۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۳۱-۰۳-۱۳۹۹
کد ۷۳۳۸۷۷
انتشار: ۱۴:۲۲ - ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

فیس‌بوک: ممنوعیت تبلیغات رسانه‌های رسمی خارجی هنگام انتخابات آمریکا

فیس‌بوک تعداد بررس‌های خود را 3 برابر کرده است.

فیس‌بوک اعلام کرد تبلیغات رسانه‌های رسمی خارجی هنگام انتخابات آمریکا را برای کاربران در این کشور ممنوع می‌کند.

به گزارش عصرایران، سایت فیس‌بوک گفته است این شبکه اجتماعی، تبلیغات رسانه‌ها یا موسسات اطلاع‌رسانی رسمی خارجی هنگام انتخابات ریاست دولت امریکا را ممنوع خواهد کرد. علاوه بر این به استفاده‌کنندگان از این شبکه اجتماعی (کاربران) اجازه می‌دهد همه تبلیغات سیاسی که در مقابل آنها، پول پرداخت شده باشد برای مخاطب، پنهان شوند.

این اقدام در زمانی صورت می‌گیرد که فیس‌بوک تحت فشارهای فزاینده در زمینه تعامل با خبرهای گمراه کننده و نوشته‌های جنجالی است.

مقابله فیس‌بوک با

از جمله این نوشته‌ها می‌توان به متن‌های دونالد ترامپ رئیس ایالات متحده آمریکا اشاره کرد. فیس‌بوک به دلیل عدم برخورد با برخی از متن‌های ترامپ، با انتقادات زیادی روبه رو شده است.

علاوه بر این، فیس‌بوک متهم است که طرف‌های خارجی از طریق انتشار خبرهای جعلی یا گمراه‌کننده در این شبکه اجتماعی، توانسته‌اند در انتخابات قبلی ریاست دولت آمریکا ( 2016 ) تاثیر بگذارند.

"نیک کلیگ" نائب رئیس فیس‌بوک در امور بین‌الملل با انتشار یادداشتی در روزنامه "دیلی تلگراف" اعتراف کرد فیس‌بوک به هنگام انتخابات قبلی ریاست دولت آمریکا (ریاست جمهوری) مقصر بوده است. او گفت که به هنگام انتخابات 2016، محتوای مورد حمایت روسیه به حدود 126 میلیون آمریکایی رسید.

وی اضافه کرد فیس‌بوک برای مخاطبان در آمریکا، همه تبلیغات سازمان‌های رسانه‌ای رسمی از کشورهای دیگر را به هنگام انتخابات ممنوع خواهد کرد.

کلیگ قائم مقام و معاون مدیر فیس‌بوک افزود هر کسی که بخواهد تبلیغات سیاسی را در فیس‌بوک منتشر کند باید قبل از آن اجازه بگیرد. در فاصله بین ماه مارس و می، فیس‌بوک انتشار بیش از 750 هزار تبلیغ سیاسی که آمریکا را مورد هدف قرار می‌داد؛ متوقف کرد زیرا منتشر کننده تبلیغ، مراحل دریافت اجازه انتشار را تکمیل نکرده بود.

او همچنین گفت که این غول شبکه‌های اجتماعی، هم اکنون بیش از 35 هزار نفر را برای کار در زمینه بررسی محتواهای منتشر شده در فیس بوک به کار گرفته است. تعداد فعلی بررس‌ها، سه برابر عدد 4 سال قبل است.

این بررس‌ها محتواهای منتشر شده در فیس‌بوک را ارزیابی و خبرهای جعلی، محتوای ترویج دهنده نژادپرستی، خشونت آمیز، سوء استفاده جنسی از کودکان، سوء استفاده جنسی، کلاهبرداری، یهودستیزی و ... را حذف یا محدود یا برچسب و متمایز می‌کنند.

مارک زاکربرگ مالک و مدیر اجرایی فیس‌بوک هم در یادداشتی در روزنامه آمریکایی "یو اس ای تو دی" نوشت که او تلاش می‌کند فیس‌بوک در انتخابات بعدی کارکرد خوبی داشته باشد.

وی افزود: تهدید دموکراسی یک واقعیت است و ادامه دارد اما تشکیلات ما بیش از هر زمان دیگری، آماده است.

فیس‌بوک قبل از این هم اعلام کرده بود مرکز جدید و بزرگی برای "اطلاعات" ایجاد کرده که شامل اطلاعات رسمی، چگونگی رای دادن و زمان‌های آن، جزئیات ثبت‌نام رای دهندگان، رای دادن از طریق پست و رای دادن زودهنگام مربوط به انتخابات آینده ریاست دولت آمریکاست.

زاکربرگ همچنین گفت که برای کاربران فیس‌بوک که تصمیم خود را گرفته‌اند و فقط می‌خواهند انتخابات تمام شود فیس‌بوک به آنها اجازه می‌دهد تماشای تبلیغات سیاسی را متوقف کنند.

این امکانات، از 24 ژوئن جاری ( 4 تیر آینده) فعال خواهد شد و کاربران خواهند توانست تبلیغات سیاسی و انتخاباتی و اجتماعی را برای خود متوقف کنند.

 

بیشتر بخوانید:

* فیسبوک تبلیغات ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را حذف کرد

*حذف ۱۷۰ هزار حساب مرتبط با چین در توییتر

باگی که شماره کاربران واتس‌اپ را فاش می‌کرد

 

ارسال به دوستان