۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۰۱-۰۴-۱۳۹۹
کد ۷۳۴۳۲۹
انتشار: ۲۳:۲۲ - ۰۱-۰۴-۱۳۹۹

وزیر خارجه فرانسه به عراق می رود

«جان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه سه شنبه هفته جاری برای دیدار با مقام های عراقی به بغداد سفر می کند.

به گزارش ایرنا؛ «ژرژ مالبرونو»،روزنامه نگار معروف فرانسوی روز یکشنبه در توییتی نوشت که لودریان پس فردا (سه شنبه) به عراق سفر خواهد کرد.

وی ادامه داد: این سفر فرصتی است تا لودریان با نخست وزیر جدید عراق دیدار و در مورد وام یک میلیارد دلاری به بغداد با الکاظمی مذاکره و درباره عقد قرارداد بین فرانسه و عراق گفت و گو شود.

مالبرونو افزوده که لودریان همچنین از اربیل پایتخت اقلیم کردستان، جایی که کردها به عنوان شرکای فرانسه در مبارزه علیه داعش شرکت دارند، دیدن خواهد کرد.

ژرژ مالبرونو خبرنگار و گزارشگر ارشد روزنامه فیگارو در سال های نخست سقوط صدام سابقه فعالیت خبرنگاری در عراق دارد.

وی نویسنده کتاب های «سال‌های صدام» و «خاطرات جرج حبش» (از رهبران سیاسی ملی گرای فلسطین) است.

ارسال به دوستان
نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود!