۲۵ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۲۷-۰۶-۱۳۹۸
کد ۶۸۹۵۳۶
انتشار: ۲۰:۲۶ - ۲۷-۰۶-۱۳۹۸

مسعود عربشاهی درگذشت

مسعود عربشاهی، نقاش و مجسمه‌ساز ایرانی در سن ۸۴ سالگی بر اثر عارضه قلبی - ریوی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، او یکی از نقاشان پیشرو و از شاخص‌ترین هنرمندان مفهومی ایران بود.

عربشاهی با داشتن دهه‌ها تجربه کار در زمینهٔ نقش برجسته و کارهای اجرایی بر نمای ساختمان‌ها، همراه با تکنیک منحصر به‌فرد خود در اجرای سالن‌های کنفرانس که شهرت جهانی دارد، در ایران و سایر کشورها کارهای اجرایی بزرگی را انجام داده‌ است.

نقش برجسته سردر اتاق صنایع و معادن در خیابان طالقانی، سالن کنفرانس هلال احمر در میدان ارگ، نقش برجسته‌های دیوارهای پارک طالقانی در بزرگراه حقانی و مجموعه «نور و گیاه» بر دیوار مجلس از جمله آثار او هستند.

تاکنون ده‌ها نمایشگاه انفرادی در ایران، آمریکا و فرانسه از آثار عربشاهی برپا شده است و همچنین در بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در ایران، آمریکا، فرانسه، سوییس، تونس، ایتالیا، مغرب و انگلستان شرکت داشته است.

برچسب ها: عربشاهی
ارسال به دوستان
مسی در تعقیب رونالدو: با شکستن رکورد علی دایی، به جایگاه دوم رسید یک کارشناس بازار مسکن: دوره انتظار برای خرید مسکن با حق مسکن فیش حقوقی ۵۸۰ سال است! مسی: تا زمانی که احساس خوبی داشته باشم، به بازی ادامه می‌دهم دغدغه‌های مالی قهرمان پرتاب وزنه؛ از اجاره خانه تا هزینه‌های اردو استقلال به دنبال سرمربی جدید؛ سه گزینه در آستانه انتخاب مهم رفتن به جام جهانی است/ مربی تیم ملی حتما نباید محبوب‌القلوب باشد پروژه‌ی جدید سهراب پورناظری با بیش از ۱۴۰ هزار بیننده، به اتمام می‌رسد تغییرات کارساز قلعه‌نویی، کلید پیروزی پرگل برابر قطر قبل از این سن اقدامات پیشگیری از پوکی استخوان انجام شود اعلام تعداد نظامیان مجروح ارتش اسرائیل از ابتدای جنگ ورود یک میلیون تبعه افغانستانی به ایران در شش ماهه اول ۲۰۲۴ روایت جدید از نحوه شهادت شهید طهرانی مقدم ادعای صدراعظم آلمان: ایران با آتش بازی می‌کند پیام تسلیت پزشکیان درپی درگذشت « یعقوب صادق نوبری» مشاور وزیر جهاد کشاورزی: تولید غذا در کشور ۳۰ درصد بیشتر از نیاز جمعیت است