۰۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
کد خبر ۸۱۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۱-۰۹-۱۴۰۰
کد ۸۱۷۰۵۹
انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۱-۰۹-۱۴۰۰

آغاز مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی/ جریمه کارکنان واکسن‌نزده دولت از امروز یکشنبه

آغاز مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی/ جریمه کارکنان واکسن‌نزده دولت از امروز یکشنبه
الزامات در واقع مخصوص کارکنان دولت، واحدهای صنفی، صنعتی و کارگاهی و مراکز آموزشی، مناسبت‌های ملی، مذهبی و آیینی و در نهایت ترددهای شهری و بین استانی است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت جزئیات اجرای سامانه هوشمند مدیربت کرونا را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس محسن فرهادی، گفت: بر اساس الزامات ۵ گانه مصوب ستاد ملی کرونا دو مولفه اصلی کنترل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها قرار است بر اساس سامانه انجام شود. الزامات در واقع مخصوص کارکنان دولت، واحدهای صنفی، صنعتی و کارگاهی و مراکز آموزشی، مناسبت‌های ملی، مذهبی و آیینی و در نهایت ترددهای شهری و بین استانی است. 

وی افزود: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها بر پایه‌ سامانه امید از امروز از کارکنان دولت آغاز شده و در فازهای بعدی به ترددهای درون شهری و واحدهای صنفی، ترددهای برون شهری و مراکز آموزشی و تحقیقاتی می‌رسد. برای هرکدام از گزینه‌ها الزاماتی وجود دارد که متاسفانه اگر واحدهای صنفی به دور از رعایت پروتکل‌ها و عدم الزام واکسیناسیون فعالیت کنند، دستگاه ناظر حداکثر تا ۳۰ روز امکان پلمب واحد را دارد.

او تاکید کرد: از امروز کارکنان دولت اگر بدون تزریق واکسن در محل کار حاضر شوند مشمول مجازات‌هایی می‌شوند که سازمان امور استخدامی آنها را ابلاغ و اعلام کرده است‌.

فرهادی درباره نقش وزارت بهداشت در اجرای این طرح، ادامه داد: طبق این طرح وزارت بهداشت علاوه بر نظارت‌ها و وظایف سازمانی خود ناظر عالی بر اجرای طرح است‌؛ یعنی ما واحدهای صنفی و اتاق اصناف را کنترل می‌کنیم و دستگاه‌های دیگر که باید وظایف خود را انجام دهند را رصد می‌کنیم.

وی که در یک برنامه خبری تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: به طور کلی هر دستگاهی در حوزه خود ناظر است و ما علاوه بر وظایف ذاتی به عنوان ناظر عالی عمل می‌کنیم و گزارشات مستمر خود از رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون را به ستاد ملی کرونا ارائه می‌دهیم.

ارسال به دوستان
چگونه در نبرد با کودکان بر سر استفاده از تلفن همراه قبل از خوابیدن پیروز شویم؟ چگونه کبد خود را سالم نگه داریم؟ کشف شمشیر برنزی متعلق به رامسس دوم فرعون مصر باستان در ۳۳۰۰ سال پیش سازمان حج و زیارت: اعزام زائران ایرانی به سوریه به دلیل مسائل امنیتی متوقف شد نروژ / فرود اضطراری یک هواپیما بخاطر پیدا شدن موش زنده در غذای مسافر ترامپ: برای مناظره دوم با هریس خیلی دیر شده؛ وقت نداریم آموزش و پرورش: هنوز ۷۹۰ هزار دانش‌ آموز در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند هریس دعوت سی‌ان‌ان برای مناظره دیگری با ترامپ را پذیرفت فرود بالون کره شمالی در ساختمانی دولتی در سئول/ منطقه قرنطینه شد مشاور امنیت ملی آمریکا: حملات به حزب الله در لبنان ممکن است به توقف خشونت ها منجر شود تغییر ساعت کار اداره‌های اردبیل تا ۴ مهر کمک‌های مردمی پرویز پرستویی در کوره پزخانه‌ای در زاهدان محل خاکسپاری پیکر محمود حکیمی تساوی استقلال خوزستان مقابل چادرملو در خانه هوادار به فولاد هم باخت/ سه امتیاز شیرین یحیی از دل تیم بحران‌زده رحمتی