۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۵۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۲۰-۰۷-۱۳۹۹
کد ۷۵۰۹۴۱
انتشار: ۲۰:۳۵ - ۲۰-۰۷-۱۳۹۹

معاون وزیر: 30 درصد مدارس کشور تخریبی هستند

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تخریبی بودن ۳۰ درصد مدارس ایران اسلامی خبر داد و اظهار داشت: سه استان‌ تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین مدارس تخریبی را دارند.

به گزارش ایرنا؛ مهرالله رخشانی‌مهر عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از مدارس تخریبی و فرسوده دو شهرستان رامیان و آزادشهر به خبرنگار ایرنا گفت: برای بازسازی مدارس تخریبی باتوجه به مشکلات و تنگناهای مالی کشور، دولت به مشارکت بیشتر خیرین مدرسه ساز نیاز دارد.

وی در بیان ره آورد سفر خود به گلستان افزود: تعداد مدارسی که به سبب فرسودگی و قدمت بالا در این استان نیاز به نوسازی دارند، قابل توجه است که برای آن تصمیم گیری خواهد شد اما فعلا با تخصیص ۵۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات هنرستانی و ۳۵ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی گلستان موافقت شده که بخشی از این اعتبارات در دو شهرستان آزادشهر و رامیان هزینه خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بویژه فضاهای آموزشی خیرساز بویژه پروژه‌هایی که نیکوکاران سهم خود را بطور کامل انجام داده اند، به جهت تسریع در افتتاح آن در دستورکار و اولویت سازمان نوسازی مدارس کشور قرار دارد.

رخشانی مهر ادامه داد: در مناطق روستایی که نیاز به افزایش فضای آموزشی داریم، سازمان نوسازی مدارس با نگاه ویژه برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

همچنین نماینده مردم رامیان و آزادشهر درمجلس شورای اسلامی نیز به ایرنا گفت: بهسازی و نوسازی مدارس روستاهای زلزله زده "الهادی، ویرو و کشکک" در رامیان از اولویت‌های این شهرستان است که رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با آن موافقت کرد.

غلامعلی کوهساری افزود: با موافقت معاون وزیر آموزش و پرورش، مدرسه خیرساز روستای "وطن" شهرستان آزادشهر که سهم نیکوکار به طور کامل انجام شده نیز به زودی تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: مدرسه روستای "نرگس چال" بخش چشمه ساران آزادشهر نیز به دلیل فرسودگی تخریب و در حال بازسازی است که تکمیل این فضای آموزشی نیز در دستور کار قرار گرفت.

برچسب ها: مدارس کشور
ارسال به دوستان
کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت