۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۷۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۴-۱۲-۱۳۹۹
کد ۷۷۳۷۰۱
انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۴-۱۲-۱۳۹۹

الجزیره: تروئیکای اروپا پیش نویس قطعنامه علیه ایران را پس گرفت

تروئیکای اروپا در حمایت از طرح آمریکا علیه ایران، پیش نویس یک قطعنامه را به شورای حکام آژانس ارائه دادند که در آن نسبت به آنچه عدم شفافیت هسته ای از سوی ایران عنوان شده، به شدت ابراز نگرانی شده است.

شبکه الجزیره گزارش داد که کشورهای اروپایی طرف برجام، پیش نویس قطعنامه انتقادی خود علیه ایران را در آژانس بین المللی انرژی اتمی پس گرفته اند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، انگلیس، فرانسه و آلمان پیش نویس قطعنامه علیه ایران را که اوایل هفته جاری در اختیار اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژِ اتمی قرار داده بودند، پس گرفتند.

خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داده بود که تروئیکای اروپا در حمایت از طرح آمریکا علیه ایران، پیش نویس یک قطعنامه را به شورای حکام آژانس ارائه دادند که در آن نسبت به آنچه عدم شفافیت هسته ای از سوی ایران عنوان شده، به شدت ابراز نگرانی شده است.

مقامات روسیه این قطعنامه را احمقانه و یک اقدام سیاسی خطرناک توصیف کرده  و خواستار رفتار مسئولانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درقبال برجام شده اند.

عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه کشورمان نیز تاکید کرد که تصویب قطعنامه علیه ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها تهدیدی علیه دیپلماسی خواهد بود.

ارسال به دوستان
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد