۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۳-۰۵-۱۳۹۹
کد ۶۸۰۶۷۰
انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۳-۰۵-۱۳۹۹

خلاقیت و رشد برندها در بحران کرونا

این روزها کرونا خود را به عنوان یکی از نمونه‌های مهم تغییر ناگهانی در چرخه عمر محصولات و خدمات به جهانیان معرفی کرده و در قامت تهدیدی جدی غول‌های کسب‌ و کار جهان را به چالش کشیده است.

یکی از مشخصه‌های اصلی برندهای موفق جهانی سرعت و قابلیت تطبیق یافتن با تغییرات است. این روزها ویروس کرونا خود را به‌عنوان یکی از نمونه‌های بارز و مهم تغییر ناگهانی و بحرانی در چرخه عمر محصولات و خدمات به جهانیان معرفی کرده و در قامت تهدیدی عظیم و جدی حتی غول‌های کسب و کار جهان را به چالش کشیده است.

خلاقیت و رشد برندها در بحران کرونا

بازار فروش بسیاری از برندها با پاندمی کرونا داغ‌تر و برخی هم با کسادی بازار مواجه شدند. چه آنها که بازار کسب و کارشان داغ شد و چه آنها که با سقوط فروش مواجه شدند، در این دوره به مسئولیت‌های اجتماعی خود و حفظ ارتباط با مشتریان وفادار و کسانی که سال‌های زیادی در کنار این برندها زندگی کرده‌اند پرداختند. از جمله برندهای مشهور پوشاک دنیا مانند «لیوایز» که با نزدیک به هفت میلیون فالوور در اینستاگرام برنامه موسیقی شبانه با مشهورترین خواننده‌ها را برنامه‌ریزی کرد تا مشتریان خود را به ماندن در خانه ترغیب کند، یا برند پوشاک بِربِری در آمریکا در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که از شبکه زنجیره تأمین خود کمک خواهد گرفت تا ۱۰۰ هزار ماسک جراحی را سریعاً بدست «سرویس سلامت همگانی» بریتانیا (NHS) برساند. آنها همچنین، کارخانه تولید کت و بارانی خود را موقتاً تغییر کاربری داده‌اند و برای بیماران، لباس‌های محافظتی و ماسک تولید می‌کنند.

در این روزها شاهد آن هستیم که برند «بایودنت» نیز در آگهی‌های جدید خود رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است، بایودنت با شعار «با ماسک زدن و فاصله، سلامتی حاصله» در آگهی‌های جدید تلویزیونی و با طراحی جذاب ماشین‌های که در سطح شهر تردد می‌کنند، با هدف فرهنگ‌سازی، آموزش و پیشگیری از ابتلاء به کرونا، کودکان را تشویق کرده تا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و این دستورالعمل‌ها را در سطح خانواده خود الگوسازی کنند.

بایودنت که سابقه طولانی در حوزه مسئولیت اجتماعی دارد و فعالیت‌های چون اجرای طرحی با نام بایودنتیست با هدف آموزش بهداشت دهان و دندان، معاینه و درمان دندان‌های آسیب‌دیده و اهدای بسته‌های سلامت را با مشارکت انجمن دندانپزشکی ایران در مناطق محروم ایران از سال ۱۳۹۵ و از اواخر سال گذشته در کنار کادر درمان بیمارستان‌ها و با هدف کمک به حفظ سلامت و حفظ رطوبت دهان و گلوی کادر درمانی، اقدام به توزیع آدامس رایگان را در بیمارستان‌های تهران و کرج آغاز کرده که این اقدام نیز با استقبال چشمگیری مواجه شده است.

این اقدامات بایودنت نه تنها از سوی مردم بلکه از سوی سایر برندها نیز با استقبال مواجه شده بلکه توانسته است همراهانی از میان سایر برندها نیز ایجاد کند.

بحران کرونا با وجود تمام مشکلاتی که برای کسب و کارها در تمام جهان ایجاد کرده، همزمان باعث رشد و زمینه‌ساز بروز تحولات و خلاقیت برندها در جهان شده و این مساله مورد توجه مخاطبان این برندها قرار گرفته است.

برچسب ها: برندها
ارسال به دوستان
امام جمعه بجنورد: باید از حوادث سوریه درس دشمن شناسی گرفت  پاسخ رئيس جمهوری پاناما به ترامپ: کانال، پانامایی باقی می ماند/ هیچ مذاکره‌ای در کار نیست / تجمع مقابل سفارت آمریکا : ترامپ حیوان از کانال دور شو اختلال واتس اپ بر طرف شد؟ ۷ روز عزای عمومی در هند در پی درگذشت نخست وزیر سابق این کشور ایران عضو ناظر اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد دور از دسترس ترین نیایشگاه جهان / سفر به کلیسایی که در بالای کوه و جای عجیبی ساخته شده (فیلم) هشدار فرمانده سپاه خوزستان : دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال ایجاد یاس و ترس در جامعه است سید حسن خمینی : بیشترین نفع وقایع سوریه را اسرائیل برد/ ترکیه بسیار خودخواهانه رفتار کرد نخست وزیر عراق : نظام اسد از عراق درخواست مداخله نظامی نکرده بود تاریخ مصرف مردم فریبی با عناوینی مانند "تجمع امت حزب الله" تمام شده است / همه می دانند که قصه پول و قدرت است نه غصه دین و انقلاب! یمن : فرودگاه تل آویو را با موشک مافوق صوت هدف گرفتیم اعتراض جمعی از هنرمندان به ستاد بزرگداشت «فروغ و سهراب» نتا S چینی و تحمل 7.7 تن فشار؛ آلمانی ها و آمریکایی ها کجایید؟! (+فیلم) عملیات استشهادی در غزه / حماس : یکی از نیرو‌های مقاومت خود را در میان نیرو‌های اسرائیلی منفجر کرد آقای جلیلی! اگر «عمق راهبردی» توقف قانون حجاب را درک کنید متوجه می‌شوید چه معنایی دارد