۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۹۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۴-۰۷-۱۳۹۸
کد ۶۹۰۷۷۹
انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۴-۰۷-۱۳۹۸

رقابت 3 فیلم ایرانی در جشنواره توکیو

جشنواره توکیو یکی از 10 جشنواره‌ معتبر جهانی است.

رقابت 3 فیلم ایرانی در جشنواره توکیوسی‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو در کشور ژاپن میزبان سه فیلم از سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی و رقابتی سینمای آسیا خواهد بود.

به گزارش ایسنا، فیلم «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم توکیو در کشور ژاپن خواهد بود و  با ۱۳ فیلم دیگر از کشورهای مختلف برای کسب جایزه نخست این رویداد سینمایی رقابت می‌کند. 

«متری شش و نیم» پیش از این در بخش افق‌های هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز هم به روی پرده رفته است و به زودی در بخش رقابتی پانزدهمین جشنواره فیلم «زوریخ» در کشور سوئیس نیز به نمایش گذاشته می‌شود. 

اما فیلم «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده و «پیرمردها نمی میرند» ساخته رضا جمالی نیز دو نماینده دیگر سینمای ایران در جشنواره فیلم توکیو ۲۰۱۹ هستند که در بخش رقابتی آینده آسیا به نمایش گذاشته می‌شوند. 

سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از ۲۸ اکتبر ۵ نوامبر (۶ تا ۱۴ آبان ) در ژاپن برگزار می‌شود. طبق اعلام پیشین امسال فیلم «مرد ایرلندی» جدیدترین ساخته «مارتین اسکورسیزی» فیلم اختتامیه جشنواره خواهد بود. 

ارسال به دوستان
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد