۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۰۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۴-۱۰-۱۳۹۸
کد ۷۰۶۹۳۷
انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۴-۱۰-۱۳۹۸

عادل الجبیر بیانیه عربستان درباره تحولات عراق را توضیح داد

عادل الجبیر بیانیه عربستان درباره تحولات عراق را توضیح دادوزیر مشاور عربستان در امور خارجه در سخنانی گفت که بیانیه اخیر عربستان درباره تحولات عراق بر دیدگاه ریاض نسبت به اهمیت آتش‌بس تأکید می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه با اشاره به بیانیه کشورش درباره تحولات اخیر عراق، تأکید کرد که این بیانیه بر دیدگاه ریاض نسبت به اهمیت آتش‌بس برای دور کردن کشورهای منطقه از خطرات هرگونه افزایش تنش تأکید دارد.

پیش از این و در پی شهادت سردار سپاه قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی در عراق توسط نیروهای آمریکایی، یک منبع مسؤول سعودی اعلام کرده بود که عربستان اتفاقات اخیر عراق را دنبال می کند؛ اتفاقاتی که در نتیجه تشدید تنش‌ها و فعالیت‌های "تروریستی" که بارها این کشور نسبت به پیامدهای آن هشدار داده بود، رخ داد.

از سوی دیگر، یک مسؤول در وزارت خارجه کویت خواستار خویشتن‌داری طرف‌های مختلف در قبال تحولات اخیر عراق و حل و فصل سیاسی آن شد.

وی گفت: کویت با نگرانی تحولات تأسف‌بار عراق و تداوم نشانه‌های تشدید تنش در منطقه را دنبال می‌کند و پیشتر نسبت به پیامدهای خطرناک آن برای امنیت و ثبات منطقه هشدار داده بود.

این مقام کویتی در ادامه از جامعه بین‌الملل خواست که به مسؤولیت تاریخی‌اش برای حفاظت از امنیت و ثبات این منطقه حیاتی برای جهان عمل کرده و آن را از هرگونه تنشی دور کند.

ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی