۰۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
کد خبر ۷۳۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۱۸-۰۳-۱۳۹۹
کد ۷۳۲۱۷۳
انتشار: ۲۲:۰۱ - ۱۸-۰۳-۱۳۹۹

دولت افغانستان تعدادی دیگر از زندانیان طالبان را آزاد کرد

دولت افغانستان از آزادی ۳۰ نفر از زندانیان طالبان براساس دستور «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آواپرس، مقامات دولت افغانستان روز یکشنبه از آزادی ۳۰ زندانی طالبان براساس دستور «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور این کشور خبر دادند.

گفته شده این زندانیان طالبان به طور عمده از زندان استان‌های غور، خوست، ننگرهار، بدخشان و بامیان بوده‌اند.

از مجموع پنج هزار زندانی طالبان که دولت افغانستان قرار است آزاد کند، حدود دو هزار نفر تا کنون آزاد شده‌اند.

طالبان نیز حدود سیصد زندانی دولت افغانستان را از مجموع یک هزار زندانی آزاد کرده‌اند.

آزادی این زندانیان از سوی دولت افغانستان یک روز پس از آن صورت گرفت که طالبان ۳۸ زندانی دولت افغانستان را در ولایت‌های فراه و نیمروز آزاد کرد.

آزادی زندانیان طالبان از سوی دولت افغانستان یکی از شروط «توافق‌نامه صلح» میان آمریکا و طالبان است که ۲۹ فوریه امسال توسط «زلمی خلیل‌زاد»، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و «ملأ عبدالغنی برادر»، معاون سیاسی گروه طالبان در قطر به امضا رسید.

برچسب ها: طالبان
ارسال به دوستان
ریزپلاستیک‌ها از راه تنفس می‌توانند وارد مغز شوند 19 خاصیت شگفت‌انگیز کرفس که شما را حیرت‌زده خواهد کرد! در نقد آرای استیون پینکر؛ آیا جهان رو به بهتر شدن پیش می‌رود؟ سبزی‌هایی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کنند زندگی فراتر از مرگ: چگونه ارگانیسم‌های جدید از سلول‌های موجود مرده پدیدار می‌شوند؟ چگونه در نبرد با کودکان بر سر استفاده از تلفن همراه قبل از خوابیدن پیروز شویم؟ چگونه کبد خود را سالم نگه داریم؟ کشف شمشیر برنزی متعلق به رامسس دوم فرعون مصر باستان در ۳۳۰۰ سال پیش سازمان حج و زیارت: اعزام زائران ایرانی به سوریه به دلیل مسائل امنیتی متوقف شد نروژ / فرود اضطراری یک هواپیما بخاطر پیدا شدن موش زنده در غذای مسافر ترامپ: برای مناظره دوم با هریس خیلی دیر شده؛ وقت نداریم آموزش و پرورش: هنوز ۷۹۰ هزار دانش‌ آموز در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند هریس دعوت سی‌ان‌ان برای مناظره دیگری با ترامپ را پذیرفت فرود بالون کره شمالی در ساختمانی دولتی در سئول/ منطقه قرنطینه شد مشاور امنیت ملی آمریکا: حملات به حزب الله در لبنان ممکن است به توقف خشونت ها منجر شود