۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۸۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۰۹-۰۲-۱۴۰۰
کد ۷۸۱۸۲۸
انتشار: ۱۸:۵۶ - ۰۹-۰۲-۱۴۰۰

کشف نیم میلیون اثر هنری دزدیده شده در ایتالیا در سال 2020

یک نهاد متخصص در حفاظت از میراث فرهنگی ایتالیا روز پنجشنبه ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) اعلام کرد که بیش از نیم میلیون اثر هنری مسروقه یا تقلبی در سال ۲۰۲۰ در این کشور کشف شد. این نهاد تاکید کرد که «حتی همه‌گیری کووید-۱۹ نیز جلوی سارقان آثار هنری را نگرفته است.»

به گزارش یورونیوز؛ طبق گزارش منتشر شده از واحد حفاظت از میراث هنری ایتالیا، پلیس در سال ۲۰۲۰ توانست ۵۰۱ هزار و ۵۷۴ اثر هنری را در ایتالیا و خارج از کشور شناسایی کند.

داریو فرانچینی، وزیر فرهنگ ایتالیا در یک بیانیه مطبوعاتی از این موضوع استقبال کرد و گفت: «کار آن‌ها [سارقان] هرگز متوقف نشده است حتی در این سال سخت بحران بهداشتی.»

وی تصریح کرد که آثار هنری دزدیده شده‌ای که به طور غیرقانونی از کشور خارج شده بودند به صاحبان قانونی خود بازگردانده شدند.

بیشتر آثار کشف شده متعلق به بخش‌های عتیقه، بایگانی و کتاب با ۴۸۳ هزار ۹۷۸ مورد است. اشیای حوزه باستان‌شناسی و دیرین شناسی از کاوش‌های مخفیانه با ۱۷ هزار و ۹۵۶ مورد در رده بعدی قرار دارد. علاوه بر این یک‌هزار و ۵۴۷ اثر تقلبی به ارزش ۴۱۵ میلیون یورو نیز کشف و ضبط شد.

با این حال این نوع سرقت‌ها در طی یک سال ۱۷.۶ درصد کاهش داشته است.

پنجاه مکان فرهنگی ایتالیا از سوی یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)