۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۳-۰۵-۱۳۹۸
کد ۶۸۰۹۰۹
انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۳-۰۵-۱۳۹۸

حمله هکرها به تلفن همراه رئیس‌جمهور برزیل

وزارت دادگستری برزیل روز پنجشنبه ۲۵ ژوئیه اعلام کرد هکرهای سایبری تلفن‌های همراه مورد استفاده ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور این کشور را هدف حمله خود قرار داده‌اند. این حمله را پلیس فدرال برزیل کشف کرده و آن را «موضوع امنیت ملی» خوانده است.

به گزارش یورونیوز؛ مقامات دولتی می‌گویند حملات از سوی افرادی صورت گرفته که با دستگیرشدگان متهم به هک سایبری در روز سه‌شنبه هفته گذشته مرتبط هستند.

پلیس فدرال برزیل هفته گذشته چهار نفر را به اتهام هک تلفن سرجیو مورو، وزیر دادگستری برزیل و عضو کلیدی کابینه رئیس‌جمهور، بازداشت کرد. این افراد در شهرهای مختلف استان سائوپائولو اقامت داشتند. قاضی گفته است این گروه اپلیکیشن پیام‌رسان آقای مورو دو قاضی و دو بازپرس پلیس فدرال را هک کرده بودند.

سرجیو مورو که همزمان ریاست پلیس فدرال را بر عهده دارد در روز ۵ ژوئن گفته بود تلفن همراهش هک شده است. چهار روز بعد وبسایت «اینترسپت» و شماری دیگر از رسانه‌ها شروع به انتشار گزارش‌هایی کردند که طبق پیام‌های ردوبدل شده میان مورو و دادستان‌ها در زمان برخورد اداره ضدفساد با پرونده سیاستمداران و تجار موسوم به «عملیات کارواش» تنظیم شده بود.

ارسال به دوستان
سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود