۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۴۲۱۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۳۱-۰۱-۱۳۹۹
کد ۷۲۴۲۱۸
انتشار: ۱۶:۵۰ - ۳۱-۰۱-۱۳۹۹

کرونا ناجی طبیعت است یا سنگی دیگر بر گور آن؟ (فیلم)

تصاویر حیواناتی که به شهرهای تعطیل شده آمده‌اند و اخبار مربوط به کاهش آلودگی‌های در کشورهای قرنطینه، برخی را امیدوار کرده که کرونا باعث بهبود طبیعت می‌شود.

عصر ایران؛ محسن ظهوری ـ می‌گویند کرونا برای محیط‌زیست مفید بوده؛ آدم‌ها را در خانه‌هایشان حبس کرده و دود و دم رفت‌وآمد و ساخت‌وسازشان را کاهش داده و حالا زمین نفس راحتی می‌کشد. اما موضوع به این سادگی نیست. مثلا ورود حیوانات وحشی به شهرهای تعطیل‌شده که تصاویر آن بازتاب زیادی داشته و آن را نشانه‌ای از بهبود حیات‌وحش دانسته‌اند. اما به دست آوردن چنین نتیجه‌ای از تک و توک تصاویر منتشر شده، بسیار زود است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بیشتر بدانید:

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

«محمدصادق فرهادی‌نیا» دکترای جانورشناسی و کارشناس حیات وحش در گفت‌وگو با عصر ایران دلایل اصلی از بین رفتن حیات‌وحش را برشمرده و توضیح می‌دهد که کرونا احتمالا چه تاثیری بر حیات‌وحش و طبیعت خواهد داشت.

اینکه حیات‌وحش با کم شدن فعالیت انسان‌ها در دوران قرنطینۀ کرونا می‌تواند نفس راحتی بکشد، موضوعی نیست که بتوان جواب سریع و ساده‌ای به آن داد. چرا که مرگ و تهدید آن‌ها به عوامل زیادی وابسته است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بیشتر بدانید:

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برچسب ها: کرونا ، محیط زیست
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Belgium
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
2
7
انسانیکه همه چیزخوار یا اومنیوورم شده یا جوجه ها را زنده دفن میکند یا درآمریکا هزارن کیلو گندم به دریا ریخته می شود و از طبیعت و ذات خود دور شده محکوم به فناست. کمتر حیوان خواری و حیوان آزاری و در کنارش کمتر مردم آزاری کنیم و از سرمایه داری دست برداریم تا کره زمین نفس بکشد.
Nima
Canada
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
2
4
راه حل صحیح کاهش جمعیت انسان است
ایران ۱۰۰ سال قبل فقط ۹ میلیون جمعیت داشته است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
3
3
فعلن که کرونا ناجی برخی از مدیران شده از جمله استاندار اسبق گلستان و معاون جدید حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، آقای مناف هاشمی. تبریک به آقای دکتر حناچی برای انتخاب بی تخصص ترین فرد در راس مدیریت حمل و نقل تهران
یکی
Germany
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
2
2
خیلی خیلی زیبا بود خصوصن موسیقی متن
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است
#videojsscript