۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۰-۰۲-۱۳۹۹
کد ۷۲۵۹۰۳
انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۰-۰۲-۱۳۹۹

شهرکرد و داغستان روسیه خواهرخوانده می‌شوند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: زمینه خواهرخواندگی شهرکرد و داغستان روسیه فراهم شده و با رفع کرونا و دعوت از مسئولان داغستان این خواهرخواندگی به طور رسمی امضاء می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ سجاد رستمی روز چهارشنبه در نشست توسعه صادرات غیرنفتی این استان افزود: این خواهرخواندگی زمینه شکل‌گیری ارتباطات و همکاری در حوزه‌های گردشگری، صادرات و واردات کالا و خدمات، گردشگری سلامت و گردشگری علمی را فرهم می‌کند.

وی ادامه داد:این خواهرخواندگی باید بین شهرداری شهرکرد و داغستان و اتاق‌های بازرگانی این دو منطقه امضاء شود،که مقدمات این موضوع فراهم شده و با عادی شدن روابط پس از رفع شیوع ویروس کرونا قطعی می‌شود.

رستمی در ادامه با اشاره به موانع صادرات محصولات تولیدی استان از مبادی گمرک استان، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از صادرات استان از مبادی دیگر استان‌های کشور انجام می‌گیرد و اصلاح این رویه نیازمند هماهنگی و تمهیدات بیشتر است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین راستا مقرر شده است تا با هماهنگی بین گمرک استان و شرکت ورق خودرو که از شرکت‌های بزرگ صادراتی استان به شمار می‌رود هماهنگی شود تا اظهارنامه گمرکی این کارخانه از سوی گمرک استان تنظیم شود.

رستمی خاطرنشان کرد: همچنین هماهنگی شد تا از طریق اداره ‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها تمهیدات لازم برای تامین سوخت کامیون‌های شرکت سیمان برای حمل محصولات صادراتی این شرکت انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، کاشی و سرامیک، موکت، لوازم خانگی، محصولات فلزی و پلاستیکی، خوراک آبزیان، محصولات کشاورزی و ادوات کشاورزی عمده محصولات صادراتی استان به شمار می‌رود که به کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان، هند، ترکیه، رومانی،آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان و کویت صادر می‌شود.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)