۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۷-۰۶-۱۳۹۹
کد ۷۴۵۶۵۲
انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۷-۰۶-۱۳۹۹

تابستان و کوچه‌ها (عکس)

خیلی پیش از آنکه "گیم‌نت"‌ها و "گیم‌سنتر"‌ها در گوشه و کنار شهر‌ها سبز شوند و بابت گرفتن پول و حق عضویت، فرهنگ و سبک زندگی خاص خود را با "بازی" و به اسم بازی به کودکان تشنه سرگرمی و بازی تزریق کنند، این کوچه و خیابان‌ها بودند چنین وظیفه‌ای را بر عهده داشتند. کودکانی که در تعطیلات تابستانی و فراغت طولانی پس از یک سال تحصیلی بازی و زندگی را توامان در خنکای عصر‌های تابستانی کوچه‌ها تجربه می‌کردند. تجربه‌هایی واقعی و ملموس؛ گروهی و گفتگو محور. با قهر‌ها و آشتی‌ها؛ برد و باخت‌ها. تجربه‌های کوچک و کودکانه‌ای از جنس زندگی که خاطره می‌ساخت.

البته امروزه با گسترش شهرنشینی و فرهنگ غالب آن دیگر کمتر شاهد بازی کودکان با شکل و شمایل سنتی آن هستیم و این اتفاق بیشتر در بافت‌های قدیمی‌تر و حاشیه‌ای شهر‌ها قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است که باید حتما به این نکته توجه داشت که حضور کودکان در کوچه و خیابان گا‌ها می‌تواند با خطرات و آسیب‌هایی همراه باشد که مستلزم نظارت کافی از سمت والدین و آموزش کافی کودکان است.
برچسب ها: تابستان ، کوچه
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است