۰۹ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۹ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۹۷۵۱۵
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۹-۰۵-۱۴۰۰
کد ۷۹۷۵۱۵
انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۹-۰۵-۱۴۰۰

یک راهکار ساده برای کاهش تلفات جاده‌ای

یکی از فعالان حمل و نقل برای کاهش تلفات جاده‌ای و جلوگیری از سوانح رانندگی راهکار ساده و بسیار کم هزینه‌ای دارد...

عصر ایران؛ سروش بامداد- یکی از فعالان حمل و نقل برای کاهش تلفات جاده‌ای و جلوگیری از سوانح رانندگی راهکار ساده و بسیار کم هزینه‌ای دارد.

  او که پیشنهاد یا راهکار خود را با عصر ایران در میان گذاشته می‌گوید بخش قابل توجهی از سوانح رانندگی با تلفات بالا مربوط به وسایط نقلیۀ سنگین است و بررسی‌ها نشان می‌دهد در سراشیب (سرپایینی) بیشتر دچار سانحه می‌شوند تا وقتی رو به ارتفاع و بالا در حرکت هستند.

  در مسیرهای سراشیب خاصه وقتی بار سنگین حمل می‌کنند یا اتوبوس‌های حامل مسافر که در سرازیری ناگزیر از ترمزهای متعدد هستند امکان عمل نکردن ترمز بیشتر است.

یک راهکار ساده برای کاهش تلفات جاده‌ای

    در این مواقع راننده چاره‌ای ندارد جز این که کامیون، تریلی یا اتوبوس را به طریقی دیگر متوقف کند چون هر لحظه احتمال خطر بیشتر می شود و از این رو با برخورد به کوه و صخره و گارد ریل و هر مانع بازدارنده دیگر متوقف می‌سازد یا آماده باشد به دره سقوط کند یا استقبال از هر اتفاق پیش بینی نشدۀ دیگر.

    دربارۀ اتوبوس همکاران محیط زیستی ما هم ظاهرا همین اتفاق رخ داد. سربالایی را پشت سر گذاشته بودند و در  سرپایینی هر چه ترمز زد نگرفت و اگر تپه شنی پیش رو بود آن دو دختر نازنین هم پرپر و خانواده هایی عزادار نمی شدند.

  حالا راهکار یا پیشنهاد ساده و عملیاتی این فعال حمل و نقل که به گفته خود تمام ایران را طی 40 سال درنوردیده و معتقد است نقاط حادثه خیز همین سرپایینی های تندند که راننده دیگر نمی‌تواند با ترمز کنترل کند با جملۀ آخر بند قبلی روشن شده و این است:

  وزارت راه یا پلیس راه یا مقامات محلی شهرستان یا روستای نزدیک به آن نقاط ، توقفگاه‌هایی ایجاد و چند کامیون شن و ماسه در آن تخلیه و از جلوتر با تابلوهای بزرگ اطلاع رسانی کنند که مثلا 500 متر به تپۀ شنی مانده تا راننده با طیب خاطر برنامه ریزی و کامیون، تریلی یا اتوبوس فاقد ترمز را با آن متوقف کند. همیشه هم به خاطر ترمز نیست. ممکن است راننده خود دچار مشکلی شده باشد و از عهدۀ کنترل برنیاید.

  تصور کنید رانندۀ هراسان از عمل نکردن ترمز و مستأصل از کنترل که چاره‌ای جز متوقف کردن با صخره نمی‌بیند ناگاه با تابلوی تپۀ شنی مواجه شود و اتوبوس یا کامیون را به جانب آن براند و در برخورد متوقف شود بی آن که آسیب جانی و حتی صدمۀ مالی وارد شود. البته به مرور دیگر «ناگاه» هم نباید باشد و انتظار داشته باشد.

  این کار واقعا ساده است و نیاز به بررسی در کمیسیون تخصصی دولت یا مجلس انقلابی یا پژوهش در فلان مرکز یا سفارش به مرکز مطالعات راهبردی فلان نهاد تحقیقاتی هم ندارد و آزمایش آن هم به سادگی میسر است و کمی همت می‌خواهد و خارج شدن از این لابیرنت اداری که یادش رفته هدف رفاه انسان‌ها بوده نه این که آدم‌ها لای چرخ های آن له شوند.

  دوستی که با خودرو به اصفهان رفته بود می‌گفت معلوم است که راننده از این یک‌نواختی خسته می‌شود. در کشوری که او زندگی می‌کرد تدبیری اندیشیده بودند. کنار آزاد‌راه‌هایی این‌گونه مراکز تفریحی ویژۀ کودکان ایجاد کرده بودند و بچه‌ها در خودرو از پدر یا مادر راننده می‌خواستند توقف کند و همین توقف و پذیرایی با قهوه یا نوشیدن یک استکان چای خواب از سر راننده به در می‌کرد. در ایران اما تا پیشنهاد ساده مطرح می‌شود همه دنبال راه حل ریشه‌ای هستند و می گویند از اساس باید درست شود. بله، اگر معاینه فنی جدی‌تر گرفته شود، اگر کفیت ترمزها بالاتر برود، اگر، اگر و اگرهای دیگر. اما از وضعیت موجود و راه حل سریع صحبت می‌کنیم که اگر هم سودی نداشته باشد ضرری ندارد.

  عادت کرده‌ایم راه حل‌های ساده را کنار بگذاریم و دنبال راهکارهای پر خرج و پر طمطراق برویم و با حرف‌های گنده گنده و اصطلاحات دهان پر کن خودمان یا دیگران را سرگرم کنیم اگر نگوییم بفریبیم.

  پس داستان روشن است: بخش قابل توجهی از سوانح مربوط به وسایط سنگین است که در سراشیبی با بار یا مسافر نمی‌توانند کنترل و ترمز کنند ولی اگر توقفگاه ماسه‌ای یا تپه شنی پیش رو باشد با آن متوقف می‌کنند وگرنه تریلی است و اتوبوس پرمسافری که از مقابل می آید یا اتوبوس است و دره‌ای که به ته آن فرو می غلتد و جان های شیرینی که از دست می‌رود.

  کاش مدیران محلی منتظر دستور و بخشنامه از تهران نمانند و خودشان دست به کار شوند. در فواصل شن و ماسه تخلیه کنید تا آدم ها نمیرند. نه پول چندانی می‌خواهد نه به تحریم‌ها مربوط است نه به جایی برمی‌خورد. امتحان کنید. یک نفر هم نمیرد کافی است.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۰
خسته نباشید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
1
26
این راهکار در اصفهان هست یه دونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
51
26
اگر همین طرح عملی شود اونوقت عصرایران مطلب نمی زند که بله در عصر پیشرفت و فضا و ... در دوران «مجلس انقلابی» و ... از تپه شنی برای کاهش صدمات تصادفات استفاده کردیم وای بر ما و انقلابی گری ما و ...!
خداوکیلی چنین مطلبی نمی نویسید؟
عصر ایران نه! خدا وکیلی نمی نویسیم. چون ربطی به مجلس انقلابی و عصر پیشرفت و فضا ندارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
4
48
چقدر پول توشه ؟ اونقدری هست که بتونن هم بخورن هم کار کنن ؟!
پاسخ ها
حمید رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
آقا من هستم پایه پایه
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
2
19
ضمن تایید بخش‌هایی از نظرات کارشناس محترم، باید به موارد زیر نیز توجه شود:
۱. برای جذب انرژی خودروها روش‌های بهتری مانند بشکه‌های آب یا بشکه‌های ماسه وجود دارد که در جناغی‌های بزرگراهی از آن استفاده می‌شود.
۲. اگر قرار باشد که این خروج اضطراری به صورت ایمن انجام شود و برای دیگر خودروها خطری نداشته باشد، پیاده‌سازی آن با دشواری‌های زیادی روبرو خواهد شد. از جمله مشکل تملیک زمین و فراهم نبودن فضای کافی در جاده‌های کوهستانی (به دلیل وجود دره در یک سمت و کوه در سمت دیگر)
۳. در جاده‌های پر پیچ و خم (و سرپایینی) حتی یک پیچ برای بروز حادثه کافی خواهد بود و به دلیلی که گفته شد امکان پیاده‌سازی آن در تمامی پیچ‌ها وجود ندارد و پیاده‌سازی در فواصل چند پیچ، هرچند در کاهش حوادث اثرگذار است، اما نمی‌تواند به عنوان راه حلی مطمئن تلقی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
همین دیگه. تا یه ایده ی ساده مطرح می شه هی می پیچونین و سخت ش می کنین. بابا کمتر بمیرن خیلی هم مطمعن نباشه عیب نداره.
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
ناشناس محترم
۱. من در مخالفت نگفتم و فقط به برخی مشکلات پیاده‌سازی آن اشاره کردم.
۲. چون پیشنهاد فنی است پس باید آن را با دید فنی بررسی کرد نه با دید احساسی. هر پیشنهادی باید از زوایای مختلف دیده شود تا باعث ایجاد خطرات دیگری نباشد.
موفق باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
سلام
با شما موافقم. تمام کارهامون همین شکلی و بدون نگاه همه جانبه به موضوعه که برای محیط زیست مون این مشکلات پیچیده درست شده..... تا یکی یک راه حلی رو پیشنهاد می کنه، هیجان زده میشیم و اجراش می کنیم، بدون اینکه ازش بخوایم (یا حتی خودمون)در حاشیه اش هم فکر کنه (یا حتی خودمون فکر کنیم)....خواهشا قبل از اقدام قدری بیشتر فکر کنیم......مشکلمون اینه که فکر کردن برامون سخته
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
3
27
به جای این راهکارهای من درآوردی بهتره همه اتوبوسها و کامیونهای ستگین مجهز به سیستم ریتاردر (روغنی یا برقی) بشن که بهترین وسیله برای کنترل آنها تو سراشیبی هاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
آقا عرفان درست می گویند ریتارد بهترین ترمزی است که این روزها در اروپا و امریکا استفاده می شود نه این روش ها که هیچکدام حلال مشکل نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
1
15
خیلی ساده انگارانه است. چون جاده پیچ دارد تا 500 متر ممکن است موانع مختلفی بر سر راه باشد. اگر جاده کفی بود شاید ولی خود پیشنهاد دهنده می گوید سراشیبی پس یعنی ناهمواری 500 متر در ناهمواری یعنی 10 ها مانع و پیچ . خم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
1
12
شیب راهه یا گریز اضطراری هم هست . جاده خاکی انحرافی که به یک سربالایی شدید منتهی میشه. که در برخی گردنه ها مثل اسد آباد همدان وجود داره. اما اونجا هم باید شماره داشته باشه و به راننده هشدار بده که چند تا فرار اضطراری جلوتر وجود داره. دیدیم که یک راننده همه رو رد کرده و وارد شهر شده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
12
تو ورودی شهرستان نایین از سمت اصفهان۲-۵ تا گذرگاه فرا ر و چاله شن داریم هنوز هم گاها تریلی‌های ترمز بریده سر از میدون اول شهر در میارن
پتنتش قبل ثبت شده
ناشناس
Germany
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
2
23
یک پیشنهاد ساده تر. رانندگان حداکثزسرعت مجاز را رعایت کنند و در سرازیری با دنده سنگین حرکت کنند تا بتوان ماشین راکنترل کرد.
به نظر شما چرا همچین مشکل مسخره ای در کشورهای دیگر وجود ندارد که با تپه شنی مشکل را حل کنند ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
8
18
خجالت نمی کشید؟
اینم شد نظر کارشناسی؟
مگه راه ها مستقیم و بدون پیچ هست که بشه این کار رو کرد.
هر سانتی متر از جاده ممکنه این اتفاق بیفته
این راهکار اصلا هم ارزون نیست.
فرسایش داره هر سال هم باید خاک ریخت روش.
یه کم فکر کنید تو روخدا!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
19
خدا رو شکر ما در ایلام که تنها استان بدون آزاد راه کشوره بدلیل کمبود امکانات حاشیه تمام جاده ها رو خاک و شن و ماسه ریختن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
استان بدون آزاد راه زياد داريم ، از آب گل آلود ماهي نگيريم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
باسلام
در سرازیری گردنه اسد آباد همدان به کرمانشاه شیب راهه هایی به این منظور (به صورت سربالایی با شیب تند) دیده شده است و مناسب است در شرایط اضطراری . اما این مستلزم این است که شیب راهه در سمت راست مسیر حرکت خودرو باشد تا امکان فرار داشته باشد. در سرازیریی که سمت راست دره هست باید فکر چاره دیگری شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
1
عصر ایران اگه میتونید این مطلب رو به هم به گوش راهنمایی و رانندگی برسانید شب ها ماشین های سنگین بویژه اتوبوسها میان تو لاین سرعت و به هیچ وجه هم اجازه عبور به خودروی سواری رو نمیدن درحالیکه اصلا نباید وارد این لاین بشن من به واسطه کارم بارها و بارها تو اتوبان تبریز زنجان با این مورد مواجه شدم امیدوارم بتونید در این مورد مطلبی بنویسید یا به گوش مسئولان راهنمایی رانندگی برسانید تا در این مورد راهکاری ارایه بدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
2
یاد پنکه کارخونه مینو افتادم.
لابد داستانش را شنیدین.
میگن آقای خسروشاهی رئیس شرکت مینو ، در یکی از بازدیدهاش از شرکت نستله سوئیس ( که خودش هم نمایندگی اون شرکت را داشته ) دستگاه عجیب و غریبی را در مسیر تولید شکلات میبینه!
میپرسه این چیه؟
میگن این دستگاه تشخیص میده که کدام یک از شکلاتها خالی است و پر نشده. اونها را از خط تولید خارج میکنه تا باعث لطمه دیدن آبروی شرکت نشه!
آقای خسرو شاهی تصمیم میگیره وقتی برگشت ایران ، موضوع را در هیئت مدیره مطرح کنه و چنین دستگاهی را خریداری کنند.
دستگاه قیمت فوق العاده بالایی هم داشته ولی خوب آبروی شرکت هم نباید به خاطر چهار تا شکلات خالی در معرض خطر قرار می گرفت.
وقتی موضوع را در هیئت مدیره مطرح میکنه ، تصمیم میگیرن یک بازدیدی از خط تولید داشته باشن.
در مرحله آخر خط تولید میرسن به کارگری که می بینن نشسته و در کنارش کهنه پنکه ای کار می کنه!
خطاب به کارگر میگن : گرمته پنکه روشن کردی؟
کارگر جوان میگه نه قربان ، اینجا متوجه شدم که در مسیر ، بعضی از شکلاتها پر نشدن و خالی وارد مسیر بسته بندی نهایی میشن.
این بود تصمیم گرفتم پنکه ای را که در خونه داشتم بیارم اینجا و در مسیر خط تولید روشن کنم.
باد پنکه باعث میشه شکلاتهای پر نشده و خالی که سبک هستند به بیرون پرت بشن و در مسیر بسته بندی نهایی قرار نگیرن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
1
دو تا کامیون شن را کنار جاده خالی کن دو روز بعد بیا ببین اصلا سر جاش هست ؟ وقتی شن مفت کنار جاده بریزی مطمئن باش عده ای هستند که ان را بدزدند این مسئله فقط مال ایران ایران نیست وقتی مالی را مفت و بی صاحب رها کنی همه جای دنیا کسانی پیدا می شوند که ان را بدزدند
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
اين ايده در بسياري گردنه ها اجرا شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
1
این راهکار از قدیم بوده و راهدارهای محترم در جاهایی که امکانش بوده اجرا کردن، ولی خیلی حاها امکان اجراش نیست، راه حل اساسی نوسازی ناوگان عمومی بار و مسافره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
1
آره این جوری خوبه
دیگه راننده خیالش راحته تپه شنی هست تو سراشیبی با ۱۲۰ تا سرعت با خیال راحت ویراژ میده و یه کم حرفه ای باشه لایی هم خیلی حال میده
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
2
بهترین را نوسازی ناوگان حمل و نقل با کامیون های اروپایی است نه نوسازی با هوو و دانگ فنگ چینی چون کامیون های اروپایی دارای ترمز ریتاردر قوی هستند که از سواری بهتر ترمز می کند اما متاسفانه در ایران شرکت های ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل به اسم حمایت از تولید داخل فقط در حال مونتاژ کامیون های چینی هستند و اجازه واردات کامیون های اروپایی را نمی دهند. ای کاش عصر ایران درباره این موضوع هم مطلبی می نوشت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
من هست این راه حل رو در آمریکا دیدم. بعد از یک سراشیبی طولانی، جاده منحرف میشه، تا اگر ماشین سنگینی نتونست ترمز کنه، بره تو این محوطه گیر کنه
حسین قهرمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
1
سلام
نظر خوبیه ولی قبلا انجام شده . در گردنه های جاده فیروزکوه چندین و چند نمونه از این تپه های شنی موجود هست ، چیز جالب و مفیدی .
آریا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
2
راهکار بسیار خنده دار و مضحکی بود . بهترین راهکار معاینه فنی خودروهای تجاری و خدماتی با عمر بیش از 2 یا 3 سال بصورت هر 3 ماه یکبار هست و با سختگیری کامل باید اجرا بشه. همچنین کامیونها و تریلیها و اتوبوسهایی که از لاستیک فرسوده استفاده میکنند حتما باید توسط پلیس متوقف و جریمه بشوند.
مصطفی ارغوان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
در مسیر اصفهان به یزد محلهایی با شیب به سمت تپه شنی درست کردند و تابلوهایی هم برای این موضوع درست کردند توی این مسیر که شیب زیاد و یکنواهتی هم دارد و چند بار حادثه بد داشته کاملا کاربردی بوده و این موضوع رو راننده های محلی بارها تکرار کردند البته این اطلاعات برای شش سال پیش است که من این مسیر رو زیاد می رفتم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
1
0
این طرح رو در یکی از کشورها پیاده شده
شیخ عطار
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
با سلام و سپاس از شما

اما یه پیشنهاد دیگه ،

اگه واقعا جون آدم ها مهمه ، هزینه کردن هم خوبه . و میشه این هزینه رو از خود مسافران گرفت ( رو قیمت بلیط )

پیشنهاد:
با همکاری و هماهنگی پلیس راه در هر اتوبوس یک نفر همراه راننده باشه با شرح وظیفه مراقبت از خواب نرفتن راننده .

این شخص میتونه سرباز و یا کارمند پلیس راه باشه و یا حتی از شرکت های خصوصی .

در فواصل مناسب هم جایگزین بشه .
هزینه آن هم رو بلیط محاسبه بشه .

نکته: بیشتر تلفات جاده ای مال تصادف اتوبوس هاست
ان هم در اثر خواب رفتگی راننده .


اگر کسی بخواد راه هست ....
دلاوری
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
1
ببینید این خاک طی بارش و باد دچار فرسایش می شود و در طی چندسال متراکم و سفت می شود و خودش مثل یک تخته سنگ عمل می کند. البته راهکارهای علمی وجود دارد مثل راه خاکی انحرافی با شیب
ناشناس
Argentina
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
1
0
راهکار بدی نیست. کم هزینه هم هست. در شرایطی که کسی به فکر جان مردم نیست. این حداقل کاری هست که می توان انجام داد. البته در اصفهان هم نمونه آن وجود دارد.
جلال
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
چند سال پیش که در جلسه آموزش رانندگی برای دریافت گواهی نامه شرکت داشتم، به تابلویی اشاره شد که نشان دهنده مسیر و مانعی بود که ماشین های ترمز بریده را در سراشیبی ها کنترل می کرد. دقیقا شکل این تابلو الان یادم نیست. بنابراین آنچه در سایت از آن با آب و تاب صحبت شده، چیز تازه ای نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
گردنه اسداباد همدان در هر پیچش یک راه گریز به همین منظور ایجاد کرده اند
راه کار ساده و کم هزبنه ای است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
1
لنت و ترمز استاندارد وارد یا تولید کنید، این راهکار درست ایت.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
برای این منظور بعضی جاها از شیبراهه استفاده میشود. ولی استفاده از تپه شنی کاملا مضحک است و نه تنها نمیتواند خطرات ناشی از برخورد مثلا یک اتوبوس یا تریلی را کاهش دهد بلکه باعث ایحاد خطر برای سایر وسایل نقلیه میشود.
احمد حلاجی ثانی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
1
در جاده تهران به قائمشهر در سرازیری گردنه گدوک، بیش از پنج خروجی اضطراری همراه باشن و ارتفاع هست. بنظر تابحال خوب جواب داده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
1
این مطلب غیر کارشناسی است. سیستم ترمز در خودروهای سنگین به مهارت راننده مرتبط است یعنی در سرازیری به جای استفاده از دنده سبک از دنده سنگین استفاده می کنند تا فشار کمتری به ترمز وارد شود و این به تجربه و توان راننده بیشتر ارتباط دارد و همچنین استفاده از تکنولوژی های روز و صد البته وجود لوازم یدکی تقلبی فراوان در بازار هم شامل لنت ترمز و لاستیک هم شده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
2
این ایده و راهکار تازه ای نیست، در آین نامه طرح هندسی راه و دستورالعملهای وزارت راه با عنوان شیبراهه یا راه فرار در محلهای حائز شرایط توصیه شده و در بعضی جاها هم ایجاد شده، مثلا در استان آذربایجان شرقی در سرازیری قره چمن، هادیشهر- مارازاد،گردنه المجی کلیبر و...
البته مشکل اصلی عدم رعایت سرعت مجاز و بی توجهی رانندگان سنگین در ترمز گرفتن های متوالی و از همه کیفیت بد قطعات یدکی چینی است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
1
بهتر شرکت های خودروساز داخلی در راستای مسئولیت اجتماعی از این ایده حمایت کنند و اقدام عملی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
3
به نظرمی رسدقبل ازحرکت اتوبوس ها وکامیون ها حتما سیستم ترمزآنها چک شودوازفن آوری روزاستفاده شودازشرکت های دانش بنیان درخواست شودفکری برای سیستم ترمزاین وسایل نقلیه بکنندمثلا سیستم ترمزجایگزین
ناشناس
United States
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
3
پرفسور به جای ارایه راه حل های عجیب و غریب باید ابتدا خودرو های کشور به روز خریداری و یا مونتاژ شوند ( جرات نمی کنم بگم تولید چون یاد پراید می افتم )...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
3
تمام اینها از ورود کامیونها و لنتهای بی کیفیت چینی شروع شد.
در کنار این راه حلها بهتره بر کیفیت نظارت بشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
1
راه حل بلند مدت و البته با نیاز به بودجه و تصویب در مجلس انقلابی، توسعه حمل و نقل ریلی است آن هم در کشوری که بخش بزرگی از آن فلات بوده و به طراحی های خاص نیاز نیست. توجه کنید که بسیاری از کشورهای پیشرفته از سالهای بسیار دور صاحب این سیستم بوده اند .و البته لازم است سهام آن عمدتا در اختیار سیستم حمل و نقل کشور باشد تا ایشان نیز از کار بیکار نشده و احیانا مشکل تراشی نکنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
1
من یه فیلم در این باره دیدم. یه مسیر که توش استخر شیب دار مخلوط آب و شن وجود داره درست کردن کامیون هایی که ترمز بریدن میرن تو اون مسیر و کم کم تو آب و شن فرو میرن و متوقف میشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
1
در گذشته شیب های انحرافی برای این سرازیری های تند در نظر می گرفتند و البته پیشنهاد ایشان جالب است ولی بادزدی شن و ماسه موجود در محل چگونه باید برخورد کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
1
این راهکار در خیابان درون شهری کوه صفه به چهار راه حکیم نظامی به دلیل شیب بالای خیابان ایجاد شده ولی مساله ای که هست این خیابان مستقیم بوده و چندین جا برای این کار درنظر گرفته شده
حسام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
1
2
میان هر شب با کامیون شن ها رو میدزدن میبرن میفروشن
تقی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
1
درسته میگید دوست عزیز.این روشهای تخصصی پیشگیرانه هستن که متخصصین اداره راه میبایست در نظر بگیرن.معمولا اینکار میکنن یه مسیر شنی مستقیم کنار و پایان شیب های تند جاده تا خوردو بره تو مسیر شنی و اروم متوقف بشه.تو کشورهای غربی وجود داره
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
1
این طرح نیاز به شانه خاکی زیاد دارد که حریم جاده در بیشتر جاها رعایت نشده البته نکته ای که از آن غافل هستیم ساخت نوع جاده هست که در زمان ساخت برای کاهش هزینه شاهد پیچ خم های و سربالای و سرپایینی ها زیادی در طول جاده هستیم که می شود در موقع احداث جاده با طرف هزینه بیشتر و اجرای عملیات عمرانی مناسب این مشکلات را حذف کرد ولی متاسفانه نگاه درستی به این قضیه نمی شود البته از این مشکلات در بخش شهر سازی نیز وجود دارد که کسی پیگیر نیست و باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای مردم می شود
ناشناس
Australia
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
2
این یه روش استاندارد است توی دنیا، اگر انگلیسی بلد بودیم یا ویکیپدیا میخوندیم، به کارشناس حمل و نقل نیاز نبود:
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
2
اگر همین معاینه فنی سفت و سخت انجام شود و رشوه نگیرند و مهر بزنند...
این اتفاقات نمیافتد.

البته که خواب الودگی راننده هم هست و دلایل دیگر ...
خانه گازرگاه؛ ایرانی، اصیل و دوست داشتنی(+عکس) کنایه عضو شورای شهر: زاکانی به‌جای تغییرات زیاد در شهرداری به فکر خدمت به مردم باشد تصاویری از هواپیمای نظامی وارتاگ؛ گراز زگیل دار آمریکایی حضور مردم شیراز در گرامیداشت حماسه ۹ دی (فیلم) سروش محلاتی: رعایت یک طرفه «حق» از سوی مردم یعنی پذیرش «بردگی»/ از منظر امیرالمومنین حق یک طرفه وجود ندارد، حق «طرفینی» است آتش گرفتن هواپیمای کانادایی هنگام فرود (فیلم) نبرد غول‌های عکاسی پرتره: پیکسل ۹ پرو در برابر گلکسی S24 اولترا کدام بهتر است؟ (عکس) پله نوردی برای چه کسانی ضرر دارد؟/ اصول پله نوردی چیست؟/ پله به چه قسمت‌هایی از بدن بیشتر آسیب می‌زند؟ تهران/ دستگیری سه قاچاقچی و کشف ۲۱ کیلوگرم مواد مخدر روان‌گردان در این تصاویر جالب شباهت ورزشی مایکل جردن و کوبی برایانت را مشاهده می کنید خلق اثری با عنوان "احترام شهر به شهروندان" (عکس) خواص مارچوبه برای مردان و زنان تولید ۲۸۰ برابری برق از حرکت بدن روش جالب استیون د گروت در رنگ آمیزی نقاشی را ببینید(فیلم) جزئیات جدید کانال ۱۲ اسرائیل از ترور اسماعیل هنیه در تهران / بمب در اتاق کار گذاشته شد