۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۲۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۷-۱۱-۱۴۰۰
کد ۸۲۷۳۳۸
انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۷-۱۱-۱۴۰۰

ژنرال آمریکایی: چین ممکن است از بحران اوکراین سوءاستفاده کند

ژنرال آمریکایی: چین ممکن است از بحران اوکراین سوءاستفاده کند
از نقطه نظر اینکه چه اتفاقی در اروپا رخ می‌دهد، چین تلاش می‌کند در اینجا در اقیانوس آرام و منطقه اقیانوسیه کاری انجام دهد و این یک "نگرانی جدی" است.

یک ژنرال آمریکایی امروز (چهارشنبه) مدعی شد، در حالی که قدرت‌های غربی بر "تنش‌زدایی" با روسیه متمرکز هستند، چین ممکن است از بحران اوکراین سوءاستفاده کند و در آسیا دست به اقدامی "تحریک‌آمیز" بزند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، استقرار بیش از ۱۰۰ هزار سرباز روسی در مرز با اوکراین، نگرانی را در واشنگتن و سایر کشور‌های غربی درخصوص "حمله احتمالی" روسیه به اوکراین برانگیخته است.

«ژنرال کنت ویلسباخ»، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام اظهار کرد: چین در این بحران خود را با روسیه همسو کرده و سوالاتی درخصوص نیات خود در آسیا ایجاد کرده است.

وی افزود: از نقطه نظر اینکه چه اتفاقی در اروپا رخ می‌دهد، چین تلاش می‌کند در اینجا در اقیانوس آرام و منطقه اقیانوسیه کاری انجام دهد و این یک "نگرانی جدی" است.

این ژنرال آمریکایی که در حاشیه نمایشگاه هوایی سنگاپور با خبرنگاران صحبت می‌کرد، عنوان داشت: نگران هستم از اینکه آن‌ها بخواهند از بحران پیش‌آمده سوءاستفاده کنند. تعجب‌آور نخواهد بود اگر آن‌ها چیزی را امتحان کنند که ممکن است "تحریک‌آمیز" باشد و ببینند جامعه بین‌المللی چگونه به آن واکنش نشان می‌دهد.

ویلسباخ اعلام کرد که وقتی پکن حمایت خود را از روسیه در بن‌بست اوکراین اعلام کرد، او با نیرو‌های خود و دیگر "نهادها" در منطقه در رابطه با پیامد‌های آن گفتگو کرد.

این فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام که در هاوایی مستقر است، در صورت بروز درگیری در این منطقه، نقش اصلی را ایفا خواهد کرد. از طرفی، چین بار‌ها نسبت به دخالت آمریکا در حیاط خلوت خود به ویژه در دریای جنوبی چین و تایوان هشدار داده است.

ارسال به دوستان
عفونت ادراری چه علائمی دارد؟ چرا ما انسان‌ها زانوهای بهتری تکامل نداده‌ایم؟ با پروژه جدید منصوری آشنا شوید ؛ وسپا الکتریکا موناکو ادیشن (+عکس) پدیده‌ای که زمین را برای ۹ روز متوالی لرزاند! رونمایی از جدیدترین موشک بالستیک سپاه پاسداران (+عکس) مراسم رژه نیروهای مسلح برگزار شد افشاگری درباره دستمزد نجومی بازیگران زن؛ چه کسی در صدر لیست است؟ آیت‌الله بهجت کلوچه‌پز می‌شد اگر این سفر را نمی‌رفت! یک شاهنامه‌پژوه: شاهنامه افسانه و اسطوره نیست؛ تاریخ کهن ایرانیان است راز صدای آدم فضایی‌ها در ته این گودال برملا شد اتوبوس و مترو رایگان برای دانشجویان و دانش‌آموزان از فردا یکشنبه ۵ اپلیکیشن برای بهبود تمرکز؛ دیگر کارهایتان را به‌تعویق نیندازید خط و نشان نیروهای مسلح ایران برای اسرائیل : ۲۱ موشک بالستیک به نمایش درآمد رشد نهال‌های در سایه با آینه‌کاری کف جنگل! دیدنی های امروز؛ از آغاز عرضه جهانی آیفون 16 تا تشدید تنش در شمال فلسطین اشغالی