۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۷۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۲۹-۱۱-۱۳۹۹
کد ۷۷۱۳۵۰
انتشار: ۲۲:۲۶ - ۲۹-۱۱-۱۳۹۹

رستم قاسمی: تا زمانی که سیاست‌زدگی را از اقتصاد دور نکنیم مشکلات رفع نمی‌شود

وزیر سابق نفت با اشاره به اینکه اقتصاد ایران دچار سیاست زدگی شدید است گفت: تا زمانی که سیاست‌زدگی را از اقتصاد دور نکنیم مشکلات رفع نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، رستم قاسمی عصر امروز در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان یزد اظهار داشت: این که بیان می‌شود اقتصاد ما دولتی و خصولتی است واقعا وجود دارد و به همین دلیل هم مشکل زیادی در اقتصاد به وجود آمده است.

وی مهم‌تر از این مشکل را سیاست زدگی اقتصاد دانست و گفت: همین موضوع سبب می‌شود که آرایش سیاسی کشور هم سیاست‌زده باشد و نتوانیم در عرصه اقتصاد به درستی عمل کنیم.

وی تصریح کرد: سیاست‌زدگی نه تنها در عرصه اقتصاد بلکه در هر عرصه‌ای وارد شود قطعا مشکلات بسیار زیادی را به آن صنعت تحمیل می‌کند و تا زمانی که این سیاست‌زدگی را حذف نکنیم مشکلات ادامه دارد.

قاسمی با بیان اینکه وقتی اقتصاد سیاست‌زده باشد با تغییر دولت‌ها تمام مدیران اقتصادی هم تغییر می‌کنند گفت: این موضوع یکی از بحرانی‌ترین اقداماتی است که در عرصه اقتصاد کشور انجام می‌شود.

قاسمی اقتصاد رانتی را یکی از پیامدهای سیاست زدگی در اقتصاد دانست و تصریح کرد: متاسفانه برنامه‌های ما نه تنها شفافیت لازم را ندارد بلکه شاخص قابل اندازه‌گیری هم ندارد و قطعا به این صورت نمی‌توان آنگونه که باید و شاید موفقیت کسب کرد.

وزیر پیشین نفت افزود: امروز 97 درصد حقوق بازنشستگان کشور را دولت پرداخت می‌کند و این به معنای آن است که همه این افراد کارکنان دولت هستند و در حال حاضر بدهی سنگین بانکی در این حوزه دارد که چالش وحشتناکی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه حرف‌های بسیاری در ارتباط با مسائل مختلف کشور و رفع مشکلات زده شده افزود: دیگر زمان حرف‌های بدون عمل گذشته و نمی‌توان با حرف و وعده بدون عمل مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: ما به ایستگاهی رسیدیم که جز تغییر در مسائل مختلف کشوری راهی نداریم و نیازمند تغییر اساسی در حوزه مدیریتی و اجرایی در کشور هستیم.

ارسال به دوستان