۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۹-۰۳-۱۳۹۹
کد ۷۳۰۸۰۹
انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۹-۰۳-۱۳۹۹

بزرگترین هواپیمای برقی جهان پرواز کرد

بزرگترین هواپیمای الکتریکی جهان برای نخستین بار به طور آزمایشی ۳۰ دقیقه پرواز کرد.

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، بزرگترین هواپیمای الکتریکی جهان روز گذشته برای نخستین بار بیش از ۳۰ دقیقه بر فراز ایالت واشنگتن پرواز کرد.

بزرگترین هواپیمای برقی جهان پرواز کرد

magniX سازنده این هواپیما به نام eCaravan با ظرفیت ۹ نفر است. برای توسعه آن محققان هواپیمای Grand Caravan (یکی از پرمصرف‌ترین هواپیماهای طیف متوسط) را بازسازی کردند و موتور الکتریکی ۷۵۰ واتی به آن افزودند.

در این پرواز آزمایشی هواپیما پس از برخاستن از زمین به ارتفاع ۲۵۰۰ فوتی رفت و سپس ارتفاع خود را به هزار فوت کاهش داد. در مرحله بعد هواپیمای مذکور ۲۵ دقیقه بالای فرودگاه پرواز کرد.

به گفته ناظران سروصدای این هواپیما بسیار کم است. شرکت سازنده امیدوار است تا نسخه تجاری آن را طی سال آینده آماده کند.

برچسب ها: هواپیمای برقی
ارسال به دوستان
محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی