۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۱۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۱-۰۸-۱۴۰۰
کد ۸۱۲۳۳۸
انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۱-۰۸-۱۴۰۰

پاریس امروز میزبان کنفرانس بین‌المللی درباره لیبی است

پاریس امروز میزبان کنفرانس بین‌المللی درباره لیبی است
این کنفرانس با هدف تصویب طرح خروج مزدوران و نیروها و نظامیان خارجی از لیبی و فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات در دسامبر آینده برگزار می‌شود.

پاریس امروز (جمعه) میزبان کنفرانس بین‌المللی با هدف بررسی موضوع برگزاری انتخابات در لیبی و خروج نیروهای خارجی از این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، فرانسه امروز میزبان کنفرانس بین‌المللی درباره لیبی است که قرار است نزدیک به ۲۰ کشور مرتبط با پرونده لیبی و همچنین کسانی که در پیشبرد روند سیاسی این کشور و کشورهای همسایه در آن شرکت کنند.

طبق این گزارش، کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا نماینده این کشور در کنفرانس لیبی خواهد بود و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز نماینده این دو کشور در نشست پاریس هستند.

روزنامه القدس العربی در ادامه گزارش داد که مقاماتی از کشورهای عربی ازجمله عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و نجلاء بودن، نخست‌وزیر تونس نیز در این کنفرانس مشارکت می‌کنند.

طبق اعلام وزارت خارجه فرانسه، این کنفرانس با هدف تصویب طرح خروج مزدوران و نیروها و نظامیان خارجی از لیبی و فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات در دسامبر آینده برگزار می‌شود.

القدس العربی در ادامه نوشت که مقدمات کنفرانس تحت تأثیر فضای تنش و اختلافات انجام شد و نخستین مورد آن اختلاف درباره مشارکت رژیم صهیونیستی در این کنفرانس است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دباره آن صحبت و اعلام کرد که در آن شرکت نخواهد کرد.

همچنین رسانه‌های مختلف گزارش دادند که دلیلی دیگر عدم مشارکت اردوغان در کنفرانی پاریس درباره لیبی؛ اعلام تمایل یونان به حضور در آن است.

همچنین محمد حموده، سخنگوی دولت لیبی نیز اعلام کرد که لیبی درصورت حضور رژیم صهیونیستی در کنفرانس پاریس شرکت نخواهد کرد.

رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر هم اعلام کرد که کشورش در کنفرانس مذکور نماینده خواهد داشت اما شرایط برای حضور عبد المجید تبون، رئیس جمهوری این کشور در کنفرانس پاریس فراهم نیست.

ارسال به دوستان
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم