۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۲۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۲۴-۱۱-۱۴۰۰
کد ۸۲۷۰۵۴
انتشار: ۲۲:۴۲ - ۲۴-۱۱-۱۴۰۰

استرالیا سفارت خود در کی‌یف را تخلیه می‌کند

استرالیا سفارت خود در کی‌یف را تخلیه می‌کند
واشنگتن و متحدانش مدعی اند تقویت قوای نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، به مثابه حمله قریب الوقوع مسکو به کی‌یف است.

در پی افزایش تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف، استرالیا سفارت خود در اوکراین را تخلیه می‌کند.

به گزارش ایرنا، ماریس پین وزیر امور خارجه استرالیا روز یکشنبه اعلام کرد که به همه کارکنان سفارت در کی‌یف گفته شده است که این سفارت را ترک کنند.

وی همچنین گفت که روند کار در سفارت متوقف شده و به یک دفتر موقت در لویو شهری در غرب اوکراین منتقل شده است.

وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد این تصمیم‌ها به دلیل وخامت اوضاع امنیتی ناشی از تجمع نیروهای روسی در مرز اوکراین گرفته شده است.

پین در بیانیه ای خاطر نشان کرد: ما همچنان به استرالیایی‌ها توصیه می‌کنیم که فوراً اوکراین را از طریق مسیرهای تجاری ترک کنند، شرایط امنیتی ممکن است در کوتاه مدت تغییر کند. اقدام نظامی روسیه در اوکراین توانایی ما برای ارائه کمک کنسولی به استرالیایی‌ها را به شدت محدود خواهد کرد.

واشنگتن و متحدانش مدعی اند تقویت قوای نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، به مثابه حمله قریب الوقوع مسکو به کی‌یف است.

پوتین رئیس جمهور روسیه این ادعای غرب را محکوم کرده و آن را گمانه زنی‌های تحریک آمیز خوانده است که می‌تواند به درگیری در اوکراین منجر شود.

روابط بین مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

ارسال به دوستان
سینمایی که مسجد شد(+عکس) نقش پیچیده تنهایی در ابتلا به ۲۶ بیماری شایع پزشکیان در مراسم رژه نیروهای مسلح : اسرائیل را سر جای خود می نشانیم (+عکس) چه کشوری بیشترین جنگنده F/A-۱۸ Hornet را دارد؟ خوب، بد، زشت : روزگار با این سه بازیگر چه کرد! (عکس) شهادت فرمانده مهم حزب الله در حمله اسرائیل به بیروت / کسی که هیچ کس او را ندیده بود / جایزه ۷ میلیون دلاری امریکا برای دستگیری "ابراهیم عقیل" بیانیه حزب‌الله دربارهٔ شهادت «حاج ابراهیم عقیل» کاهش خطر زوال عقل با مصرف غذاهای غنی از فلاونوئیدها حقایق زیست محیطی غیرمنتظره‌ ای که شما را شگفت‌زده و نگران خواهند کرد نگاهی متفاوت به چربی شکمی از دانشگاه میشیگان اکستنشن مو از ضایعاتی که تصورش دشوار است! (+فیلم و عکس) استراتژی "گزینه پیش فرض" چیست؟ (فیلم) کدام ویتامین کلید درمان میگرن است؟ صندل‌ های چرمی توت ‌عنخ‌ آمون؛ نماد نابود کردن دشمنان! (+تصاویر) ابراهیم عقیل ؛ مردی که آمریکا از قرن گذشته دنبالش بود