۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۶۵۶۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۳۰-۱۰-۱۳۹۹
کد ۷۶۵۶۲۹
انتشار: ۰۰:۲۱ - ۳۰-۱۰-۱۳۹۹

صدایی که برای وطن جاودانه شد (فیلم)

او 7 سال شاگرد استاد محمدرضا شجریان بود و هفته ای یکبار از بم تا تهران می آمد تا صدایش را با توانمندی استاد شجریان بسازد.

 

عصر ایران؛ سحر طاعتی ــ ایرج بسطامی خواننده موسیقی سنتی ایران که زلزله بم صدای او را از موسیقی ایران گرفت در خانواده ای اهل آواز و موسیقی رشد یافته بود او 7 سال شاگرد استاد محمدرضا شجریان بود و هفته ای یکبار از بم تا تهران می آمد تا صدایش را با توانمندی استاد شجریان بسازد نه اینکه از او تقلید کند و سرانجام هم موفق شد وهویتی برای صدایش ساخت .
بسطامی در طول فعالیت موسیقایی اش بیشترین همکاری را با پرویز مشکاتیان داشته و ماندگارترین آثارش از جمله «وطن من» حاصل همکاری او با مشکاتیان است.
وطن من چهارمین آلبوم مشترک مشکاتیان و بسطامی برروی شعر ملک الشعرای بهار است که در پاییز سال 76 منتشر شده است.
صدای ایرج بسطامی در پیوند با آثار آهنگسازانی چون پرویز مشکاتیان ،محمدرضا درویشی،کیوان ساکت،حسین پرنیا و ... برای موسیقی ایران جاودانه شد و پس از مرگ نیز خانواده او با تاسیس بنیادی با نام بنیاد فرهنگی هنری ایرج بسطامی و جایزه آوازی بسطامی تلاش کردند نام وصدای او را برای ایران ماندگارکنند.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷
غیر قابل انتشار: ۰
داوود
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
24
والبته صد حیف که بسطامی دیگر حانه نشین شده بود و زلزله کار را تمام کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
2
35
روح استاد شجریان و روح ایرج بسطامی شاد. مردم فراموششان نخواهند کرد و این است ثمره زندگی درست.
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)
#videojsscript