۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۸۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۴-۰۳-۱۴۰۰
کد ۷۸۵۸۹۵
انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۴-۰۳-۱۴۰۰

نماد جدید شهر استانبول آماده بهره برداری شد (+عکس)

طبق اعلام مسئولان شهری استانبول پس از افتتاح، این بنا پذیرای 4.5 میلیون گردشگر در سال خواهد بود. این برج با 369 متر ارتفاع بلندترین ساختمان شهر است.

بلندترین برج شهر استانبول ترکیه 4 روز دیگر با حضور "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه افتتاح خواهد شد.

به گزارش عصرایران، برج جدید رادیو - تلویزیونی "چاملیجا" که 369 متر ارتفاع دارد سمبل جدید شهر استانبول خواهد بود. ارتفاع بدنه این برج 220 متر و ارتفاع دکل مخابراتی آن 145 متر است.

این بنا که از سپتامبر سال گذشته میلادی فعالیت مخابراتی و تلویزیونی خود را آغاز کرده بود اما افتتاح همه بخش ها و طبقات آن همزمان با حضور رییس جمهوری ترکیه انجام خواهد شد.

این برج روی زمینی به مساحت 30 هزار و 150 متر مربع و روی تپه "چاملیجا" در شهر استانبول بنا شده و طبق اعلام مسئولان شهری استانبول پس از افتتاح پذیرای 4.5 میلیون گردشگر در سال خواهد بود.

عکس ها: آژانس خبری DHA ترکیه
1
ارسال به دوستان
وضعیت جاده ها در آخرین روز از سفر‌های تابستانی / کدام جاده‌ها امروز یک‌طرفه می‌شوند؟ رگبار باران در ۵ استان کشور زن مرموزی که پیجرهای آلوده را به حزب الله لبنان فروخت، کیست؟( +عکس) دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب ۴ ماده غذایی غنی از «امگا ۳» ۵ جت جنگنده آمریکایی که طولانی ترین دوران حضور در سرویس را داشته اند (+عکس) ایران ایر : مسافران پروازهای تهران- بیروت از حمل پیجر و بی سیم خودداری کنند خسروپناه: برخی از شهدا و مجروحان حادثه لبنان ایرانی بودند/ اینکه می‌گویند نسل آلفا و زِد از فرهنگ ایثار و شهادت بریده‌اند حرف غلطی است رونمایی چین از فناوری شگفت‌انگیز شناسایی زیردریایی‌ها شفیعی کدکنی: این افراد را کنار بگذارید هشدار: اینگونه ورزش‌کردن باعث چاقی و افزایش وزن می‌شود! اسمارت 5# آماده ورود به بازار است (+تصاویر) چه غذاهایی فشار چشم را بالا میبرد؟ نماینده ایران در سازمان ملل : اسرائیل با هدف قرار دادن سفیر ایران در لبنان از خطوط قرمز عبور کرده است قدرتمندترین پاسپورت جهان متعلق به کدام کشور است؟