۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۲۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۰۲-۱۱-۱۴۰۰
کد ۸۲۳۳۳۰
انتشار: ۰۰:۰۲ - ۰۲-۱۱-۱۴۰۰
بررسی یک چالش جدی

آیا خودروهای قدیمی محکم تر از محصولات روز هستند؟ (+فیلم تصادفات خودروهای جدید با قدیمی ها)

آیا خودروهای قدیمی محکم تر از محصولات روز هستند؟ (+فیلم تصادفات خودروهای جدید با قدیمی ها)
ایمنی یکی از مهم‌ترین جنبه هایی است که در حال حاضر مشتریان در نقاط مختلف جهان هنگام خرید خودرو مد نظر قرار می دهند.

عصر ایران – خیلی ها تصور می کنند خودروهای قدیمی با توجه به کیفیت بالاتر فلزات مصرفی در تصادف به مراتب مقاوم تر از خودروهای امروزی بوده و ایمن تر هستند. این گروه، خودروهای مدرن را اسباب بازی های می دانند که پر از بخش های پلاستیکی حجیم و بی خاصیت شده اند که با ضربه ای نه چندان جدی به شدت آسیب خواهند دید اما به راستی چنین تفکری واقعیت دارد؟
برای دریافت پاسخ خود پیشنهاد می کنیم فیلم زیر را به دقت مشاهده کنید:

درباره مرجع قابل اعتماد تست تصادف و جزئیاتی که در فیلم مشاهده کردید، مطالعه ادامه مطلب را پیشنهاد می کنیم:

ایمنی خودروها در طول سال ها تغییرات قابل توجهی را شاهد بوده و امروزه خودروهای جدیدتر ایمن‌تر از همیشه هستند. به لطف مهندسی پیشرفته، و پژوهش و آنالیز عمیق داده های تصادف، خودروهای جدید بهتر ساخته می شوند و ویژگی های ایمنی بیشتری مانند انواع مختلف کیسه های هوا و سامانه های پیشگیری از تصادف را برای محافظت از سرنشینان ارائه می کنند.  

ایمنی یکی از مهم‌ترین جنبه هایی است که در حال حاضر مشتریان در نقاط مختلف جهان هنگام خرید خودرو مد نظر قرار می دهند و فناوری های پیشرفته که طی سالیان اخیر معرفی شده اند، گزینه های ایمنی بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا (ان‌اچ‌تی‌اس‌ای) یکی از ارکان کلیدی در بهبود ایمنی خودروها بوده است. این مرکز با عمری بیش از نیم قرن استاندارهای ایمنی را تعیین و اجرا می کند و رویکردهایی نوآورانه برای بهبود ایمنی خودرو، مانند برنامه ارزیابی خودرو جدید (ان‌کپ) را توسعه می دهد.

تست تصادف خودروهای قدیمی با جدید

نخستین ان‌کپ در سال 1979 توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا ایجاد شد و در سال 1993 گسترش یافته و یک سامانه رتبه‌بندی ایمنی 5 ستاره با توجه به استانداردهای بروزرسانی شده ارائه کرد.

از سوی دیگر، صنعت خودروسازی در اروپا تا پیش از سال 1998 توجه چندانی به ایمنی خودروها نشان نمی داد. استانداردهای تست تصادف مورد استفاده مواردی منسوخ بودند و بیشتر شرکت های خودروساز ویژگی های حداقلی را در زمینه ایمنی خودروهای خود ارائه می کردند.

در آن دوران، ایمنی یک ویژگی ممتاز محسوب می شد و در کنار گزینه هایی مانند صندلی های چرمی یا شیشه های برقی پنجره در خودروهای گران قیمت و سطح بالا دیده می شد.

بیشتر خودروهای حاضر در جاده ها همانند یک تله مرگ برای سرنشینان بودند، به ویژه محصولات ارزانی که رانندگان جدید و بی تجربه به عنوان نخستین خودرو خود خریداری می کردند.

تست تصادف خودروهای قدیمی با جدید

اما در سال 1998، برنامه ارزیابی خودرو جدید اروپا یا یورو ان‌کپ طرح های گسترده ای را برای بروزرسانی استانداردهای تست تصادف و ایمنی خودروها ارائه کرد. طی یک بازه زمانی کوتاه، حداقل الزامات برای ایمنی خودرو به طور قابل توجهی افزایش یافت و اگر خودرویی عملکردی ضعیف در تست های تصادف جدید از خود نشان می داد، تنها یک ستاره از پنج ستاره ممکن ایمنی را دریافت می کرد.

در شرایطی که تست های تصادف مراکزی مانند یورو ان‌کپ یا ان‌اچ‌تی‌اس‌ای بی نقص نیستند، اما جریان ایجاد شده توسط آنها خودروسازان را مجبور کرد تا ویژگی های ایمنی را نه فقط در خودروهای گران قیمت و رده بالا، بلکه حتی در ارزان‌ترین مدل های تولیدی خود به میزان قابل توجهی ارتقا دهند. از این رو، خودروسازان جهان شهرت و اعتبار خود را حفظ کرده و افراد بسیاری نیز دیگر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست نمی دهند.

محمدمهدی حیدرپور

 
ارسال به دوستان
بحران سیاسی کره جنوبی ؛ کار رئیس‌جمهور موقت هم به استیضاح کشید حضور صدها بابانوئل در مترو مسکو (فیلم) فرمانده سپاه بوشهر : دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی، زنان را هدف قرار داده است دستور پخت یک شام اسپانیایی خوشمزه با 6 عدد ران مرغ (فیلم) ورود بانوان به ورزشگاه دوباره ممنوع شد! کاهش دوباره نرخ بهره در بانک های ترکیه یادداشت عراقچی در روزنامه چینی: فصل جدیدی از همکاری راهبردی بین ایران و چین آغاز می‌شود لحظه وقوع تصادف عجیب؛ خودروی سواری از کنترل خارج شد (فیلم) انفجار خانه‌ در یزد با سه کشته و ۶ مجروح ترامپ: ترور من ایمان مذهبی خانواده‌ام را تقویت کرد/ در 48 ساعت اول چه خواهم کرد حمله موشکی یمن به تل‌آویو در نیمه شب گذشته (فیلم) عراقچی: بارها به بشار اسد توصیه کردم که با ترکیه وارد مذاکره شود؛ او موافق نبود/ مسائل بین ما و آمریکا قابل حل نیست ولی قابل مدیریت است 2024 چه سالی بود/ پاسخ روزنامه‌نگار مشهور به پرسش‌های مخاطبان/ ایلان ماسک تیشه به ریشه توییتر زد فرمانده سپاه اصفهان: حکومت سوریه بعثی بود/ مردم سوریه اجازه انجام بسیاری از امور شرعی خود را نداشتند/ پشتیبان حکومت نبودند استوری کنایه آمیز محسن تنابنده در رابطه با قطعی‌های برق (عکس)
#videojsscript