۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۵۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۱۶-۰۹-۱۳۹۹
کد ۷۵۹۴۹۹
انتشار: ۱۸:۳۳ - ۱۶-۰۹-۱۳۹۹

10 شهرستان فارس در معرض سیل و آبگرفتگی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس اعلام کرد: از شامگاه ۱۵ آذر تاکنون ۱۰ شهرستان آباده، استهبان، مرودشت، رستم، خنج، شیراز، ارسنجان، ممسنی، نی‌ریز و خرم‌بید در این استان تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی قرار دارند.

به گزارش ایرنا؛ حسین درویشی روز یکشنبه ۱۶ آذرماه با تشریح گزارش عملیات امدادی سیل و آب‌گرفتگی در استان فارس گفت: تاکنون ۷۷ امدادگر و نجاتگر استان فارس به افراد محصور در سیل و آب‌گرفتگی خدمت‌رسانی کرده‌ و در این زمینه خدمات امدادی لازم را به حادثه دیدگان ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به ارائه خدمات شبانه‌روزی امدادگران هلال‌احمر در شهر، روستا و مناطق عشایرنشین استان فارس، اظهار کرد: بر این اساس ۱۸ تیم عملیاتی امدادی به کارگرفته شده و مابقی گروه‌ها نیز در آماده‌باش قرار دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال ‌احمر استان فارس در ادامه بیان کرد: اقلام امدادی و زیستی بین حادثه دیدگان متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

معاون امداد و نجات هلال احمر فارس نیز در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی در خصوص بارندگی، در تمامی ۲۶ شعبه شهرستان در سراسر فارس با وجود وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی آماده‌باش کامل اعلام شده است.

مهدی خوبیار افزود: آمادگی صد درصدی تمامی نیروهای هلال احمر فارس برای پاسخگویی به هر نوع حادثه در غرب، شمال غرب و مرکز استان صورت پذیرفته است؛ همچنین با توجه به اینکه هلال احمر فارس معین استان‌های حادثه‌خیزی همچون خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، کرمان و هرمزگان است، با اعلام وضعیت خطر آماده خدمت‌رسانی به دیگر نقاط کشور نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه در موج قبلی بارش‌ها آبگرفتگی و سیل چندان آسیبی به مردم وارد نکرد، اظهار داشت: در حال حاضر نیز بازرسی از منازل و در اختیار نهادن نایلون، اقلام زیستی، موکت، پتو و وسایل گرمایشی در مناطق آسیب دیده از باران در حال انجام است.

معاون امداد و نجات هلال احمر فارس با اشاره به اینکه در ایام بارندگی و حتی پس از اتمام باران در مکان‌هایی که احتمال جمع‌شدن ‌آب وجود دارد هر لحظه ممکن است سیل و آبگرفتگی رخ دهد، از مردم درخواست کرد در صورت بروز مشکل با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند تا تیم‌های امدادی و ارزیاب به منطقه اعلامی، اعزام شوند.

برچسب ها: هلال احمر فارس
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)