۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۵۵۰۵۷
تعداد نظرات: ۱۶۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۸-۰۸-۱۳۹۹
کد ۷۵۵۰۵۷
انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۸-۰۸-۱۳۹۹

90 دقیقه گفت‌وگو/ اخبار انتخابات آمریکا را پیگری می‌کردید؟ از چه طریقی؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد انتخابات آمریکا با هم گفت‌وگو می‌کنیم. زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است.

عصرایران- جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا معرفی شد و عصر ترامپ بعد از تنها 4 سال به پایان رسید. این انتخابات نه تنها برای مردم آمریکا بلکه برای جهان مهم بود و بسیاری از مردم کشورها پیگیر اخبار این رقابت و آرای الکترال آن بودند.

ایرانی‌ها هم با توجه به شرایط بوجود آمده برای کشور در زمان ترامپ، به شدت اخبار انتخابات ایالات متحده را دنبال می‌کردند. به همین بهانه در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد این انتخابات باهم گفت‌وگو می‌کنیم.

90 دقیقه گفت‌وگو/ اخبار انتخابات آمریکا را پیگری می‌کردید؟ از چه طریقی؟

1-اخبار انتخابات آمریکا را پیگری می‌کردید؟ از چه طریقی؟

2-پیش بینی شما پیروزی کدام نامزد بود؛ ترامپ یا بایدن؟

3-قبل از انتخابات 2020 آمریکا، چقدر با سیستم انتخاباتی ایالات متحده آشنا بودید؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30، نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

برچسب ها: ترامپ ، بایدن
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۶۶
در انتظار بررسی: ۳۸
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
232
32
خبرگزاری رسمی صدا و سیما پیگیری کردم همراه با نجف زاده از نیویورک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
نیاز به منفی دادن نیست
به اندازه کافی خنده دار هست
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
فکر بد نکنید
بنده خدا احتمالا با افعال منفی احساسش رو بیان کرده
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
86
15
تاحدی
عصر ایران، فارس، تسنیم، تابناک، جهان نیوز، اسپوتنیک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
بله

با قیمت خودرو و دلار و شاخص بورس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
22
139
از طریق ایران اینترنشنال
بایدن
تا حدودی آشنا بودم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
7
174
از انتخابات ایران بیشتر پیگیر بودیم
چون به ریال درمیاریم به دلار خرج میکنیم
علی برکت الله
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
7
150
بله بصورت لحظه ای
تلگرام و شبکه های ماهواره
پیشبینی پیریوزی ترامپ
مقداری اشنا بودم ولی الان بیشتر آشنا هستم
بنظرم ایران هم باید 50 رال الکترال داشته باشه چون بیشترین تاثیر انتخابات آمریکا روی اقتصاد ایرانه تا خود آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
ایالت پنجاه و یکم آمریکا:
آویزونا.
خخخخخخخخخخ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
27
13
یوتیوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
26
35
اخبار را از طريق فضاى مجازى و سايت خبرى عصر ايران پيگيرى ميكردم
پيش بينى ام انتخاب جو بايدن بود
ازقبل با نحوه انتخابات امريكا اشنا بودم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
ای پاچه خار
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
15
54
من از سایت یورونیوز فارسی پیگیری می کردم که بسیار معتبر و فراحزبی عمل می کند
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
90
15
اخبار تلوزیون
hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
17
14
ازطریق سایت یا هو آنلاین پیش بینی من ترامپ بود
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
4
60
از سایت گوگل با سرچ کلمات us election 2020
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
5
90
از رسانه های بین المللی بخاطر اینکه صدا و سیما و حتی کارشناسانشان اطلاع کافی از نحوه انتخابات و سازو کار قانونی آن ندارند و فقط برداشت خود را آن هم ناقص در اختیار مخاطب قرار می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
ایکاش به اظهارات کارشناس ارشد صدا و سیما جناب دکتر فواد ایزدی گوش میگرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
ناشناس عزیزی که پاسخ داده ای :
صدا و سیما یک ساعت از آمریکا و ترامپ و بایدن و انتخابات آنها و .... بدگویی می کرد و شاید چند دقیقه ای به امثال فواد ایزدی وقت می داد (من شخصا صحبت ایشان را ندیدم) آن یک ساعت اولیه آنقدر حال به هم زن و کلیشه ای بود که آدم راغب نمیشد بشینه نگاه کنه تا شاید تهش یه نظر بیطرفانه هم یه کارشناسی بده
هرچند در رسانه ای که بی طرف نیست نمی توان سراغ نظر بی طرفانه را گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
من به اظهارات گهربار جناب دکتر ایزدی کارشناس ارشد سازمان گوش دادم و تکلیفم معلوم شد که باید به اظهارات ایشون گوش ندم!
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
5
31
از طریق اینترنت پیگیری میکردم
پیش بینیم تا دو روز قبل انتخابات ترامپ بود و بعد اینکه شنیدم ای پک از ترامپ حمایت نکرده پیش بینیم 50 50 شد
با سیستم اتنخاباتی و آرای الکترال در دوره بوش سال 2000 آشنا شدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
6
45
آمار لحظه ای را از گاردین و بی بی سی می دیدم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
4
31
1- اخبار انتخابات رو از طریق سایت شما پیگیری می کردم
برخلاف رویدادهای دیگه، اطلاع رسانی لحظه ای انتخابات رو با ابتکار خوبی انجام دادین

2- بایدن

3- بله، تا حدود زیادی

نکته پایانی:
برخلاف سایتهای دیگه، خبر رسانی شما مونو هست و کمتر به نظر خوانندگان سایت اهمیت میدین
در سایتهای دیگه خوانندگان خبرها کلی کامنت میذارن و این مسئله به تعامل دوطرفه در اون محیط ها کمک زیادی میکنه ولی شما یا نظرات خوانندگان رو نمایش نمیدین و یا خیلی محدود این کار رو میکنین که این مسئله در عصر دیجیتال یه نقطه ضعف بزرگی محسوب میشه
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
منم شدیدا باهات موافقم . عصرایران اصلا به نظرات مخاطبان اهمیت نمیده . هر چند برای ما همچنان منبع معابری هست ولی ارتباط باید دو سویه باشه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
28
سلام و خسته نباشید خدمت شما و همکاران فرهیخته تان.
۱. از طریق تلگرام، توئیتر و شبکه هایی مانند بی بی سی و سی ان ان دنبال می کردم.
۲. راستش اوایل پیش بینی ترامپ ملعون رو می کردم ولی نزدیک انتخابات، تقریبا به این نتیجه رسیدم ( با توجه به اخبار و تحلیل هایی که می خواندم) احتمال بایدن رو می دادم.
۳. آشنا بودم چون رشته دانشگاهی ام حقوق هست و نظام های انتخاباتی رو مطالعه کرده بودم. البته آشنایی ام در این انتخابات بیشتر از قبل شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
3
43
من از طریق CNN ,BBCو اینترنشنال
بایدن
با سیستم انتخاباتی امریکا آشنا بودم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
35
بله پیگیر بودم شدید
از طریق بی بی سی، فاکس نیوز، گاردین، آسوشیتدپرس چون خبرها با هم متفاوت بود
فکر میکردم متاسفانه ترامپ ولی خداروشکر نشد
بله آشنا بودم ولی الان به غیر اینکه میتونم لبدر توز پنسیلوانیا بشم، محله‌های جوجیا و نوادا و کلا آمریکا رو با تلفظ آمریکن بلدم!!!!
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
22
فاکس نیوز و CNN
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
2
31
از طریق عصر ایران، CNN و یوتیوب
فکر میکردم ترامپ میبره ولی خوشبختانه نبرد
تقریبا همه چیز رو درباره انتخاباتشون میدونستم چون انگلیسیم بد نیست و معمولا اخبارو از شبکه های خارجی دنبال میکنم
هروقت هم زدم اخبار صداسیما سریع پشیمون شدم ینی کسی که تنها منبع خبریش صداسیما باشه شدیدا از دنیا بی خبره
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
21
چند روز از کار و زندگی ما رو انداخت. من از سایت گاردین دنبال میکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
15
8
از طریق سایت فارس، کانالهای تلگرامی و تماس مستقیم با برادرم که در آمریکا هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
2
25
شبکه های ماهواره
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
2
22
از طریق بی بی سی فارسی و عصرایران.
پیش بینی من بایدن بود.
تا حدودی آشنا بودم ولی توی این انتخابات بیشتر آشنا شدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
56
5
از طریق صدا و سیما
منطقی و اصولی به موقع و رسمی اطلاع رسانی کرد

نه مثل سایت انتخاب که انگار قیامت شده و همه خبرها رو ترامپ و بایدن کرده بود که یک خبر درست و لازم رو به سختی پیدا می کردی!!
پاسخ ها
چارلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
بله واقعا خیلی منطقی و اصولی اطلاع رسانی میکردن!!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
3
21
از CNN و Newyork Times و Associated Press و Guardian نه از تلویزیون ایران و نه از سایتهای خبری ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
5
33
از طریق شبکه های معتبرخبری مثل بی بی سی وایران اینترنشنال پیگیری می کردم .به رسانه میلی نمی شوداعتماد کرد.امیدوار بودم بایدن پیروزشود.ترامپ دیوانه ایران راکاملا بی تحرک کرده بود طوریکه توان فکری وتصمیم گیری عملا از بین رفته بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
6
1. سایت عصر ایران و دیگر رسانه های و محیط های مجازی
2. بایدن
3. آشنایی متوسط
صادق
Netherlands
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
4
سلام؛ بله شدیداً: اما اعتقادم اینه مشکلات ما اساساً به خاطر سوءمدیریت و نظام ناکارآمد اقتصادی مبتنی بر مابالتفاوت ها و رانته؛ از این حیث برام مهم بود که یه تاریخ نخونده ای مثل ترامپ جهان رو به سمت بی ثباتی نبره
قاسمي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
7
از طريق اپليکيشن اندرويدي Bloomberg، و یورو نيوز در اينستاگرام، کمي با سيستم رای گيري آمريکا هم آشنا بودم، پيش بيني ام بايدن بود
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
3
۱. تلگرام و توییتر
۲. ترامپ
۳. نسبتا زیاد
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
5
انتخاباترا پیگیری می کردم ولی پیش بینی برنده این انتخابات واقعا سخت بود .
پیروزی بایدن احتمالا تاثیر روانی موقتی بر کنترل دلار و طلا داشته باشد.
خداکنه جو روانی باعث کاهش دلار بخصوص طلا باشه چون خیلی از جوانهای مردم دنبال فرصت ازدواج و خرید طلا هستن.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
8
7
با سلام
از طریق سایت عصر ایران و سایت انتخاب پیگیری میکردم
به نظرم در کشور ماهم بایداولا رای شهرهای بزرگ با رای روستاها فرق داشته باشه چیزی شبیه به الکترال که رای شهرهای بزرگ تعیین کننده باشه
دوم اینکه افراد بیسواد حق رای نداشته باشن
سوم اینکه همانطور که افراد زیر هیجده سال حق رای ندارن افراد بالای هفتاد هم حق رای نداشته باشن
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
چه نظر و رای قرون وسطایی داری شما
بر خلاف تصور شما در امریکا هم رای پیرمرد روستایی با دکتری شهری یکی هست . اصلا تصور شما از الکترال اشتباهه .

قطعا اگر رای دادن در ایران بر اساس تحصیلات باشه شما رو معاف میکنن . برو خوش باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
خدا رو شکر شما مسئول و سیاست گذار انتخابات نیستی! به جای محروم کردن بی سواد ها از حق رای بهتره تلاش کنی بیسواد ها رو باسواد کنی!
ضمنا رای الکترال رو هم گمونم متوجه نشدی چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
2
از سایت های خبری دنبال میکرد
فک میکردم ترامپ ببره
زیاد هم قبل از این آشنا نبودم با سیستم اتنخاباتشون
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
10
سلام من‌امسال حتی از انتخابات داخلی بیشتر پیگیر بودم از طریق بی بی سی و انترنشنال .عصر ایران و شبکه های داخلی بقدر پیگیر بودم که الان به جزئیات انتخاب آمریکا آشنا شدم کلیه ایالات آمریکا را حفظ شدم چون فکر می کنم تاثیر زیادی بر زندگی من و فرزندانم دارد .ببینید با یک انتخاب غیر رسمی چقدر دلارو‌سکه ریزش داشته و از طرف دیگر اگر چنانچه ترامپ برنده میشد دلار به مرز ۵۰هزار میرسید در آن موقع امکلن نفیس کشیدن را هم نداشتیم
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
11
1 - بله از طریق بی بی سی و سایت ها و کانال های تلگرامی خبری
2- بهتره بگیم امیدوار بودم بایدن پیروز بشه
3- بله از انتخابات دور اول اوباما با مک کین با سیستم الکترالی آشنا شدم.
مسگری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
8
پیگیری می کردم، از شبکه بی بی سی، فکر می کردم ترامپ برنده بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
2
1
1- از طریق مابع خبری اینترنت (سایت و شبکه های اجتماعی)
2- ترامپ
3- بله با سیستم انتخاباتی آمریکا از قبل آشنا بودم.

بنظرم بهتره مسیر جدیدی در روابط ایران و آمریکا مبتنی بر احترام و درک متقابل بوجود بیاد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
6
نیاز پیگیری نبود هرجا میرفتیم حرف انتخابات امریکاس
آرمین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
6
اخبار را از طریق لایو اپدیت ، فاکس نیوز، cnn , و فضای نت و تا حدی تلگرام دنبال میکردم
پیشبینی بایدن بود برای اینکه فکر میکردم رای کلینتون را که میآورد و اضافه ای قابل توجه به رای وی اضافه خواهد شد مخصوصا شور اشتیاق رای پستی گواه آن بود
بله سیستم رای گیری به مقتضیات رشته تحصیلی در دور اول اوباما یاد گرفتم
علی خالویی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
3
با سلام و عرض ادب خدمت عصرایرانی های عزیز
بنده اخبار و تحلیلها را از سایتهای خبری فارسی و مخصوصا عصرایران دنبال میکردم.
در مورد سوال دوم ابتدا فکر میکردم جو بایدن نامزد قدرتمندی نیست و ترامپ انتخاب می شود ولی در مراحل پایانی تغییر رویکرد رای دهندگان واضح بود.
بنده علاقه مند به تاریخ و جغرافیای تاریخی هستم تا قبل از این انتخابات اطلاعاتی کلی در مورد سیستم انتخاباتی آمریکا داشتم ولی در زمان دنبال کردن این انتخابات مطلعاتی در مورد تاریخ انقلاب و استقلال آمریکا و ایالتهای آن فراهم شد.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
14
1 - من اخبار رو از سایت شما همچنین ایران اینترنشنال و CNN

2- بنظر من انتخاب بایدن از پیش تعیین شده بود چون اجماع بر علیه ترامپ ایجاد شده بود. خود رسانه های آمریکا هم به تقلب بیش از حد تو این انتخابات مهر تایید زدن.

3- من راجع به سیستم انتخاباتی ایالات متحده بعد از سال ۲۰۱۶ شناخت پیدا کردم . برای این دوره با توجه به شیوع کرونا مقداری فرق کرده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
10
من بعلت عوارض خفیفی که دارم ۳ روزه خودم رو تو اتاق قرنطینه کردم. اخبار انتخابات رو فکر کنم از خود ترامپ و بایدن بیشتر چک کردم تقریبا هر چند دقیقه یه بار از طریق google, foxnews و cnn
اوایل به نظرسنجی ها دلگرم شدم که بایدن میبره شب انتخابات خیلی نگران بودم
تنها انتخاباتی هست که تا حالا براش نذر کردم
چون حقوق بگیرم یه مبلغی رو نذر موسسه محک کردم که ترامپ نیاد

تا حدودی به سیستم رای الکترال آشنا بودم الان دقیقا اصطلاحاتی مثل swing state, battle ground, ballot ,vote projection, call someone و تعداد رای الکترال هر ایالتو می تونم نیم ساعت توضیح بدم :) :)
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
16
از طریق ایران اینترنشنال و من و تو و بی بی سی و احتمال می دادم ترامپ باشد .
Mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
4
از طریق فاکس نیوز.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
6
سلام
از طريق سايت ها پيگيري ميكردم
حدس ميزدم و البته بيشتر اميدوارم بودم كه بايدن راي بياره
تا حدود زيادي با انتخابات آمريكا آشنا بودم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
7
8
من فکر میکردم و دوست داشتم ترامپ باشه و از کارتر، اواما و بایدن دموکرات متنفرم ضربه ای که ایرانیا از حزب دموکرات خوردن و خواهند خورد قابل جبران شدن نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
احیانا شما از گروگانگیرهای سفارت نیستی؟ چون خدمتی که گروگانگیری به جمهوری خواهان کرد بی نظیر بود،
علی
United States of America
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
10
اخبار را از تلگرام(بی بی سی و...) و ماهواره پیگیری میکردم. از قبل انتخابات با توجه به نظرسنجی ها؛ شانش بایدن را بیشتر میدانستم. درباره انتخابات آمریکا فقط در این حد می دانستم که آرای الکترال نتیجه را مشخص می کند نه آرای ملی . اما در این ۵ روز؛ اسامی ایالت ها؛ ارای الکترال هر ایالت و... را هم مجانی یادگرفتیم(((:
رسولی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
2
2
عمدتا از طریق سایت عصر ایران
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
8
از طریق گوگل نتایج را زیر نظر داشتم و اخبار رو از طریق کانال تلگرام عصر ایران پیگیری میکردم. دوست داشتم ترامپ بشه که نشد هرچند برایم مشخص بود بایدن میشه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
8
بله. از طریق CNN، Apple News و تا حدی BBC
تقریبا مطمئن بودم بایدن برنده میشه
با سیستم انتخابات کاملا آشنا بودم اما این انتخابات باعث شد موقعیت جغرافیایی ایالت ها و حتی شهرهای مختلفش رو هم از بر شم!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
2
0
سلام بله دنبال میکردم از طریق همین سایت
احتمالم برد ترامپ بود
نه اشنا نبودم
خبی
France
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
2
8
1.از طریق کانالهای تلگرامی مثل عصر ایران و اسمشو نبر
2.تمام صاحبان زر و زور و توییتر و فیس بوک و.... برای شکست ترامپ سنگ تمام گذاشتن ، امیدوارم نقشه چین با حمله ویروس چینی به آمریکا و کشتار میلیونها نفر به نتیجه نرسه و حق به حقدار برسه ( ترامپ)
3. دیگه ما که اقتصادمون به یک توییت رییس جمهور امریکا بنده ، باید اطلاع داشته باشیم از روال انتحابات
چارلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
10
1. گزارشها و تحلیل ها رو از طریق بی بی سی و چندتا پیج اینستاگرام ؛ نتایج رو بیشتر از طریق AP که تو صفحه اول گوگل نمایش میداد.
2. قلبا دوست داشتم ترامپ ببره، ولی تا حدی مطمئن بودم که بایدن میبره به همین خاطر قبل از انتخابات آمریکا ماشینمو فروختم (خخخخخ)
3. تا حدودی آشنایی داشتم ولی در این دوره کامل آشنا شدم اونم به برکت اینکه، کشور مستقلی هستیم و اون نتایج تاثیری در در زندگی ما نخواهد داشت...!
رامین(اصفهان)
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
12
بله،شاید باور نفرمایید ولی در هر ساعت شبانه روز چند بار پیگیری می کردم.
از طریق فضای مجازی خصوصا سایت گاردین(theguardian)، آسوشیتدپرس(AP) و سایت آماری و معتبر peopele pandit daILY پیگیر اخبار بودم.
پیش بینی من از ابتدا پیروزی بایدن بود.
آشنایی من بسیار کم و جسته گریخته بود ولی در این چند روز یک دوره کامل جغرافیای آمریکا و شیوه برگزاری انتخابات را پاس کردم. به نظر من انتخابات قشنگی دارند و بر مبنای قواعد نظریه بازیها بنا شده است
پاسخ ها
چارلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸

سهرابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
4
به صورت لحظه ای پیگیر بودم. صبح اولین کاری که میگردم چک کردن گوشی بود
از سایت عصر ایران و گوگل با عبارت america election update
بایدن
پاسخ ها
چارلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
3
پیش بینی من پیروزی بایدن بود. در واقع از همان روزهای قبل انتخاباتی که ترامپ ادعا کرد که اگر من در انتخابات برنده نشوم مشخص است که تقلب شده واقعا یقین پیدا کردم که ترامپ باختن را پذیرفته. چون در عین خودشیفتگی، انسان باهوشی هست.
من شهروند کانادا هستم و سیستم انتخابات کانادا تا حد زیادی شبیه به آمریکاست. ولی با این انتخابات شناخت من کامل تر شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
8
1- ایران اینترنشنال، CNN

2-ترامپ

3-به طور کامل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
4
سر تلگرام سلامت
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
2
در تمام مدت 4 روز گذشته به خصوص عصر به بعد از طریق سی ان ان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
3
معلومه که خیلی ها پیگیری میکردند.
چون ما اینجا باید به قرون ( ریال) دربیاریم
و
به دلار خرج کنیم.
قیمت گوشت و مرغ رو ببینید.
قیمت همه ی کالاها و خورا و پوشاک رو.
یک جفت جوراب بخواهید بخرید ببینید چند برابر شده؟؟؟
مسکن هم که گفتن نداره...
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
2
از طریق عصر ایران، پایگاه خبری انتخاب در تلگرام، شبکه های CNN , ....
پیش بینی من بایدن بود.
آره با سیستم انتخابات آمریکا آشنا بودم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
6
سلام
بیشتر اخبار رو از سایت خبری فاکس نیوز و شبکه تلویزیونی ایران اینتر نشنال و وب سایت عصر ایران چک میکردم .
امیدوار بودم ترامپ برنده بشه ولی از پیروزی بایدن به خاطر شرایط مردم کشورم ناراحت نیست و امیدوارم بتونه آقایون رو سر عقل بیاره
بله از سال 2016 پیگیری نحوه وشرایط برگزاری انتخابات امریکا هستم.
Hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
5
ازطریق فضای مجازی(سایت های خبری غیر حکومتی ایران) وتلگرام_پیش بینی ام ترامپ بود اما خوشبختانه بایدن برد(هرچند که هنوز قطعی نشده) _امیدوارم نظام از این روزنه بفکر تغییر سیاست های ایران برانداز خود باشد اما چشمم آب نمی خوره. فقط جایی به فکرمردم و کشور هستن که در جهت منافع خودشون باشه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
4
مدام پیگیری می کردم از طریق سایت های اینترنت cnnو...
در بیرون هم که بودم حتی در حین پیاده روی یا خرید هم مردم با صحبت با موبایل آخرین آمار در ویسکانسن، در نوادا و... را به هم اطلاع می دادند و لحظه ای در جریان بودم.
این پیگیری و اطلاعات زیاد مردم عادی که بسیار تعجب آور بود را کمتر دیده بودم.
حبیب بازیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
2
۱- ازطریق تلگرام (عصر ایران)
۲-ترامپ
۳- اطلاعات جزیی
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
4
به ‌شدت پیگیری میکردم... اول فکر میکردم ترامپ برنده میشه ولی خوشبختانه بایدن برنده شد.... تلگرام عصر ایران، تلویزیون بی بی سی فارسی و اینتر نشنال
مهاجر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
3
1- از طریق ایران اینترنشنال و CNN
2-بایدن
3-با نحوه انتخابات آشنایی داشتم ولی تا این حد با ایالت های آمریکا آشنایی نداشتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
4
0
از طریق عصر ایران
برنده این انتخابات : بایدن
چون ترامپ دارای تفکر فاشیستی دارد موجب جنگ جهانی می شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
3
0
از طریق عصر ایران
برنده این انتخابات : بایدن
چون ترامپ دارای تفکر فاشیستی دارد موجب جنگ جهانی می شد
ناشناس
Turkey
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
0
با سرچ عبارت us election در گوگل
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
4
۱ ) ایران اینترنشنال

۲ ) بایدن

۳ ) آشنا بودم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
1
بصورت لحظه ای از سایت وزین عصر ایران
با تشکر از زحمات شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
2
اخبار لحظه به لحظه را از فضای مجازی وسایتهای انتخاب خبر آن لاین فرارو عصر ایران تابناک والف پیگیر بودم مقئار کمی هم از صدا وسیما متاسفانه صدا وسیما اصلا در انعکاس خبر ها بروز نبود و فقد تحلیلهای مغرضانه ارائه می داد که به درد نمیخورد
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
5
از طریق google و سایت عصر ایران پیگیر بودم
تا حدودی شانس بایدن رو بشتر میدونستم
بله با سیستم انتخابات آمریکا آشنایی داشتم ولی این انتخابات باعث شد خیلی چیزهایی که نمیدونستم رو یاد بگیرم

در پایان باید بگم که جای تاسف داره که به عنوان یک ایرانی اینقدر زندگیمون متاثر از رئیس جمهور امریکا باشه و حکومت تا فرصت داره باید عمیقا بگرده و مشکلات اساسی کشور رو درست کنه تا به این روز نیفتیم.
من به شخصه از انتخاب بایدن خوشحالم اما
کار خوبه خدا درست کنه، سلطان محمود خر کی باشه...
ظاهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
1
1- از طریق اینترنت و فضای مجازی و سایتهای معتبر
2-قاطعانه بایدن را انتخاب کردم
3-بله آشنا بودم
به نظرم دنیا از شر موجود هوچی گری مثل ترامپ و تفکرات پوپولیستی و نژادپرستانه اش نجات پیدا کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
از طریق سرچ خود گوگل
شما سرچ کنید انتخابات آمریکا آخرین آمار در خود صفحه گوگل نمایش داده میشه
حمید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
4
بیشتر از طریق BBC و CNN و کمتر از طریق سایت های فارسی چون اونا فقط صفحه گوگل رو که سایت آسوشیتدپرس میذاشت رو تکرار می کردن که دقیق نبود! همین الانم دست برنمیدارن! و آمارشون با آمار بقیه منابع آمریکایی متفاوت هست! پیش بینی من ترامپ بود! خیلی آشنا نبودم قبل از این انتخابات با روند انتخابات آمریکا.
ناشناس
Netherlands
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
7
1. بصورت لحظه ای از BBC و ایران اینترنشنال و اینستاگرام
2. ترامپ
3. آشنائی داشتم ولی اطلاعاتم در این انتخابات کامل تر شد
ناشناس
France
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
3
از طريق فاكس نيوز، لو موند، فرانس ٢٤ و گاردين و عصر ايران.
نه صدا و سيما رو قبول دارم و نه ايراناينترنشنال!

فكر مي كردم ترامپ بشه ولي خدا رو شكر نشد!

بله تا حدودي آگاهي دارم.
دنیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
3
0
1.بله ، از طریق سایت شما و چند سایت داخلی دیگه و شبکه های خبر داخلی(تلویزیون )
2.بایدن
3.نه آشنا نبودم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
3
۱- البته که پیگیری می کردم چون علیرغم برخی صحبت ها واضح بود که نتایج دست کم در کوتاه مدت بر زندگی ایرانیان اثر دارد، من از طریق اینترنت با مرجعیت آسوشیتدپرس پیگیری می کردم
۲- من گمان می کردم ترامپ برنده شود
۳- بله آشنا بودم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
3
از طریق اینترنت گوگل
پیشبینی من عمو ترامپ بود
اشنایی زیادی داشتم به سیستم انتخابات امریکا
ترابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
1
پیگیری از طریق کانال عصر ایران و انتخاب و همچنین سایت های CNN و AP
پیش بینی برد بایدن را از قبل انتخابات داشتم.
عباس
United States of America
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
کانال تلگرام عصر ایران، هر‌ نیم ساعت پیگیر اخبار بودبودم از طریق کانال تلگرام عصر ایران. پیش بینی من با توجه به نظرسنجی ها پیروزی بایدن بود. قبلا با سیستم انتخابات آمریکا زیاد آشنا نبودم فکر کردم مثل ایرانه
مجید یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
در بین وبسایت های خارجی از گوگل پیگیر بودم. گوگل با کمک AP به صورت لایو گزارش های خوب و با جزئیاتی رو می داد. لایو ساعتی شما رو هم چک می کردم که روند تغییرات رو می گذاشتید. تلویزیون ها چه داخلی و چه خارجی در این انتخابات خیلی کارکرد نداشتند و پیگیری آنها وقت گیر بود و عموما عقب بودند.
ناشناس
Germany
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
1
صدا و سیما، سی ان ان و فاکس نیوز.
هرچند به نظر من فاکس نیوز واقعا حرفه ای عمل کرد
mehmet
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
3
از طریق cnnturkو عصر ایران
بایدن
زیاد اشنایی نداشتم
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
2
1- بله شبکه های ماهواره و the new york times
2-بایدن
3-بیش از 70 درصد اطلاعات فعلی
ایران خودمون که شده محل تاخت و تاز یه مشت دزد و اختلاس گر
پس تنها راهی که میمونه تغییر سیاست کشور های دیگه در خصوص ایران هست. که خدا رو شکر بایدن رییس جمهور شد
حداقل خیالمون راحته که توی چهار سال آینده فشار کمتری از سمت آمریکا به ما مردم وارد میشه(نا گفته نمونه از ماست که بر ماست)
ناشناس
Germany
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
2
۱. صدا و سیما، فاکس نیوز و سی ان ان
۲. ترامپ
۳. بله تا حد زیادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
1
من از طریق سایت گاردین پیگیری میکردم. کاملا با مکانیسم انتخابات آمریکا آشنا بودم، البته یه جزئیاتی بود که امسال بیشتر فهمیدم مثل تعداد آرای الکترال هر یک از ایالت ها و یا مثتسنی بودن ایالالتی مثل پین و نبراسکا از برخی جهات.
ترجیحم به بایدن بود اگرچه فکر میکنم واقعا ترامپ طرفدارای زیادی داشت و آنچه باعث باختش شد سیستم نانوشته ای هست که تصمیم گیرنده اصلی است و مدیریت این سیستم بر رسانه ها.

کلا فرق آمریکا و روسیه در همین هست که در روسیه یه فرد میتونه سیستم رو طبق میل خودش پیش ببره ( مصونیت قضایی و کرسی مادام العمر پوتین)، ولی در آمریکا یک فرد هرچقدر قوی و کاریزماتیک باشه توانایی به هم زدن سیستم رو نداره. کما اینکه در این انتخابات حتی جمهوری خواه ها هم حمایت مناسبی از ترامپ نکردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
4
من هم از طریق شبکه الجزیره و اینترنت پیگیری میکردم و به این نکته توجه کردم که در حالی که تمام مقامات اقتصادی و حکومتی ما هر کار میکردند نمیتوانستند جلوی افزایش قیمت دلار را بگیرند ولی انتخابات امریکا این کار راکرد!
این درد را به که بگوئیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
2
از طریق گوگل . us election. نتایج رو زنده پوشش میداد
bardia
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
1- بله از طریق سایتهای فرارو و عصر ایران و همچنین فضای مجازی اینستاگرام و واتساپ دنبال می کردم.
2- هیچ پیش بینی از برنده نداشتم و شانس دو طرف مساوی بود علیرغم تمام نظر سنجی
3- کاملا با سیستم رای گیری آشنا بودم.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
0
سلام ولا کانال های داخلی کامل کامل پوشش دادن از طریق عصر ایران تابناگ خبر فوری فارس
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
2
از طریق عصر ایران و سایت های رویترز سی ان ان و فاکس نیوز
فکر میکردم ترامپ میبازه و دعوا راه میندازه.
با انتخابات در 2000 بوش آشنا شدم ولی این بار دقیق تر میدونم. هر چند به نظرم تا فساد حاکمیت باقی باشه حال ما بدتر میشه که بهتر میشه
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
2
از طریق شبکه های مجازی داخلی وخارجی واحتمال زیاد بایدن را چرا که نا محبوب ومغرور بودن ترامپ علاوه بر مردم امریکا روی کشورهای مهم جهان هم اثر گذاشته بود وتا بعد از انتخاب بایدن دولتهای جهان بخصوص کشورهای اروپائی برای تبریک ازهم سبقت می گرفتند.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
2
سلام از طریق آمار خود گوگل و عصر ایران
پیش بینی من همان بایدن بود با توجه به پیش بینی خود امریکائیها
نکته بامزه قضیه غش و ضعف طرفداران ترامپ در داخل ایران هست
که میگند حقشو خوردند انگار نه انگار این عوضی باعث اینهمه بدبختی
توی ایران شد بره به درک
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
لحظه به لحظه با نظم و ترتیب از یاهو الکترال2020
یک هموطن
Canada
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
2
با سلام،
1-غالباً از سایت عصر ایران -Yahoo news - us election 2020
2-در خونه محل کار از طریق اینترنت و تو خودرو از طریق رادیو اینترنی پیگیر بودن و تا دیشب هرشب نیمه شب هم بیدار می شدم چک می کردم ،به جرات می توان گفت اهیمت این انتخابات آمریکا با توجه به رذالت ترامپ درظلم به این ملت کم از انتخابات خودمون نبود. شاید باور نکنید دیشب در زمان اعلام نهایی نتایج انتخابات آمریکا من بیرون از خونه بودم دختر 9 ساله ام زنگ زد گفت بابا مزدگانی می خوام جو برنده شد. امیدوارم سیاست مداران ما ،از فرصت ها استفاده کنند تا در دام گرگهایی مثل ترامپ نیفتیم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
2
Cnn
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
5
1. بله. بیشتر از طریق CNN - بعد BBC ، Guardian و NY Times
2. پیش بینی من بایدن بود. اگرچه هیچ اطمینان نداشتم.
3. بله از سال 2016 تا حد زیادی آشنا بودم.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
2
مجبوری پیگیری می کردم چون هر سایتی باز می کردم انتخابات آمریکا تیتر اولش بود.البته مطمئنم اینم مثل انتخاب حسن روحانی سر کاری هست چون درنهایت ما می مانیم و تورم و گرانی و بدبختی.چون مشکل از خودمان هست و تاثیر انتخابات آمریکا مقطعی و کوتاه مدت هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
انتخابات آمریکا میتونه تأثیر گذار باشه، همانطور که میبینیم در این سه روز گذشته چه تأثیری بر بازار ارز و سکه و خودرو گذاشته
اگر کاسبان تحریم اجازه بدهند و آقایان مرده را از گور بیرون نکشند و با سیاستی که منافع ملی را در نظر بگیرد عمل کنند، اوضاع درست میشود.
مردم بسیار نا امید و بی اعتماد شده اند و آقایان نباید همین روزنه امیدی که مردم به آن دل خوش کرده اند را ببندند.
باید با ابتکار سیاست خارجی را در دست بگیرند. ایرانی ها در این سه سال بسیار آبدیده شده اند و انتظار حل مشکلات را از مسئولان دارند و دیگر نمیخواهند آقایان فرصت سوزی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
3
از طریق گوگل. us election
ترامپ
با سیستم رای الکترال اشنایی داشتم ولی چیز جدیدی که یاد گرفتم این بود که هر ایالت قوانین مخصوص خودش رو داره برا همین ایالت فلوریدا همون شب نتایج را گفت ولی ایالت پنسیلوانیا طول کشید. دلیلشم این بود که در ایالت فلوریدا یا اوهایو از چند هفته قبل از روز انتخابات میشه رای های پستی رو شمرد ولی در ایالت هایی مثل پنسیلوانیا و جورجیا بعد از پایان رای گیری میشه رای های پستی رو شمارش کرد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
2
0
بله پیگیری میکردم و امیدوار بودم بایدن رای بیاره چون امید دارم با ایران به توافق برسه و از این وضعیت غیر قابل تحمل نجات پیدا کنیم... از طریق سایت عصر ایران پیگیری میکردم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
2
0
از طریق عصر ایران
بایدن
یه اطلاعات کمی داشتن و تو همین دوره با سیستم انتخاباتی بیشتر اشنا شدم
مظهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
4
سلام ازطریق شبکه های تلویزیونی ایران اینترناسیونال وبی بی سی وگاهی هم ازطریق سایت عصرایران پیگیری میکردم
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
3
TV اینترنشنال
اینستاگرام
بله
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
3
بهترین منبع خبرب کانالهای تلگرام و شبکه های خبری ماهواره ای
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
1
1- اخبار رو به صورت مستمر از طریق اینترنت پیگیری می کردم.
2- ابتدا فکر می کردم شانس ترامپ بیشتره ولی از هجوم مردم برای رای زودهنگام یا پستی این طور برداشت کردم که به هر علت مردم زیادی خواستار تغییر هستند و نظرم به بایدن عوض شد.
3- با سیستم انتخابات آمریکا کاملا آشنا بودم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
4
بله از طریق رسانه های خارجی معتبر مثل اسوشیتدپرس، نیویورک تایمز و ان بی سی و همچنین معتبر فارسی مثل بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال
با سیستم انتخابات آشنا بودم و ترجیح و پیش بینیم انتخاب مجدد ترامپ بود که متاسفانه نشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
1
با سرچ presidential election results
بایدن
تا حدی کم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
15
2
از طریق صداوسیما. خبرگزاری فارس. مشرق. جهان. مهر
در ضمن گور پدر هم ترامپ هم بایدن. سگ زرد برادر شغاله. همشون بیشرفن. همین بیشرف بایدن برا ترامپ گفت خوب کاری کرد سردار عزیزمون سلیمانی رو شهید کرد و ما آمریکایی ها اصلا ناراحت نیستیم. گور پدرت بایدن بیشرف که همچین حرفی رو گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
4
لحظه به لحظه از طریق اینترنت ، بی بی سی و ایران اینترنشنال چون میدونم انتخابات ما اولا انتصابات است دوما تاًیری در این ۳۰ ساله برای مانداشته ولی یه بالا و پایین رفتن آرا در آمریکا تو شمارشها زندگی مردمو بالا و پایین میکرد. پیش بینی من مطابق پیش بینی رسانه ها بایدن بود.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
7
از طریق ماهواره و شبکه های ایران اینترنشنال و بی بی سی و من و تو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
7
از طریق رسانه های رسمی امریکایی پیگیری می کردم ، خبر هم ندارم صداو سیما چطور پوشش داد ، چون اصولا تلوزیون نداریم و فقط از اینترنت استفاده می کنیم ،
انتخابات امریکا برای من مهمتر از خودمان بود ، چون می دانم اینجا فرقی نمی کند چه کسی رئیس دولت بشود ولی با هر بادی که به پرچم امریکا می خودرد ، زندگی ما اینجا دگرگون می شود ،
به امید تسهیل در شرایط مهاجرت به امریکا ، چون اینجا اگر از همین امروز شروع کنیم ، یک قرن وقت لازم است و عمر ما به دیدن آباد شدن وطن قد نمی دهد
میرحسین
Poland
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
2
4
از طریق ایران اینترنشنال
فاطمه
United States of America
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
2
3
بله پیگیر بودم از طریق ماهواره و کانالهای اونوری...فکر میکردم ترامپ بشه بازم ولی خب دموکراسی امریکایی ها رم دیدم که چجور گذاشتش کنار.. خیلی خورد تو ذوقش..با انتخابات امریکا هم آشنا بودم ولی اینبار بیشتر فهمیدم چی به چیه
م ت
Germany
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
از طریق وب سایت های زنده!
بابک رحمانپور
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
3
اخبار از بی بی سی و ایران لینتر نشنال دنبال می کردم پیش بینی ام پیروزی بایدن بود و با سیستم انتخابات آمریکا کاملا آشنا بودم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
2
من بشدت پیگیر بودم.
بیشتر از طریق سایت خبری fox news و گوگل. البته سایت عصرایران، nbc news و بلومبرگ را هم چک میکردم.
پیش بینی من بایدن بود.
متاسفانه بخاطر سیاستگذاری های غلط 40 سال گذشته انتخابات آمریکا و تغییرات در آن کشور، بیش از پیش روی زندگی روزمره ما تاثیر میگذارد. یک زمانی سیاست خارجی انگلیس و روسیه تاثیر گذار بود و الان آمریکا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
2
بی بی سی
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
2
بشدت پیگیر بودم. سایت های NY Times و گاردین بهمراه توییتر خبرنگاران.
همچنین از کانال های تلوزیونی بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال و CNN International.
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
3
سایت فاکس نیوز
تا حدود زیاد ترامپ
خیلی کم اشنا بودم
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
2
1- هر لحظه پیگیر اخبار انتخابات بودم. از طریق وب سایت های نیویورک تایمز و گاردین همچنین کانال های بی بی سی فارسی ایران اینترنشنال و CNN همچنین توییتر.
2- بایدن ولی روز اول با نتایج اولیه شگفت زده شدم!
3- آشنایی خوبی داشتم که این دوره کاملش کردم!
حسین جهانیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
1
ا-بله/TV & asriran
2-ترامپ
3-قبل از 2020 آشنا بودم.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
2
انتخابات امریکار را طریق پیام رسان تلگرام دنبال می کردم
فکر می کردم ترامپ رای بیاورد البته هنوز صددرصد نیست ومعلوم نیست مدارک ترامپ مبنی برتقلب چقدر درست باشد.
باسیستم انتخاباتی امریکا آشنابودم اما اینکه چرا مردم ایران رصد می کردند وقتی می بینند تنظیم بازار ایران دست کشور متخاصم است ومسوولین هم کاری نمی توانند از پیش ببرند وقتی می بینند دقیقا انتخاب یک فرد درمقیاس کلان فروش نفت ارزآوری وارز بری صادرات وواردت ومسایلی بانکی ودرهمچنین درخرید واقتصاد خانواده نقش دارد مجبور اخبار رادنبال کنند به نظرم مهمترین عاملی که باعث اثرگذاری تحریم شده است بی تدبیری مسوولان است.
فرض کنید اگر المان ژاپن چین تحریم شود چه اتفاقی می افتد به نظر خیلی اثر گذرنخواهد بود البته منکر تعاملات جهانی نیستم ومعتقدم کشوری که نتواند تجارت خارجی داشته باشد می شود کره شمالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
0
از سايت خوب و مطمعن عصر ايران
با تشكر فراوان از اطلاع رساني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
3
ایران اینترنشال... لحظه ای و بی وقفه....
ولی جالب بود ......
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
3
به نظرم عصر ایران ضروری است یک تحلیل درمورد گزارش های یوسف سلامی وخانم آمنه السادات ذبیح پور ارایه کند خیلی آبکی تحلیل وبد دفاع می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
7
اکثرا از ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی نگاه میکردند بخاطر ملاحظات سانسور دقیق نمیگویند
و اتفاقا اکثر مردم دنبال ترامپ بودن ( همه دلیلش رو خوب میدونیم) و دولت دنبال بایدن
ایلهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
4
BBC
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
5
از طریق عصرایران . انتخاب . بی بی سی وایران اینترنشنال
تاحدودی آشنابودم ولی الان اندازه لسانس جغرافی با ایالتهاش واندازه یک حقوقدان با قوانین انتخاباتی شان آشنا شده ام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
3
بله، اینترنت، ماهواره
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
4
از طریق کاناهای من و تو ، بی بی سی فارسی ، الجزیره و تلویزیون رسمی خودمان بعلاوه سی ان ان و بی بی سی جهانی ، چرا که برای من نتیجه انتخابات مهم بود که بدانم کدام نامزد برنده خواهد شد گرچه آمدن هر کدامشان چندان فرقی بحال ما نمیکند اما شیوه این دو در اداره امور و سیاست جهانی شان با هم تفاوت دارد و همین من را و احتملا عده زیادی را بر آن داشته بود تا انتخابات امریکا را دنبال کنیم.
مندوش
Italy
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
3
سلام از اینترنت تلویزیون دیگر جای نگاه کردن نیست چرت و پرت میگه
فقط عصر ایران و ۲۴
سید علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
4
از طریق Fox News
Poorya261
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
2
از طریق کانال بی بی سی فارسی در یوتیوب و همین سایت عصر ایران.
سید متنفر از شعار مرگ و طرفدار صلح حتی با اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
4
اکثرا از طریق عصر ایران - اول فکر می کردم ترامپ ولی نظرسنجی های قبل از هفته های شروع انتخابات نظرم را تغییر داد و نمی شد دقیق پیش بینی کرد ! هر چند الان هم قابل پیش بینی نیست که با شکایت و شکایت کشی ترامپ کار به کجا خواهد کشید ؟!!! - و تا حد کمی با سیستم رای گیری آمریکا آشنا بودم . در ضمن حماسه حضور آمریکان هم خیلبی جالب بود !!!
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
4
کانالهای ماهواره ای و اینترنت
شمس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
1
با سلام
1-سایت شما-سایت انتخاب-کانالهای تلگرام
2-بایدن
3-بله کاملا
با سپاس
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
4
از طریق گاردین و نیویورک تایمز پیگیر بودم
با توجه به عملکرد اقتصاد ی ترامپ رو برنده قطعی می دونستم
با سیسنگتم رای دهی انتخابات آمریکا آشنا بودم
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
4
من از طریق، رسانه bbc persian, bbc international, aljazeere english, frace 24 english, و شبکه اطلاع رسانی youtube, و از طریق اینترنت از طریق گوگل، سایت thegardian, cnn پیگیری میکردم.
هرگز از طریق صدا و سیمای میلی که از fox news هم بیشتر طرفدار ترامپ شده بود پیگیر نشدم تا آرامش روحی داشته باشم و حرس نخورم
احسان
France
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
6
من از طریق سایت اینترنتی cnn,foxnews
پیش بینی من بایدن بود ولی راستش صبح روز اول بعد انتخابات گفتم که اشتباه کردم و ترامپ رای اره
پیشنهاد بنده به سایت عصر ایران این هست نمونه برگ رای انتخابات امریکا را تحت عنوان مطلبی به مردم معرفی کنن خیلیا فکر میکنن شبیه انتخابات ماست و ..
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
3
از طریق شبکه های خارجی مثل سی ان ان . فاکس نیوز و البته توییتر
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
5
4
سلام از طریق سایت عصر ایران و تابناک
سایتای فارسی زبان خارجی
و شبکه خبر سیما
در کل شکست ترامپ برا ما ایرانیها دلچسب تر از خودشون بود
هرچند از قدیم گفتن سگ زرد برادر شغاله
پژمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
9
بی بی سی فارسی و صدای دلنشین فرناز قاضی زاده
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
3
سایت رویترز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
1
7
بی بی سی و اینترناشنال
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
4
4
از طریق شبکه خبر صدا و سیما پیگیری می کردم و خیلی دلم می خواست بایدن برنده شود . امروز خیلی خوشحالم . چه روز خوبیه امروز . دیگه همه چیز فراون میشه . روغن ، شکر و ... قیمت ها هم میاد پایین . شاید تونستم یک پراید هم بخرم .
تلاوت فوق العاده‌ای از مصطفی غلوش در ایران: سوره الرحمن (فیلم) وزارت بهداشت : مازوت سوزی سلامت مردم را تهدید می کند گفتند فیلمت را بدون حجاب بساز تا از جشنواره برلین جایزه بگیری (فیلم) محمد الجولانی زیر کت و شلوارش سلاح پنهان می‌کند (فیلم) اسحاق جهانگیری : روزهای سختی در پیش است، راهی جز مذاکره نداریم/ من هم مثل مردم، نگرانم امام جمعه بجنورد: باید از حوادث سوریه درس دشمن شناسی گرفت  پاسخ رئيس جمهوری پاناما به ترامپ: کانال، پانامایی باقی می ماند/ هیچ مذاکره‌ای در کار نیست / تجمع مقابل سفارت آمریکا : ترامپ حیوان از کانال دور شو اختلال واتس اپ بر طرف شد؟ ۷ روز عزای عمومی در هند در پی درگذشت نخست وزیر سابق این کشور ایران عضو ناظر اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد دور از دسترس ترین نیایشگاه جهان / سفر به کلیسایی که در بالای کوه و جای عجیبی ساخته شده (فیلم) هشدار فرمانده سپاه خوزستان : دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال ایجاد یاس و ترس در جامعه است سید حسن خمینی : بیشترین نفع وقایع سوریه را اسرائیل برد/ ترکیه بسیار خودخواهانه رفتار کرد نخست وزیر عراق : نظام اسد از عراق درخواست مداخله نظامی نکرده بود تاریخ مصرف مردم فریبی با عناوینی مانند "تجمع امت حزب الله" تمام شده است / همه می دانند که قصه پول و قدرت است نه غصه دین و انقلاب!