۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۶۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۳-۱۰-۱۳۹۹
کد ۷۶۵۰۰۶
انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۳-۱۰-۱۳۹۹

سفیر ایران در کی‌یف: پرونده هواپیمای اوکراینی با مصاحبه و بیانیه‌های تند سیاسی حل نمی‌شود

روند رسیدگی به پرونده در دادسرای نظامی تهران در حال رسیدگی است و مسئولین مربوطه وعده دادهاند نتایج تحقیقات به زودی به دادگاه ارسال و متهمین به دست عدالت سپرده خواهند شد.

سفیر کشورمان در اوکراین تاکید کرد: ‏حل و فصل منصفانه پرونده PS752 _هواپیمای اوکراینی- و تامین حقوق جانباختگان بی‌گناه سانحه و خانواده های داغدار آنان نه با مصاحبه و بیانیه های تند سیاسی بلکه از مسیر مذاکره و پای‌بندی همه به مقررات بین المللی محقق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منوچهر مرادی سفیر ایران در کی یف در توییتی نوشت: جمهوری اسلامی ایران پیش از فرجه تعیین شده -و قابل تمدید- در کنوانسیون شیکاگو پیش نویس گزارش نهایی فنی سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی را به ‎اوکراین و دیگر کشورهای ذیربط ارسال کرده و در انتظار اعلام نظر آنها است.

همچنین درخواست های ‎اوکراین در دوم مذاکرات در تهران - با این که در چارچوب تعهدات بین المللی ایران نبود- طی روزهای اخیر اجابت شده است. روند رسیدگی به پرونده در دادسرای نظامی تهران در حال رسیدگی است و مسئولین مربوطه وعده دادهاند نتایج تحقیقات به زودی به دادگاه ارسال و متهمین به دست عدالت سپرده خواهند شد.

حل و فصل منصفانه پرونده PS752 و تامین حقوق جانباختگان بیگناه سانحه و خانوادههای داغدار آنان نه با مصاحبه و بیانیههای تند سیاسی بلکه از مسیر مذاکره و پای بندی همه به مقررات بین المللی محقق خواهد شد.

برچسب ها: ایران ، اوکراین ، هواپیما
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)