۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۱-۰۷-۱۳۹۹
کد ۷۴۷۹۲۰
انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۱-۰۷-۱۳۹۹

جزییات فاینانس چینی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان

جزییات فاینانس چینی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهانمعاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد: تمدید ال سی چهار میلیارد یوآنی و گشایش ال سی ۹.۶ میلیارد یوآنی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان سر مهمترین مباحثی بود که در جلسات اخیر مورد بررسی قرار گرفته و وزیر راه برای پیگیری آن دستور داده تا در مراحل اجرایی این پروژه تسریعی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان ۴۱۰ کیلومتر بوده که ۱۶۵ کیلومتر در مسیر تهران– قم و مابقی در بخش قم-اصفهان به طول ۲۴۵ کیلومتر است از سال ۱۳۹۳ که قرارداد آن بسته شد، بازه زمانی پنج ساله برای آن پیش‌بینی شده بود اما در شهریور ماه شال گذشته با مشکلاتی مواجه شد عملا موقف شد.

البته سعید رسولی همان زمان در نشست خبری در این باره در پاسخ به ایسنا گفته بود که پروژه قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان متوقف نشده است اما در زمینه مسائل مالی و اعتباری با سازمان برنامه و بودجه اختلاف نظرهای داریم که امیدواریم به زودی حل و فصل شود.

وی افزود: در این مسیرکارهایی هم در حوزه زیرساختی انجام شده، اما در زمینه مسائل مالی و اعتباری اختلاف نظرهایی با سازمان برنامه و بودجه داریم که امیدواریم به زودی حل و فصل شود البته نگاه غالب در این زمینه این است که این پروژه انجام شود و پیمانکار آن همچنان در پروژه وجود دارد.

عباس خطیبی - معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور – در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: مشکلاتی در تامین منابع فاینانس چینی داشتیم که البته به تدریج در حال برطرف شدن است و طرف چینی وعده هایی برای بهبود این شرایط داده است و از سوی دیگر مجموعه دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی مساعدت بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: طی جلسات اخیری که با وزیر راه و دیگر مسئولان دولت و بانک مرکزی داشته‌ایم مقرر شد که فاینانس چهار میلیارد یوآنی چین را که حدود یکماه تا انقضاء آن باقی مانده تمدید کنیم و ال سی ۹.۶ میلیارد یوآنی بخش دوم این پروژه ریلی را نیز باز کنیم تا کار و مراحل اجرایی سریعتر پیش برود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه ریلی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان در بخش اول حدود ۳۰ درصد و در کل پروژه حدود شش درصد بوده است اما در حال حاضر در مراحل زیر بنایی هستیم این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر این بخش به خوبی انجام شود با اجرای دیگر مراحل و قسمت های پروژه که شامل بخش های روبنایی، روسازی، شبکه بالاسری و... غیره است، میزان پیشرفت فیزیکی رشد چشمگیری پیدا می کند.

خطیبی با بیان اینکه هیچ مشکلی در استفاده از ریل ملی وجود ندارد اما تا آن زمان فاصله زیادی داریم، گفت: با راه‌اندازی قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان خط ریلی ۴۵۰ کیلومتری که در حال حاضر سیر در آن ۹ ساعت طول می‌کشدبه یک سوم کاهش یافته و سفر از تهران تا اصفهان سه ساعته مقدور می‌شود.

برچسب ها: قطار سریع السیر
ارسال به دوستان
آقای جلیلی! اگر «عمق راهبردی» توقف قانون حجاب را درک کنید متوجه می‌شوید چه معنایی دارد ثبت لحظه حضور پلنگ ایرانی با توله‌اش در جنگل‌های گیلان (فیلم) مدودف : جنگ بین روسیه و آمریکا، اتمی خواهد بود عراقچی وارد پکن شد شمار کشته‌های حمله هوایی پاکستان به افغانستان به ۵۰ تن رسید جذاب و قدرتمند؛ رولزرویس کولینان منصوری با قیمت ۴۰ میلیارد تومان معرفی شد(+عکس) یک روز پس از مشاهده در آسمان، پوستر سیاسی جنگنده نسل ششم چینی ها آمد(عکس) داستان آشنایی پیمان قاسم‌خانی با همسرش و آرزوی بزرگ او (فیلم) روش‌های هک Wi-Fi و تقویت امنیت شبکه بحران سیاسی کره جنوبی ؛ کار رئیس‌جمهور موقت هم به استیضاح کشید حضور صدها بابانوئل در مترو مسکو (فیلم) فرمانده سپاه بوشهر : دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی، زنان را هدف قرار داده است دستور پخت یک شام اسپانیایی خوشمزه با 6 عدد ران مرغ (فیلم) ورود بانوان به ورزشگاه دوباره ممنوع شد! کاهش دوباره نرخ بهره در بانک های ترکیه