۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۹۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۲-۰۴-۱۴۰۰
کد ۷۹۲۰۱۱
انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۲-۰۴-۱۴۰۰

کلوت‌‌های دشتی بوشهر ثبت ملی شد

کلوت‌‌های دشتی بوشهر ثبت ملی شد
کوه مند دارای زیباترین و بزرگترین کلوت‌ها و کوآستاهای ایران است که بر اثر فرسایش باد و آب تشکیل شده است و تعداد قابل توجهی از این کلوت‌ها بین روستاهای درازی و چاووشی شهرستان دشتی دیده می‌شود.

مسئول ثبت آثار اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: کلوت‌ ها و دودکش‌های مند شهرستان دشتی این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، سودابه معموری شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: کلوت‌ ها و دودکش‌های واقع در منطقه مند دشتی با شماره ۸۳۹ برای نخستین بار در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی افزود: کوه مند دارای زیباترین و بزرگترین کلوت‌ها و کوآستاهای ایران است که بر اثر فرسایش باد و آب تشکیل شده است و تعداد قابل توجهی از این کلوت‌ها بین روستاهای درازی و چاووشی شهرستان دشتی دیده می‌شود.

معموری بیان کرد: این آثار که با نام یاردانگ نیز خوانده می‌شود در بخش مرکزی شهرستان دشتی قرار دارد و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری در زمینه طبیعت گردی است.

مسئول ثبت آثار اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته ۲۳ اثر فرهنگی، تاریخی و طبیعی این استان در فهرست آثار ملی ثبت شد، گفت: از این شمار سه اثر طبیعی استان در سال ۹۹ به ثبت رسید.

وی یادآورشد: پیش از این ۴۰۷ اثر فرهنگی و طبیعی استان بوشهر ثبت ملی شده‌ است که از این شمار ۷۰ اثر ناملموس، ۱۲ شی منقول، هفت اثر طبیعی و ۳۱۸ اثر نامنقول است. 

ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است