۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۱۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۸-۰۹-۱۴۰۰
کد ۸۱۸۱۰۶
انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۸-۰۹-۱۴۰۰

کمیته علمی کرونا: امکان تشخیص «اومیکرون» داریم/ شاید مدارس ۳ هفته غیرحضوری شود

کمیته علمی کرونا: امکان تشخیص «اومیکرون» داریم/ شاید مدارس ۳ هفته غیرحضوری شود
استادان آزمایشگاه ما پیگیری خوبی انجام داده آند و تعداد زیادی نمونه برای بررسی توالی ژنتیکی امیکرون به آزمایشگاه های معتبر ارسال شده است.
عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: کیتهای تشخیص اومیکرون در کشور موجود است.
 
به گزارش فارس مجید مختاری عضو کمیته علمی کشوری کرونا در حاشیه جلسه کمیته علمی بیماری کرونا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ممکن است شرایط شیوع  بیماری کرونا در کشور سخت‌تر شود توصیه کرد: همه افراد دارای شرایط باید دز بوستر را تزریق کنند.
 
وی افزود: کمیته علمی نقش اطلاع رسانی دارد و تصمیم گیرنده نیست به توصیه کمیته علمی کرونا تصمیمات انجام می شود. در صورت تایید تصمیم ما توسط ستاد ملی مقابله با کرونا مدارس ممکن است سه هفته به صورت غیرحضوری برگزار شوند.
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره توانایی ایران در تشخیص سویه جدید کرونا گفت: کیت های تشخیص امیکرون در کشور موجود است و این ویروس ممکن است حتی توسط کیت های معمولی با برخی تغییرات شناسایی شود. استادان آزمایشگاه ما پیگیری خوبی انجام داده آند و تعداد زیادی نمونه برای بررسی توالی ژنتیکی امیکرون به آزمایشگاه های معتبر ارسال شده است.
 
مختاری تاکید کرد: برخی شایعات درباره عدم توانایی ایران در تشخیص سویه های جدید کرونا صحیح نیست.
ارسال به دوستان
سینمایی که مسجد شد(+عکس) نقش پیچیده تنهایی در ابتلا به ۲۶ بیماری شایع پزشکیان در مراسم رژه نیروهای مسلح : اسرائیل را سر جای خود می نشانیم (+عکس) چه کشوری بیشترین جنگنده F/A-۱۸ Hornet را دارد؟ خوب، بد، زشت : روزگار با این سه بازیگر چه کرد! (عکس) شهادت فرمانده مهم حزب الله در حمله اسرائیل به بیروت / کسی که هیچ کس او را ندیده بود / جایزه ۷ میلیون دلاری امریکا برای دستگیری "ابراهیم عقیل" بیانیه حزب‌الله دربارهٔ شهادت «حاج ابراهیم عقیل» کاهش خطر زوال عقل با مصرف غذاهای غنی از فلاونوئیدها حقایق زیست محیطی غیرمنتظره‌ ای که شما را شگفت‌زده و نگران خواهند کرد نگاهی متفاوت به چربی شکمی از دانشگاه میشیگان اکستنشن مو از ضایعاتی که تصورش دشوار است! (+فیلم و عکس) استراتژی "گزینه پیش فرض" چیست؟ (فیلم) کدام ویتامین کلید درمان میگرن است؟ صندل‌ های چرمی توت ‌عنخ‌ آمون؛ نماد نابود کردن دشمنان! (+تصاویر) ابراهیم عقیل ؛ مردی که آمریکا از قرن گذشته دنبالش بود