۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۲۱۸۵۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۲-۱۰-۱۴۰۰
کد ۸۲۱۸۵۶
انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۲-۱۰-۱۴۰۰

رئیس پلیس راهور: در حادثه بهبهان، ایربگ هیچ یک از خودروها باز نشد/ چرا وزارت صمت نحوه تولید خودرو را کنترل نمی‌کند؟!

رئیس پلیس راهور: در حادثه بهبهان، ایربگ هیچ یک از خودروها باز نشد/ چرا وزارت صمت نحوه تولید خودرو را کنترل نمی‌کند؟!
بعضا در برخی از روزها تا ۶۰ نفر فوتی در تصادفات داریم در هر ساعت ۱.۹ تا ۲ نفر فوتی برابر با ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح و معلول در هر ساعت است.

رئیس پلیس راهور کل کشور گفت: امروز ۳۲ درصد از فوتی‌ها مربوط به سرنشین خودروها هستند و همچنین ۲۵ درصد فوت شدگان رانندگان هستند که عامل مرگ دیگران نیز می‌شوند.

به گزارش ایلنا، سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور کل کشور در ششمین رزمایش ارتقا توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور گفت: همکاران من در ۲۳۳ هزار کیلومتر راه کشور و هزار و ۴۷ شهر در تمام روزها و شب‌ها در نقاط کوهستانی در هر نوع شرایط جوی از خودگذشتگی نشان داده و در خدمت مردم هستند.

وی ادامه داد: امروز ۳۲ درصد از فوتی‌ها مربوط به سرنشین خودروها هستند همچنین ۲۵ درصد فوت شدگان رانندگان هستند که عامل مرگ دیگران نیز می‌شوند، همچنین ۲۴ درصدفوت شدگان موتورسواران و ۱۹ درصد عابران پیاده هستند.

رییس پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد: انضباط در عبور و مرور نشان شخصیت  بالندگی یک جامعه است ومردم در راستای توسعه و نظم به پلیس کمک می‌کنند. پلیس ناظم برقراری نظم و انضباط است و با افراد متخلف و حادثه ساز براساس قانون برخورد می‌کند. امیدواریم مردم در حوزه نظم به ما کمک کنند.

رئیس پلیس راهور: در حادثه بهبهان، ایربگ هیچ یک از خودروها باز نشد/ چرا وزارت صمت نحوه تولید خودرو را کنترل نمی‌کند؟!

سردار هادیانفر با بیان اینکه امروز سومین عامل مرگ و میر تصادفات است، گفت: کرونا به همت دولت و مردم در روزهای پایانی خود است و فوتی‌های ناشی از کرونا به ۲۰ نفر رسیده اما تصادفات همواره بوده، هست و خواهد بود. ۳۵ تا ۴۷نفر و بعضا در برخی از روزها تا ۶۰ نفر فوتی در تصادفات داریم در هر ساعت ۱.۹ تا ۲ نفر فوتی برابر با ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح و معلول در هر ساعت است.

وی ادامه داد: در سال۹۸ شاهد کاهش تصادفات بودیم و در سال ۹۹ شاخص اثربخش در کاهش تصادفات داشتیم و ۶۱ هزار نفر کمتر معلول و مجروح را شاهد بودیم اما در سال ۱۴۰۰، ۱۲ درصد افزایش تردد داشتیم، ۴.۹ میلیارد پیمایش در کشور داشتیم و ۱۱ هزار و  ۱۴۷ نفر جان باخته و ۲۶۱ هزار نفر مجروح و معلول داشتیم. این معضل مهمی است. دستگاههای مسئول از خودگذشتگی می کنند اما ابزارها و تجهیزات کافی نیست ما در شش دوره ناوگان را نوسازی کردیم اما دولت باید از دستگاههای مسئول در این بخش حمایت و به ما در هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات به روز کمک کنند.

وی با اشاره به خسارات ناشی از تصادفات گفت: ۲۸ هزار میلیارد تومان بیمه ها سالانه خسارت در تصادفات پرداخت می کنند.

او با اشاره به تصادفات اخیر تصریح کرد: در همین حادثه بهبهان ایربگ هیچ یک از خودروها باز نشده است،  چرا وزارت صمت کنترل نمی کند چه تولید خودرویی داریم؟ ما گفتیم خودروساز را به مراجع قضایی معرفی کنند وسهم تقصیر مشخص کنند. در تصادفات کارشناسان ۹۲ درصد عامل انسانی را مقصر می دانند بنابراین رانندگان بیشتر توجه کنند.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: در ناوگان بار و مسافر ۲۱۰۰ کشته داشتیم که بیشترین کشته ها برای تریلی و کامیون است رانندگان کامیون و تریلی بهترین رانندگان هستند اما شاهد حوادث زیادی از سوی آنها هستیم.

وی ادامه داد: در یکی از حوادث اخیر راننده تریلی از جاده فرعی استفاده کرده و باعث آن حادثه در سنندج شده ما قطعا آن شرکت را که شبانه این تانکر را به حرکت در آورده  تعطیل می کنیم و با عوامل آن برخورد می کنیم شرکت‌های اتوبوس رانی نیز مسئول هستند اتوبوس‌ها را کنترل کنند سرنشین ها باید کمربند ایمنی ببندند. هرکسی در حادثه اتوبوس ‌کمربند داشته زنده مانده است همچنین موتورسیکلت سواران که قشر زحمت کش هم هستند و ۸۵ درصد برای تامین معاش از موتور سیکلت استفاده می کنند باید مقررات را رعایت کنند در اتوبان‌ها خلاف جهت حرکت نکنند چرا که در صورت تصادفات درصدی مقصر هستند.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۳۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
2
76
با این گزارش پلیس چرا دادستان محترم کل کشور علیه مدیران این کارخانه ها اعلام جرم نمیکند؟؟
تسامح و تساهل با خودی ها؟؟
چطور با زلف دخترها شدیدترین برخوردها میشه ولی جان مردم ....
عالمانه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
1
22
دست كم گرفتن علم و كنار گذاشتن آن و سرمنشأ قراردادن موضوعاتي كه هيچ گونه امنيت و آرامش و آسايش و رفاه و شادي را در پي ندارد، باعث رقم خوردن چنين حوادث تلخ و نااميد كننده در كشور مي شود.
اميدواريم به خود بياييد و علم را دست كم نگيريد و برايش ارزش قائل شويد تا شاهد شكوفايي و آرامش و آسودگي و رفاه و شادي شويم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
1
15
"همچنین موتورسیکلت سواران که قشر زحمت کش هم هستند و ۸۵ درصد برای تامین معاش از موتور سیکلت استفاده می کنند باید مقررات را رعایت کنند در اتوبان‌ها خلاف جهت حرکت نکنند چرا که در صورت تصادفات درصدی مقصر هستند."
این دیگه خیلی حرفه واقعا" . فقط درصدی مقصره ؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
2
26
اصلا کیسه هوایی در خودرو بوده؟ اول این بررسی بشه. بعد اینکه چرا کار نکرده؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
1
35
برای اینکه زورش به مافیای خودرو نمی رسد
چرا واردات خودرو حتی با صد درصد تعرفه مجاز نیست؟ چون خودروهای تولید داخل صد درصد بی کیفیت است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
1
40
وقتی ایربک باز نشد علاوه بر مجازات تولید خلاف قانون و بی کیفیت دیه ی افراد کشته شده و مجروح نیز به عهده خودروساز خواهد بود