۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۹۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۶-۰۴-۱۴۰۰
کد ۷۹۲۶۴۰
انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۶-۰۴-۱۴۰۰

ابراز نگرانی ایتالیا از شرایط افغانستان

ابراز نگرانی ایتالیا از شرایط افغانستان
تحولات فعلی در افغانستان در حال درهم شکستن وضعیت در این کشور از جمله فرآیند صلح آن هستند .

وزیر امور خارجه ایتالیا امروز چهارشنبه گفت مردم محلی در افغانستان مشغول تشکیل گروه‌های شبه نظامی همچنان با هدف مقابله با جنبش طالبان هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا خطاب به پارلمان کشورش گفت : ما نسبت به حملات طالبان و تصرف مناطق روستایی که خیلی دور از مراکز استانی هستند و همچنین موارد فزاینده فرار از ارتش تحت تهدید طالبان نگران هستیم. واحد های شبه نظامی با هدف مقابله با حملات طالبان در حال شکل گیری هستند .

این دیپلمات ارشد ایتالیا گفت: تحولات فعلی در افغانستان در حال درهم شکستن وضعیت در این کشور از جمله فرآیند صلح آن هستند .

دی مایو در خصوص خروج نیروهای نظامی ناتو از افغانستان گفت: این به معنی پایان حمایت بین المللی از افغانستان و پایان نقش آفرینی ناتو در حمایت از نهادهایی که به رشدشان کمک کرده نیست.

دی مایو اظهار کرد: ایتالیا مجدداً بر تعهد مالی خود به نیروهای امنیتی افغانستان از جمله پلیس این کشور تاکید داشته است. هدف ما حمایت از دستاوردهای غیر نظامی به دست آمده در ۲۰ سال گذشته و ادامه دادن به حمایت از مردم افغانستان است.

این اظهارات وزیر خارجه ایتالیا در حالی مطرح شدند که این کشور در تاریخ ۳۰ ژوئن به طور کامل سربازانش را از افغانستان خارج کرد.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)