۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۲۳-۰۵-۱۳۹۹
کد ۷۴۲۳۰۲
انتشار: ۱۷:۳۶ - ۲۳-۰۵-۱۳۹۹
رئیس سازمان راهداری اعلام کرد

نوسازی ۵۰۰۰ کامیون (+جزئیات و تسهیلات)

برای افزایش قدرت خرید کامیون‌داران حدود ۸۰ درصد قیمت را وام می‌دهیم که این تسهیلات با توافق امضاء شده با بانک صادرات ۱۸ درصد و به صورت هفت ساله پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نوسازی ۵۰۰۰ دستگاه کامیون از محل تولیدات داخلی خبر داد و گفت:برای افزایش قدرت خرید کامیون‌داران حدود ۸۰ درصد قیمت وسیله نقلیه را تسهیلات ۱۸ درصد هفت ساله می‌دهیم که نیمی از سود آن را کامیون‌داران می‌دهند.

عبدالهاشم حسن‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالا در کشور در جاده‌ها و توسط کامیون‌ها انجام می‌شود که از میان ۳۸۵ هزار کامیون ۳۵۵ هزار دستگاه فعال بوده و مابقی آنها معمولا در بازه‌های زمانی مختلف برای سرویس و تعمیرات در مقطعی غیرفعال می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود ۷۰ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال و حدود ۵۰۰۰ دستگاه بین ۵۰ تا بین ۶۵ سال عمر دارند و اگر جایگزینی برای آنها تعریف نکنیم نمی‌توانیم وسیله امرار معاش کامیون‌داران را از حیز انتفاع خارج کنیم، بنابراین برای افزایش قدرت خرید کامیون‌داران حدود ۸۰ درصد قیمت را وام می‌دهیم که این تسهیلات با توافق امضاء شده با بانک صادرات ۱۸ درصد و به صورت هفت ساله پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: نیاز اعتباری برای نوسازی این ناوگان ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده که آن را تامین کرده و به سمت و سوی تولید داخلی سوق داده‌ایم و نیمی از بهره تسهیلات ۱۸ درصدی را سازمان راهداری به نمایندگی از دولت و نیمی از آن یعنی ۹ درصد را کامیون‌داران پرداخت می‌کنند. همچنین نوسازی این ناوگان صرفه‌جویی سوخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتری در پی خواهد داشت.

حسن‌نیا اظهار کرد: برای اعطای این تسهیلات با بانک صادرات تفاهم لازم صورت گرفته است و از آنجا که اگر بخواهیم ۷۰ هزار دستگاه کامیون را در بازه زمانی بلندمدت نوسازی کنیم نیاز داریم تا ظرفیت تولیدات داخلی افزایش پیدا کند، بنابراین به غیر از شرکت تولید کننده داخلی که برای این کار انتخاب کردیم و سالانه ۵۰۰۰ دستگاه تولید و عرضه را بدون واسطه تعهد کرده است از دیگر تولید کنندگان نیز استقبال می‌کنیم تا بتوانیم حجم و تعداد نوسازی ناوگان را افزایش دهیم، چرا که اگر برخی مسائل و مشکلات وجود نداشته باشد برآورد ما حدود ۱۵ هزار دستگاه است که توان تولید آن در داخل وجود دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: اگر برای نوسازی یک دستگاه کامیون و تولید آن در داخل کشور چندین میلیارد هزینه می‌شود، باید آن وسیله نقلیه برای اقتصاد کشور فعال باشد، بنابراین جلوی همه دلالی‌ها و واسطه‌گری‌ها را خواهیم گرفت و کاری می‌کنیم که این وسائل نقلیه از تولید به مصرف باشد و بیکار نباشند که راه را برای بنگاهداری و افزایش قیمت باز کنند.

برچسب ها: نوسازی ، کامیون
ارسال به دوستان
اردوغان: بشار اسد در مسیر خطر ایستاد و قدر همسایگی با ترکیه را ندانست‌/ در آزمون انسانیت قبول شدیم روانشناس معروف: چیزی به نام انتقاد سازنده در روابط زوجین وجود ندارد (فیلم) در سال ۲۰۲۵ بیت کوین بخریم یا طلا؟ تویوتای ژاپن به مراسم تحلیف ترامپ یک میلیون دلار کمک کرد رئیس وجب به وجب استانبول را گردش می کند! (فیلم) پل ارتباطی سونیک‌ و اتریوم فعال شد! پس چرا قیمت FTM همچنان کاهش می‌یابد؟ بدتر از نیمار، بازیکنی که بیشترین افت قیمت را داشت حضور تیمی از دادستانی جمهوری آذربایجان در محل سقوط هواپیمای این کشور ترکیب پرسپولیس و خیبر خرم آباد ادعای شبکه ۱۲ اسرائیل: بمبی که هنیه را به شهادت رساند، در بالش شخصی او کارگذاشته شده بود تحلیلگران: دارندگان آلت کوین‌ها در سال ۲۰۲۵ فوق‌العاده ثروتمند خواهند شد امام جمعه اهواز: جهان به زودی شاهد تحولات بزرگی خواهد شد قصه تیتراژ «شهریار»؛ «موسیقی خوب» هدیه این آهنگساز است بیانیه انجمن فین‌تک ایران درباره اقدامات مخرب بانک مرکزی در حوزه رمزارزها هشدار جدی ژائو؛ اشتباهی که می‌تواند به قیمت از دست دادن رمزارزهایتان تمام شود!