۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۳۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۶-۱۲-۱۴۰۰
کد ۸۳۰۰۳۵
انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۶-۱۲-۱۴۰۰

لویو اوکراین؛ تلاش برای حفاظت از آثار تاریخی شهر

لویو اوکراین؛ تلاش برای حفاظت از آثار تاریخی شهر
کارگران و سازندگان شهری برای حفاظت از میراث تاریخی شهر 700 هزار نفری "لویو" به یکدیگر کمک می‌کنند. مرکز لویو در فهرست میراث جهانی "یونسکو" قرار دارد.

گروهی از مردم شهر "لویو" اوکراین آثار تاریخی و هنری شهر خود را برای حفاظت در برابر بمباران احتمالی روسیه با فوم و مواد نسوز می‌پوشانند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در میدان "مارکت" شهر غربی "لویو" اوکراین یک مجسمه "نپتون" -خدای دریاهای رم باستان- کاملا در میان ورقه‌های پلاستیکی پوشانده شده است. تنها نیزه 3 سر این مجسمه در کنار آن قابل دیدن است.

"اندری سالیوک" رئیس حفاظت از بناهای تاریخی و یکی از عوامل اصلی این اقدامات حفاظتی از آثار تاریخی شهر لویو، گفت: "من مقداری پول گرفتم، تیم جمع کردم و موادی برای محافظت از سازه های تاریخی و هنری خریدیم".

کارگران و سازندگان شهری برای حفاظت از میراث تاریخی شهر 700 هزار نفری "لویو" دست به کار شدند و به یکدیگر کمک می‌کنند . مرکز لویو در فهرست میراث جهانی "یونسکو" قرار دارد.

یک رقابت پیچیده برای محافظت از سازه و آثار هنری- تاریخی در شهر لویو اوکراین در برابر حملات احتمالی روسیه شکل گرفته است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

لویو اوکراین؛ بسیج مردم برای حفاظت از آثار تاریخی هنری شهر

سالیوکپس از آنکه مورخ هنری به او گفته در صورت بمباران لویو آثار تاریخی و شیشه کاری رنگی را از دست می‌دهند، تحت تاثیر قرار گرفته است و این این اقدامات را شروع کرده است.

هر کاری از ما ساخته نیست

"سالیوک" رئیس حفاظت از بناهای تاریخی لویو در دفتر کاری که با پرچم های اوکراین و رنگ گُردان‌های مختلف مبارز در شرق اوکراین تزئین شده بود، گفت که خیرین ثروتمند برای حفاظت از سازه های تاریخی شهر کمک مالی کرده‌اند.

تلاش سالیوک برای حفاظت از سازه های قدیمی لویو یک ائتلاف عجیب را دور هم گرد آورده است. شرکت‌های ساختمانی در این مسیر بهترین مواد رابرای محافظت از شیشه‌های رنگی کلیساهای مختلف پیشنهاد کرده اند و در تهیه این مواد مشارکت دارند.

"اندی کوچکوا" در کلیسای جامع "اسامپشن" (Assumption) که قدمت آن به قرن 14 میلادی بازمی‌گردد، بر نصب مواد نسوز روی شیشه‌کاری های کلیسا نظارت می‌کند

او گفت: "هر کاری از ما ساخته نیست. ما نمی توانیم از آثار در برابر ضربه مستقیم محافظت کنیم. اما سعی می‌کنیم تا حد امکان آسیب نور، آتش سوزی، موج ضربه یا پرتاب قطعات کوچک را مهار کنیم".

"لیلیا اونیشچنکو" یکی از مسئولین  اداره حفاظت از میراث فرهنگی شهر و تیمش، مجسمه بزرگی را در سمت دیگر کلیسا پوشانده‌اند.

"اونیشچنکو" 66 ساله از کلیسای جامع "اسامپشن" گفت: "من تمام زندگی‌ام را وقف دفاع از میراث فرهنگی کرده‌ام".

او گفت: نمی‌خواهم ببینم که نتیجه کار ما در جنگ نابود می‌شود.

او گفت که در بخش دیگری از شهر یک محراب چوبی قرن چهاردمی در یک کلیسای ارمنی برچیده و به جای امن منتقل شده است. "درست مثل جنگ جهانی اول". این محراب اخیرا بازسازی شده بود.

"اونیشچنکو" گفت که موزه‌های شهر نیز آثار دیدنی را برای حفظ و نگهداری به انبارهای مطمئن انتقال می‌دهند.

فوم و مواد نسوز دور مجسمه‌ و سازه‌های شهر تاریخی لویو دیده می‌شوند. گروه‌های دوستدار تاریخ و هنر شهر خواستار حفاظت این آثا در برابر حمله احتمالی روسیه هستند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

لویو اوکراین؛ بسیج مردم برای حفاظت از آثار تاریخی هنری شهر

سالیوک" رئیس حفاظت از بناهای تاریخی لویو گفت: پس از محافظت از "شکننده ترین اشیا" به تقویت آثار دیگر می پردازیم.

مردم می‌پرسند که با آثار تاریخی درون کلیساها چه کار خواهیم کرد. ما دوست داریم آنها را حفظ کنیم اما قادر به انجام هر کاری نیستیم.

در میدان "مارکت" شهر غربی "لویو" اوکراین یک مجسمه "نپتون" -خدای دریاهای رم باستان- کاملا در میان ورقه‌های پلاستیکی پوشانده شده است. تنها نیزه 3 سر این مجسمه در کنار آن قابل دیدن است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

لویو اوکراین؛ بسیج مردم برای حفاظت از آثار تاریخی هنری شهر

ارسال به دوستان
زن مرموزی که پیجرهای آلوده را به حزب الله لبنان فروخت، کیست؟( +عکس) دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب ۴ ماده غذایی غنی از «امگا ۳» ۵ جت جنگنده آمریکایی که طولانی ترین دوران حضور در سرویس را داشته اند (+عکس) ایران ایر : مسافران پروازهای تهران- بیروت از حمل پیجر و بی سیم خودداری کنند خسروپناه: برخی از شهدا و مجروحان حادثه لبنان ایرانی بودند/ اینکه می‌گویند نسل آلفا و زِد از فرهنگ ایثار و شهادت بریده‌اند حرف غلطی است رونمایی چین از فناوری شگفت‌انگیز شناسایی زیردریایی‌ها شفیعی کدکنی: این افراد را کنار بگذارید هشدار: اینگونه ورزش‌کردن باعث چاقی و افزایش وزن می‌شود! اسمارت 5# آماده ورود به بازار است (+تصاویر) چه غذاهایی فشار چشم را بالا میبرد؟ نماینده ایران در سازمان ملل : اسرائیل با هدف قرار دادن سفیر ایران در لبنان از خطوط قرمز عبور کرده است قدرتمندترین پاسپورت جهان متعلق به کدام کشور است؟ باتری نمک مذاب می‌تواند جایگزین باتری‌های لیتیومی شود رشیدی کوچی : به مردم می‌گویند یک وعده غذا بخورید، اما خودشان بر سر سفره رنگین می‌نشینند/ مردم به آگاهی رسیده اند