانونیه ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
58
115
واقعا از صمیم قلب از این مقالتون خوشحال شدم و احساس غرور به من دست داد ، اولش فکر کردم دوباره میخواهید بگید قوانین بین الملل و احترام به حقوق کشترانی(که البته درست هست ولی جاش اینجا و این مورد نبود) و ...
پاسخ ها
محمدولی علیخانی
| Germany |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
احسنت به نیروهای سپاه عزیزکه از حیثیت ایران دفاع میکند مرحبا دست مریضاد باید به سپاه گرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
100
132
پس بیاییم کمی بیشتر تحلیل کنیم! اصلا چه نیازی است طوری در جهان رفتار کنیم که بخواهند مترصد فرصت حمله به کشورمان باشند؟ یا کشتیمان را توقیف کنند (یا بدزدند)؟ آیا کشتی بقیه کشورها را هم توقیف می کنند؟ (می دزدند؟). آیا به جز عراق و کره شمالی و ... مترصد حمله به کشور دیگری هم هستند؟
پاسخ ها
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
چرت نگو حاجی. ما خیلی منطقی رفتیم مذاکره کردیم ولی اونا زدن زیر میز. واقعا فهمیدن این موضوع اینقدر براتون مشکله؟ و دقیقا ما چطور در جهان رفتار میکنیم؟ ما در کشورهای مختلف از کودتا چیان حمایت کردیم؟ ما در کشورهای مختلف پایگاه نظامی داریم؟ ما هزاران بمب اتمی داریم؟ ما به قوانین بین المللی احترام نمیگذاریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
دیگر چطوری رفتار کنیم!ندیدید آقای ظریف بنده خدا در مذاکرات با چه روی خوشی از آنها استقبال می نمود و چه زحمتی در این مسیر کشید و دیدید که چگونه ترامپ احمق برجام را که حاصل توافق طرفین بود چگونه زیر پا گذاشت.و دوستان اروپایی هم اونقدر لفتش دادند تا به زعم خودشان ما را بیچاره تر کنند.با این جماعت باید همانند خودشان رفتار کرد و کوتاه نبایدآمد.احسنت به نویسنده این مقاله عصر ایران و درود به نیروهای دلاور ایرانی چه سپاهی و چه ارتشی.مشکل ما بعضی از ساده لوحان و خائنین داخلی هستند که مثل زالو به جان اقتصاد و ثروتهای این کشور افتاده اند و در حق مردم جفا میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
الان وقت اين حرفا نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
یعنی ما باید دست به سینه بشینیم که دعوامون نکنن؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
دوست ناشناس محترم _۱۴.۳۵یعنی این همه کشور که تحریم نیستن همشون دست به سینه نشستن ؟! بهتره به جای شعار یکم فکر کنیم ! تفکری که تاوانش را مردم عادی کشور میپردازند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
17
30
اگر خبر واقعی بد.ر از سیاست بازی و سناریوسازی باشد کار درستی هست و من آماده هستم برای دفاع- ولی اگر فقط یک سناریو باشد خیلی خیلی خیلی بد است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
23
81
كشورهاي استعمارگر مثل انگليس و آمريكا و فرانسه و روسيه بدون توجه به اينكه چه نوع حكومتي بر مردم حكمراني ميكند فقط بفكر منافع خودشون و دوشيدن كشورها هستند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
79
73
می ترسم همه اینها دام یاشه و بخوان از این طریق مارو به داخل دام بکشن (اعتلاف جهانی علیه ایران)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
اين حاكميت اگه جلو دله دزديها رو بگيره و مردم پشت سر حكومت باشن دنيا هم هيچ غلطي نمي تونه بكنه جاويد ايران .
ممد سی ان سی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
نترس مرد شجاع باش در مقابل زورگو باید ایستاد . حالا میخواد یه نفر با کل دنیا
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
47
91
هر کسی در هرجای دنیا به منافع انگلیس لطمه بزنه حتما کار درستی انجام داده
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
51
78
سلام
یواش یواش از عصر ایران داشتم نا امید میشدم .
بارکلا حرف حساب زدید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
منم همینطور. کم کم داشتم عصر ایران رو ترک میکردم
Hosein
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
69
93
با نظام مخالفم. ولی برای منافع ملی حاضرم در کنار سپاه با انگلستان بجنگم. کار بسیار عالـــــــــــــــــــــی انجام دادن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
33
86
من با خيلي از تصميمات و اقدامات مسوولان مخالفم اما،
به اميد روزي كه دست كشورهاي استعمارگر مثل آمريكا و انگليس خبيث از ايران عزيز كوتاه شود!
اينها ساليان درازيست كه با مستقل بودن و در رفاه بودن ايران عزيز مشكل دارند!
در ساليان دور گذشته نمونه هاي زيادي از خباثت اينهارو ديديم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
روسیه رو یادت رفت بگی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
31
122
رئیس علی دلواری با دستان خالی امپراطوری بریتانیا را زمینگیر کرد!
راهش را ادامه می دهیم. ان شاء الله
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
32
42
سلام به همه
در کنار همه این حرف ها این نکته را فراموش نکنیم که کدام پشتوانه به ما این اقتدار رو هدیه داده که می تونیم جلو امریکا و انگلیس اینگونه قد علم کنیم. این اصلا شعار نیست. کفه ترازو در دنیایی که تفکر ماکیاولیستی در آن حاکم است به سمت کسی سنگینی می کند که از شاخصه های قدرت بهره داشته باشد. حتی در دیپلماسی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
ترسيدن از زورگويان هم به هر قيمتي اصلا درست نيست حتي به قيمت جان دادن .پاينده ايران
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
32
68
انگلیس یک زمانی نیروی دریایی قدرتمندی داشت... الان مساله فرق کرده.. در ضمن، اونها تو تنگه هرمز چند هزار مایل با کشورشون فاصله دارن؛ پس بهتره مراقب باشن و با احتیاط بیانیه بدن....
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
6
68
سلام
باید در عرصه مفاسد اقتصادی هم بدون ملاحظه جاه و نام و جهتگیری سیاسی با همین اقتدار و صلابت برخورد از نوع : ضربتی , سیستمی و دایمی انجام شود باید این موریانه ها و لاشخورهای فساد سیاسی و اقتصادی را مثل این کرکسهای بین المللی بی آبرو و بی اعتبار کرد و مطمئن بود که اعتبار , اطمینان و اقتدار نظام بازسازی خواهد شد.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
27
65
دقیقا کار درستی بود همه باید بفهمند امنیت زندگی خوب یا برای همه یا هیچکس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
63
55
اصلاً چرا کار به اینجا کشید که نظر سنجی می کنی درسته یا نادرست ! بهتره بررسی کنی که چی باعث شده کار به اینجا کشید ؟ از عصر ایران بعیده سطحی نگر باشه!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
سطحی نگری نیست . برای اقتدار ایران لازم بود .
سهیل م
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
30
44
سلام.
لایک داشت ... خیلی زیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
21
42
امیدوار این نفکتش که توقیف شده دارای نفت باشد. یعنی نفتکش خالی را در ازای نفکتش پر از نفت نگرفته باشیم!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
بابا تو دیگه کی هستی؟؟؟؟ خخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
مهم جلوی زور سر خم نکردنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
10
28
روباه پير، خباثت تاريخي ات را هرگز نه خودمان فراموش ميکنيم ونه اجازه ميدهيم نسل هاي بعدمان فراموش کنند.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
28
37
سلام، آفرین به این تحلیل، خوشحالم به عنوان یک ایرانی که میبینم که به یک نقطه نظر واحد و درست تو سیاست خارجی در مقابل قدرت‌های فرا منطقه ای رسیدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
درستی سیاست خارجی ما از نتایجش در منافع ملی مشخصه!!!
مصطفی قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
24
43
به نظر من اشکالی نداره تو داخل به خاطر اختلاف سلیقه ها تو سر همدیگه هم بزنیم.ولی زمانی که در برابر زورگویی بقیه شما هم مثل ما دلتون برای این آب و خاک و حتی بعضی وقتا تندتر میتپه خوشحال میشم و احساس غرور میکنم
داور
Netherlands
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
22
31
فرض کنیم تحلیل شما درست! اصلا این که چیزی نیست فرض کنیم ایران در یک جنگ نظامی آمریکا انگلی و همه دنیا رو شکست داد ، بعدش چی؟ آیا تحریما رو رفع میکنن؟ آیا دیگه کاری به ما ندارن؟ آیا بعد از شکست با ما اوکی میشن و تجارت میکنن؟؟ نه به هیچ وجه بدتر هم میشه تازه به فکر نابودی ما میافتن.... راه این نیست ... راه کاهش تنش جلوگیری از دشمنی قبل از اینکه کار به اینجا برسه! بعد برجام باید با آمریکا مشکلات مسخره رو حل میکردیم که نذاشتن الانم میشه با دیپلوماسی حل کرد اما مطمعن باشین با جنگ و درگیری پشیزی نسیب ملت و عزت ایران نمیشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
28
74
جز معدود كارهاي خوب بود
به هر حال جواب هاي، هوي است
ديگر دوره بزن در رو تمام شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
11
12
جز معدود كارهاي خوب بود
به هر حال جواب هاي، هوي است
ديگر دوره بزن در رو تمام شده است
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
14
20
یک لحظه فکر کردم سایت خبری فارس یا رجا رو باز کردم. چک کردم دیدم نه واقعا عصرایران هست. خداییش با انصافی و عاقل.
امین
Germany
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
16
25
آره کار درستی بود.احساس عزت و افتخار کردم.کاش امیر کبیر این روزا رو میدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
12
24
الان آنها حاضر به جنگ با ایران نیستند چون خودشان هم با ایران غرق میشن پس کار بسیار خوبی بود تا بدونن با ترسوندن نمی تونن از ایران امتیاز بگیرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
17
18
اولین باره دارم به عصر ایران نمرره بیست میدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
13
18
اگه تنها يه كار درست سپاه كرده باشه همين كار دندانهاي اين انگليس خبيث رو بايد خرد كنيم بايد اگرچه اندك ولي پاسخ كوبنده و طوفاني بهش بديم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
9
19
با اینکه منتقد به افراطی گری در امور هستم . ولی اینکار سپاه بسیار بسیار بجا و بموقع بود که نه تنها مقابل انگلیس و امریکا محکم بایستیم بلکه مقابل روسیه و چین هم همین اقتدار داشته باشیم . در کنار قدرت نظامی قدرت حقوق بین الملل و دیپلماتیک رو هم باید تقویت کرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
9
19
پاسخ تیتر شما اینست ، آیا توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق کار درستی است ؟ لابد انتظار داشتید در قبال دزدی دریایی روباه پیر کوتاه می آمدیم . البته که توقیف نفتکش انگلیسی کار درستی است دست دلیرمردان سپاه درد نکند . دشمنان ایران باید بدانند ایران بسیار قدرتمند است آنقدر قدرت دارد که به راحتی می تواند پوزه ی ابرقدرت نما ها را زمین بمالد تا برای دیگران درس عبرت باشد .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
8
14
..ثانیاً اقدام متقابل ایران می تواند حتی جلوی تنش را بگیرد !!!

به شرطي و شروطها!!!/ فردا با كت شلوار نو براي ملوانها خريده و ... بدرقه نشوند؟
سادات
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
10
14
عصر ایران خودتی؟؟؟؟
همینطوری بمون
saeid
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
11
17
از گذشته مثلي بين ايرانيان است كه مي‌گويد: ترس برادر مرگ است. اي كاش اين ترس در جامعه ايران از يين برود تا در هر وقت كه به حقوق ايرانيان دست درازي شد (داخلي و خارجي) مقابل آن ايستادگي كنند و بدانيم كه آخر كار مرگ است و آن دست خداست. پس در صورت سكوت هميشه تعداد معدودي از كشورها كه خود را قيم تمام جهان مي‌دانند براي تمام جوامع تصميم‌گيري مي‌كنند ولي ديگر بايد بيدار شويم.
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
11
21
بسیار کار خوب و مقتدرانه برای ایران بود . با اینکار عربستان،امارات و بحرین حساب کار دستشون میاد که برای ایران و ایرانی شاخ و شونه نکشن . باید یاد بگیریم با فساد و مسئله اقتصاد هم مقتدرانه رفتار کنیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
23
41
خوب کاری کردیم. انگلیس خبیث
ناشناس
France
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
26
22
این دقیقن چیه
یادداشت
تحلیل
خبر؟
نویسنده و یا منبع خبر کجاست؟
ناشناس
Germany
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
21
39
۱۰۰ درصد درست بود.
بنده با خیلی از سیاست ها موافق نیستم ولی در این زمینه کاملا درست بود.
نباید پیش خودشون فکر کنن که "آره میزنیم توی سرشون، اون بدبختا میخورن و جیک هم نمیزنن"!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
21
35
نه بابا! عصر ایران و این متنها؟؟!! دمتون گرم اقلا یک بار هم که شده هم نظریم و به فکر منافع ملی ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
30
34
وقتی کل مسیر اشتباه باشه هر حرکت بظاهر درستی هم اشتباهه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
34
42
یک نکته را یادتان رفت، ضربه به خیثیت یک ابرقدرت هم پایان خوبی ندارد ، حمله به پرل هاربر شاید عمل شجاعانه ای بود اما منجر به اشغال ژاپن تا همین امروز شده است، مشکل امریکا قانع کردن افکار عمومی مردم امریکا برای شروع جنگ است، دادن بهانه برای شروع جنگ ، بهترین هدیه به ترامپ است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
اون ابر قدرت شاید آمریکا باشه ولی قطعا انگلیس درگیر در Brexit و ... نیست.
ahmadi
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
18
31
احسنتم به عرق ملی و شرف شما واقعا همه ی ملت باید در برابر دشمن مکار و روباه صفت ید واحده باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
24
31
کشتی در برابر کشتی.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
27
36
عالی بود کیف کردم از قدرتمندی ایران
عالی بود.افرین به سپاه
Netherlands
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
29
33
عالی بود .افتخار کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
احساس غرور کردم واقعا دستشون درد نکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
28
33
خوب صددرصد انگلیس با این کار ایران حمله نظامی به ایران نمی کنه چون از اولم اینو نمی خواستند ولی بهانه ای می سازه برای اضافه شدن تحریم های انگلیس به تحریم های آمریکا. به طوری که دیگه هیچ کشتی ایرانی به هیچ مقصدی رو نمی ذاره که از جبل الطارق رد بشه. آیا این خوبه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
من فکر میکنم بعد از این همه جنگ اقتصادی ، یک مقدار از عملیات روانی رو بریتانیا به عهده گرفته که کمک حال ترامپ و آمریکا باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
27
21
من میگم هر کشتی انگلیسی رد شد ، خوباشو جدا کنیم زپرتیا رو بزاریم برند. اگر یک دو جین جدا کنیم دیگه جرات نمی کنند به کشتیای ما چشم بد بندازند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
اونوقت انگلیس نباید از تنگه هرمز رفت و امد کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
36
27
انتظار فعالیت های بیشتری از سوی نیروی دریایی ارتش هم داریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
14
21
ایران کشتی بدون بار را به زودی آزاد میکند شک نکنید .این شواست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
11
22
هر کشتی که کلاه ایمنی نداره توقیف و به پارکینگ منتقل میشه برای اعمال قانون ؛ انگلیسی ها زیاد حرف بزنن هر کشتی که پلاکش مختوش شده باشه هم توقیف میشه؛
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
28
13
بنظرمن توقیف نفتکشها زیاد مهم نیست ما باید یک ناو جنگی رو توقیف یا بطور مرموز غرق کنیم اگه یک ناو جنگی امریکاهی یا انگلیسی بطور مرموزی غرق بشه حساب کار میاد دستشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
22
18
با اینکه دل خوشی ازین رژیم ندارم ولی دمشون گرم عشق کردم وتا پای جان باهاشون هستم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
20
20
احسنت به این نگاه بدون تعصب و واقع بینانه
Zanganeh
Netherlands
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
25
17
زنده باد ایران وایرانی دلاورمردان سپاه پاسداران قدرت مطلق ایران وایرانی را به رخ زورگو یان جهان رساندن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
31
29
بسیار اشتباه بوده
عقاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
19
24
از موضع قدرت به نتایج بهتری دست پیدا میکنیم دیگه خیلی دارن بهمون زور میگن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
10
24
حالا چرا فقط چندتا کشور توی دنیا اینهمه دشن دارن!!!؟؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
11
29
اینکار رو میشه گفت غلط نبوده اما مهمتر از اینه که فکر کنیم چرا کار به اینجا کشیده که هر قورباغه ای میاد برای ما هفت تیر میکشه و ما شدیم یکی از منفورترین کشورهای دنیا؟ واقعا به چه قیمتی؟
از دید یک پزشک!
Germany
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
34
49
حالا هی تحریک کنید تا جنگ را به ایران بیاورید! آیا اصلا حتی دقیقه ای به عواقب جنگ ویرانگر نه تنها فقط با انگلیس و آمریکا بلکه کل 29 کشور اعضای ناتو هم فکر کردید که ایران را بدتر از سوریه خواهند کرد؟ چرا اینقدر احساساتی برخورد میکنید با موضوع مرگ یا زندگی برای میلیونها ایرانی که اصلا حتی اکثریت شاید مخالف جنگ هم باشند؟ صرف ارضای غرور ملی نباید که حکومت دست به هرکاری بزند تا از چهارنفر هورا و آفرین بشنود! وقتیکه نفتکش ایرانی را گرفتند نمیشد از کانال بین المللی دنبالش بود تا انگلیس محکوم و مجبور به رهائی آن شود؟ وقتیکه جنگ شد و میلیونها نفر آواره شدند بعدا میفهمید هرکی خربزه میخوره پای لرزش هم باید بنشیند یعنی چی! متاسفانه عصر ایران هم از میدان عقلگرائی خارج شده و تابع احساساتش شده چونکه میداند چنین نوشته ای پوپولیستی و محبوب میشود! آیا جناب رئیس جمهور معقول هم با چنین عملی موافق بوده یا میتواند باشد؟ یقیناً چنین عملی در راستای منافع ملی همه ایرانیها نبوده و نیست به غیر از خواسته یک اقلیت کوچک طرفدار جنگ و خرابی و ویرانی ایران به هر قیمتی!
پاسخ ها
poya
| Germany |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
فقط یک چیزی همین الان هم در حال جنگ واقعی تمام عیار هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
33
27
ایران تنها کشوریست که فعلا توانسته در برابر به اصطلاح ابر قدرتها ایستادگی کنه
چشم همه ی مظلومان عالم امروز به ایران است
و خدا را شکر این اقتدار ایران تا کنون توانسته های و هوی مستکبران را خاموش کند
و به آنها اجازه ظلم بیشتر را ندهد
مطمعن باشید رفتار مقتدرانه ایران باعث به وجود آمدن یک ائتلاف جهانی در دنیا و انزوای بیشتر مستکبران و ثبات و آرامش خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
11
18
این اقدام باید در کنار سایر اقدامات حاکمیت از قبیل اقدامات دیپلماتیک، در میان مدت و دراز مدت منجر به کاهش تنش ها گردد وگرنه ما در دام آنها افتاده ایم.
ناشناس
France
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
22
20
سردبیرمحترم آفرین به این تحلیل.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
20
24
سازمان ملل مگه کیه انگلیس و امریکاست اونا که نمیان به ضرر خودشون رای بدن ایران بهترین کارو کرد باید از حیثیت کشور دفاع کنیم این همه تو جنگ شهید دادیم بعد بیایم اینجوری تسلیم بشیم که این قلدرا هر کاری دلشون خواست بکنند
محسن تقی پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
26
31
دمشون گرم زدی ضربتی ضربتی نوش کن
درود به شیرمردان ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
25
35
واقعا عالی بود.

کار درستی کردن.

یک گام عقب بیایم اونا 10 گام جلو میان.
محمد
Canada
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
22
29
به نظر من ۲ نگاه وجود دارد یکی نگاه عزت طلبان است و دیگری نگاه منافع ملت طلبان. به نظر من در شرایطی که جوانان کشور از بی کاری رنج میبرند و فقر جامعه را دربرگرفته است نگاه عزت طلبی چندان معنا پیدا نمیکند چراکه شیطان مردم را به فقر از راه گمراه میکند. انگلستان مشکلات داخلی بسیاری دارد که در تاریخ کم سابقه بوده اند و به این خاطر فشارهای عصبی زیادی را تحمل میکنند. توصیه دوستانه من به نظام جمهوری اسلامی این است که در این برهه زمانی صبور باشند و با کاهش تنش ها تمرکز اروپا را بر روی برجام نگاه دارند. هدف شما پس گرفتن امتیازات برجامی برای مردم است و هر حرکتی که شما را از این هدف دور کند اتلاف وقت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
35
33
سلام با اين كه چندسالى هيچ دولتى رو از اين نظام دلسوز واقعى مردم نديدم .اما از اقدام سپاه در كم كردن روى انگليس وآمريكا خيلى خوش حال شدم
غلامرضا قهرمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
34
30
احسنت به شیرمردان سپاهی
uga
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
31
39
خاک تو سر بز دلها.کار خوبی کردن دمشون گرم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
25
27
بارک ا.... عصر ایران ! چه عجب؟!!!
lمسیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
27
28
وقتی در مقدمه به جمله "هر چه باشد، بریتانیای کبیر قرن ها سلطان بلامنازع دریاها بوده، هم اکنون عضو شورای امنیت است، زور فراوان دارد و ..." خونم به جوش آمد خواستم پاسخ تندی به شما به دهم لکن الان می گویم ، عصر ایران از پذیرش ذلت بدور هستی و در خط وطن پرستی قرار داری.
یادداشت عراقچی در روزنامه چینی: فصل جدیدی از همکاری راهبردی بین ایران و چین آغاز می‌شود لحظه وقوع تصادف عجیب؛ خودروی سواری از کنترل خارج شد (فیلم) انفجار خانه‌ در یزد با سه کشته و ۶ مجروح ترامپ: ترور من ایمان مذهبی خانواده‌ام را تقویت کرد/ در 48 ساعت اول چه خواهم کرد حمله موشکی یمن به تل‌آویو در نیمه شب گذشته (فیلم) عراقچی: بارها به بشار اسد توصیه کردم که با ترکیه وارد مذاکره شود؛ او موافق نبود/ مسائل بین ما و آمریکا قابل حل نیست ولی قابل مدیریت است 2024 چه سالی بود/ پاسخ روزنامه‌نگار مشهور به پرسش‌های مخاطبان/ ایلان ماسک تیشه به ریشه توییتر زد فرمانده سپاه اصفهان: حکومت سوریه بعثی بود/ مردم سوریه اجازه انجام بسیاری از امور شرعی خود را نداشتند/ پشتیبان حکومت نبودند استوری کنایه آمیز محسن تنابنده در رابطه با قطعی‌های برق (عکس) وقتی کپسول گاز تبدیل به موشک می‌شود (فیلم) ۱۲ منطقه تهران در وضعیت قرمز آلودگی هوا ادعای سعید جلیلی : توقف قانون حجاب مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیست داستان مار و ارّه ؛ آیا این قصه برایتان آشنا نیست؟ (فیلم) درباره ظاهر فرزندان تان (فیلم) ژاله علو؛ شمایل زنی با صلابت نه مستبد/ وقار نه وقاحت