۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۳-۰۵-۱۳۹۸
کد ۶۸۰۸۷۳
انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۳-۰۵-۱۳۹۸

تهیه‌کننده ایرانی با فیلمی از افغانستان در جشنواره ونیز

تهیه‌کننده ایرانی با فیلمی از افغانستان در جشنواره ونیزفیلم «حوا، مریم، عایشه» محصول سینمای افغانستان و به تهیه‌کنندگی کتایون شهابی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش افق‌های هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز پذیرفته شده است.

به گزارش ایسنا، این فیلم که نخستین فیلم بلند و داستانی صحرا کریمی، فیلم‌ساز جوان افغانستانی و از معدود زنان فیلمساز ساکن این کشور است، یکی از ۱۹ فیلم بخش رقابتی افق‌های ونیز ۲۰۱۹ است.

صحرا کریمی در این فیلم کلیشه‌های رایج در مورد افغانستان و خصوصاً زنان را به چالش می‌کشد و از نگاه سینما روایت و تصویری از زندگی سه زن از سه قشر متفاوت جامعه در کابل امروز را ارائه می‌دهد. به علت جنگ و ناامنی، رسانه‌های خبری سال‌هاست اخبار ناخوشایندی از افغانستان بازتاب می‌دهند.

«حوا، مریم، عایشه» تولید سینمای مستقل افغانستان است و به رغم ناامنی‌ها که فیلمبرداری را در افغانستان دشوار کرده، در شهر و کوچه پس‌کوچه‌های کابل در لوکیشن‌های واقعی با بازیگران و نابازیگران افغانستانی ساخته شده است.

کتایون شهابی، تهیه‌کننده مستقل ایرانی که دو شرکت تهیه‌کنندگی و پخش بین‌الملل در ایران (رسانه بین‌المللی شهرزاد) و فرانسه (نوری پیکچرز) دارد به یاری صحرا کریمی آمد و تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده گرفت و کلیه کارهای پساتولید آن در ایران انجام شد. او «حوا، مریم، عایشه» را گامی جدی و نگاهی متفاوت در سینمای این کشور می‌داند که می‌تواند نماینده خوب نسل جدید سینماگران افغانستان باشد.

عوامل این فیلم عبارت‌اند از: کارگردان: صحرا کریمی، تهیه‌کنندگان: کتایون شهابی، صحرا کریمی، فیلمنامه‌نویس: صحرا کریمی، سامی حسیب نبی‌زاده، مدیر فیلمبرداری: بهروز بادروج، صدابردار: اصغر آبگون، سرپرست صدا گذاری: محمدرضا دلپاک، تدوینگر: مستانه مهاجر، موسیقی، صبا ندائی، علی توکلی، مدیر تولید: احمدشاه سلطانی، سامی حسیب نبی زاده، دستیار کارگردان: محمد (کاوه) آیریک، طراح صحنه: سکینه غلامعلی، طراح گریم: مریم فقیرزاده، عکاس: محمد عقیل پاییز، سرمایه‌گذار: احمدشاه سلطانی بازیگران: آرزو آریاپور (حوا)، فرشته افشار (مریم)، حسیبا ابراهیمی (عایشه).

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از تاریخ ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۶ تا ۱۶ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود.

ارسال به دوستان
کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت