۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۱۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۱۸-۰۹-۱۴۰۰
کد ۸۱۶۶۸۳
انتشار: ۱۸:۴۸ - ۱۸-۰۹-۱۴۰۰

نایب رئیس شورای شهر: ایجاد باغ ایرانی برای استفاده عموم در باغ‌خونی مشهد

نایب رئیس شورای شهر: ایجاد باغ ایرانی برای استفاده عموم در باغ‌خونی مشهد
امیدواریم بتوان در هماهنگی با دستگاه‌‎های مربوطه که مدعی مالکیت آن هستند و مذاکراتی با نیروی انتظامی، بانک کشاورزی، وزارت امور خارجه و، شرایطی را فراهم آورد تا باغ‌خونی در قالب یک باغ ایرانی و عمارتی زیبا مورد استفاده قرار گیرد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باغ‌خونی، مجموعه‌ای تاریخی و ارزشمند بوده و مدیریت شهری درحال انجام مذاکراتی با نیروی انتظامی، بانک کشاورزی، وزارت امور خارجه و ... است تا آن را به مجموعه‌ای قابل بهره‌برداری برای عموم زائران و مجاوران تبدیل شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از مجموعه تاریخی «باغ‌خونی» در خیابان عنصری بازدید کردند.

مهدی ناصحی در حاشیه این بازدید، از باغ‌خونی به عنوان مجموعه‌ای تاریخی و ارزشمند یاد کرد که از شرایط بسیار ویژه‌ای برخوردار است و گفت: این بناء که متشکل از ساختمان‌های مختلف است، در دل شهر و هسته مرکزی مشهد قرار گرفته و امیدواریم بتوان در هماهنگی با دستگاه‌‎های مربوطه که مدعی مالکیت آن هستند، شرایطی را فراهم آورد که در قالب یک باغ ایرانی و عمارتی زیبا مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باغ‌خونی از ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در کنار این باغ، منازل قدیمی وجود دارد که هرکدام از این بناها یک ظرفیت‌ و جذابیت شهری محسوب می‌شود؛ با خریداری و ملحق شدن آنها به مجموعه باغ‌خونی می‌توانند کاربری‌های متنوعی پیدا کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: براساس همین اهمیت، مدیریت شهری در تلاش بوده و مذاکراتی با نیروی انتظامی، بانک کشاورزی، وزارت امور خارجه و ... درحال انجام است تا باغ‌خونی به مجموعه‌ای قابل بهره‌برداری برای عموم زائران و مجاوران تبدیل شود.

ناصحی با بیان اینکه نگاه شورای ششم، احیاء بناهای تاریخی برای استفاده عمومی است، گفت: از هویت و میراث فرهنگی خود در مسیر خدمت به مردم و نشان دادن تمدن غنی و تاریخی مشهد بهره بگیریم.

وی افزود: هر بناء تاریخی که از چنین ویژگی تاریخی برخوردار باشد، مورد توجه ماست و مانع از تهدید و به مخاطره افتادن آن می‌شود.

ناصحی خاطرنشان کرد: منابع شهرداری را باید به نحوی سامان دهیم که بناهای تاریخی را در اختیار فرهنگ و هویت شهر نگه داریم.

ارسال به دوستان
استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد رسانه انگلیسی: واشنگتن و لندن به دنبال ارائه مجوز حمله به خاک روسیه هستند ویروس آنفولانزا در اردوی تیم ملی فوتسال شعار هواداران نساجی علیه نکونام در ورزشگاه وطنی فراجا: اعضای یک گروهک تروریستی شب گذشته قصد ورود به کشور را داشتند