۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۸۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۲۲-۰۲-۱۴۰۰
کد ۷۸۳۹۳۰
انتشار: ۲۰:۱۲ - ۲۲-۰۲-۱۴۰۰

ظریف: با عربستان سعودی تماس هایی داشته ایم

بلومبرگ به نقل از وزیر امور خارجه ایران نوشت: ظریف می گوید که گفت و گو با عربستان می تواند به پایان جنگ در یمن کمک کند.

به گزارش ایرنا از بلومبرگ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت که گفت و گوهای کشورش با عربستان سعودی می تواند منجر به همکاری بیشتر شود و به پایان جنگ در یمن کمک کند.

ظریف: با عربستان سعودی تماس هایی داشته ایم

ظریف روز چهارشنبه در سفر به دمشق پایتخت سوریه به خبرنگاران گفت: ما با عربستان سعودی تماس هایی داشته ایم و امیدواریم که با همکاری بیشتر برای صلح و ثبات در منطقه بویژه در یمن به نتیجه برسیم.

پیش از این محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی العربیه تصریح کرد: ایران همسایه ماست و امیدواریم که روابط خوبی با آن داشته باشیم.

بن سلمان افزود: نمی خواهیم ایران در شرایط سختی قرار داشته باشیم، بلکه می خواهیم ایران کشوری شکوفا باشد و توسعه یابد، ما در ایران و آنها در عربستان منافع دارند و [این خواسته] ما برای آن است تا منطقه و جهان به سوی رشد و شکوفایی حرکت کند.

وی تصریح کرد که دو کشور منافع مشترک و متقابلی برای پیشرفت و بهبود منطقه و جهان دارند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص اظهارات اخیر ولیعهد عربستان در خصوص مناسبات ایران و عربستان و منطقه اظهار داشت: با دیدگاه های سازنده و روش گفتگو محور، این دو کشور مهم منطقه و جهان اسلام می توانند با پشت سر گذاشتن اختلافات، وارد فصل تازه ای از تعامل و همکاری برای نیل به صلح و ثبات و توسعه منطقه ای شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران با ارائه پیشنهادها و طرح‌هایی برای گفتگو و همکاری در منطقه خلیج فارس از جمله پویش صلح هرمز (ابتکار امید) پیشگام مسیر مودت و همکاری منطقه‌ای بوده و از تغییر لحن عربستان سعودی استقبال می‌کند.

خطیب زاده ابراز امیدواری کرد ماه مبارک رمضان ماه رحمت و مغفرت الهی سرآغازی مبارک برای همگرایی جامعه اسلامی و زدودن جنگ و آوارگی و ناامنی از این منطقه باشد.

ارسال به دوستان
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد