۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۹-۰۶-۱۳۹۹
کد ۷۴۴۵۹۳
انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۹-۰۶-۱۳۹۹

آسمان شب/ رویدادهای نجومی دهه دوم شهریور ۹۹

هم نشینی ماه با سیاره‌های نپتون، بهرام، اورانوس و خوشه پروین و نیز بارش شهابی «اپسیلون برساوشی» از جمله رویدادهای نجومی دهه دوم شهریور ماه ۹۹ است.

فاطمه خراسانی کارشناس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهارشنبه دوازدهم شهریور، ماه کامل را داریم و پنجشنبه ۱۳ شهریور، ماه به ملاقات نپتون رفته و در زاویه ۳.۹ درجه ای جنوب شرقی این سیاره قرار می گیرد. 

وی افزود، جمعه چهاردهم شهریور در سیاره بهرام انقلاب زمستانی روی می دهد و یکشنبه ۱۶ شهریور ماه ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه، ماه هم نشین سیاره بهرام شده و در زاویه ۰.۳۶ درجه ای شرق و شمال شرق این سیاره قرار می گیرد. 

به گفته این کارشناس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، همچنین در روز یکشنبه ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه ماه در نقطه اوج یعنی بیشترین فاصله در مدار بیضوی خود قرار می گیرد. دوشنبه هفدهم شهریور، کره ماه ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به ملاقات اورانوس رفته و در زاویه ۳.۱ درجه ای جنوب شرق این سیاره قرار می گیرد.

خراسانی افزود: سه شنبه ۱۸ شهریور با اوج بارش شهابی «اپسیلون برساوشی» را داریم که در جریان آن شاهد بارش تعداد ۱۰ شهاب در ساعت خواهیم بود. همچنین سیاره تیر ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه این روز در گره کاهنده روی صفحه دایره البروج قرار می گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: چهارشنبه ۱۹ شهریور، ماه همنشین خوشه پروین شده و در زاویه ۶.۲ درجه ای از این خوشه ستاره ای قرار می گیرد؛ همچنین ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه ماه در زاویه ۴.۱ درجه ای شمال ستاره چشم گاو قرار می گیرد. پنجشنبه ۲۰ شهریور ساعت ۱۳ و ۵۷ دقیقه تربیع آخر ماه را داریم و جمعه ۲۱ شهریور ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد ماه در گره فزاینده قرار می گیرد. 

برچسب ها: نجوم ، شهریور 99 ، آسمان شب
ارسال به دوستان
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم