۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۸۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۰۵-۰۲-۱۴۰۰
کد ۷۸۱۱۵۵
انتشار: ۲۲:۴۴ - ۰۵-۰۲-۱۴۰۰

سفر ظریف به دوحه و دیدار با وزیر خارجه قطر

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای قطری خود دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه، محمدجواد ظریف در راس هیئتی امروز برای دیدار و گفت و گو با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه و سایر مقامات قطری به دوحه سفر کرده است.

بر پایه این گزارش ظریف بعد از ظهر امروز در دیدار عبدالرحمن آل ثانی با اشاره به اهمیت روابط ایران و قطر بر پایه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای بر ضرورت گسترش این همکاری‌ها به ویژه در عرصه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های دو کشور تاکید کرد.

ظریف با تاکید بر رویکرد ایران برای توسعه مناسبات با کشورهای منطقه از گفت و گوهای منطقه‌ای در جهت ثبات استقبال و آن را یک ضرورت جدی تلقی کرد.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در اصفهان بر برگزاری آن در دوحه در جهت ترسیم و تحکیم مناسبات تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

همکاری‌ در حوزه مسائل منطقه‌ای و بین المللی از دیگر موضوعات مطرح شده در رایزنی‌های ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در این دیدار بود.

ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است