۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۵۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۳-۰۸-۱۳۹۹
کد ۷۵۲۷۶۹
انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۳-۰۸-۱۳۹۹

احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی و ویروس کرونا با کمبود ویتامین C و D

احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی و ویروس کرونا با کمبود ویتامین C و Dمسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کمبود ویتامین های C ، D و E احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی و کرونا را افزایش می دهد.

انسیه وطن دوست در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: مصرف روزانه سه واحد از گروه سبزی ها به جز سبزیجات نشاسته ای و حداقل دو واحد میوه به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی به ویژه بیماری کووید 19 توصیه می شود.

وی با بیان این که مصرف پیاز خام همراه غذا را در شرایط کنونی فراموش نکنید، تاکید کرد: از مصرف سوسیس، کالباس و دیگر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین در شرایط کنونی به شدت پرهیز کنید.

وی افزود: مصرف سالاد همراه با آب لیموترش تازه یا آب نارنج ، هویج، کدوحلوایی، سبزی تازه و ... را به طور حتم در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

وی نسبت به مصرف غذاهایی که به طور کامل پخته نمی شود، هشدار داد و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی از منابع پروتئین نظیر حبوبات ، تخم مرغ و ... استفاده کرده و از خوردن غذا و مایعات در مکان های نامطمئن به شدت خودداری کنید.

وطن دوست به اهمیت خواب و استراحت کافی در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: به مصرف غذاهای کم حجم و پرکالری توجه ویژه داشته باشید و سالاد کاهو و کرفس را به دلیل تامین نیاز بخشی از مایعات بدن فراموش نکنید.

برچسب ها: کرونا
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)