۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۱۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۲۰-۱۲-۱۳۹۸
کد ۷۱۸۰۸۹
انتشار: ۱۶:۵۹ - ۲۰-۱۲-۱۳۹۸

عذرخواهی پادشاه هلند از اندونزی

پادشاه هلند پادشاه هلند امروز (سه‌شنبه) از کشور اندونزی به خاطر آنچه که او «خشونت افراطی» هلندی‌ها به هنگام سلطه استعماری بر آنجا در چند دهه پیش خواند، عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین بار است که پادشاه هلند از اندونزی به خاطر سوابق خشونت‌بار اقدامات کشورش در دوران  استعمار اندونزی عذرخواهی می‌کند.

در این عذرخواهی به خشونت‌های ارتکابی از جانب قوای هلندی در بازه زمانی مربوط به اعلام استقلال اندونزی در ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۹ زمانی که سرانجام هلند، اندونزی را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت، اشاره شده است.

پادشاه ویلم-آلکساندر در جریان سفرش به اندونزی و در محل کاخ ریاست جمهوری بوگور گفت: من تمایل دارم که تأسف و عذرخواهی خودم را از بابت خشونت‌های افراطی هلندی‌ها در آن سال‌ها ابراز کنم. او در یک سخنرانی تأکید کرد: من در حالی این عذرخواهی را مطرح می‌کنم که کاملا به رنج و دردی که خانواده‌های اندونز حتی تا به امروز احساس کرده‌اند، واقف هستم.

قبلا هم دولت هلند از اندونزی عذرخواهی کرده و میزانی از غرامت را به بازماندگان خشونت‌های مربوط به این کشور در زمان دوران حکومت استعماری پرداخت کرده بود.

پادشاه هلند به همراه همسرش ملکه ماکسیما در یک سفر چهار روزه به اندونزی رفته‌اند و در این سفر قرار است از یکسری مکان‌های باستانی و گردشگری این کشور دیدن کنند.

برچسب ها: هلند ، اندونزی
ارسال به دوستان
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم