۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۸۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۲۹-۰۳-۱۴۰۰
کد ۷۸۹۸۹۲
انتشار: ۲۱:۳۱ - ۲۹-۰۳-۱۴۰۰

سازمان غذا و دارو: تا پایان سال به بیش از ۲۷۰ میلیون دُز واکسن نیاز داریم

سازمان غذا و دارو: تا پایان سال به بیش از ۲۷۰ میلیون دُز واکسن نیاز داریم

سخنگوی سازمان غذا و دارو از دریافت دوز اول واکسن کرونا برای بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ کیانوش جهانپور اظهار کرد: با وجود فراز و فرود‌هایی که در تامین واکسن کرونا داشته ایم، خوشبختانه تا به امروز افزون بر ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حداقل دوز اول واکسن را دریافت کرده اند و از این میان بیش از ۸۰۰ هزار نفر هم دوز دوم واکسن را تزریق کرده اند.

او افزود: با رسیدن واکسن‌های تولید داخل که هفته گذشته مجوز مصرف اضطراری آن را داشته ایم، قطعا باید گفت که با چنین وضعیتی مشکلات جهانی و ارز برای ورود واکسن‌های خارجی محدود است.

جهانپور تصریح کرد: برای ایمنی سازی باید حداقل ۵۶ تا ۶۰ میلیون نفر که دارای سنین بالای ۱۸ سال هستند، واکسینه شوند و واکسیناسیون افراد کمتر از ۱۸ سال موضوعی است که شاید در آینده به آن پرداخته شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: واکسن‌های فعلی دو دوزِ هستند و حدود ۱۲۰ میلیون دوز در کشور برای دور اول واکسیناسیون نیاز است و با توجه به روند تامین واکسن از محل خرید خارجی و داخلی برنامه ریزی شده تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۷۰ میلیون دوز واکسن تولید شود.

ارسال به دوستان
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم