۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۳۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۵-۱۲-۱۴۰۰
کد ۸۳۱۳۰۷
انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۵-۱۲-۱۴۰۰

فرمانده آمریکایی: موشک های ایران دقت بالایی دارند

فرمانده آمریکایی: موشک های ایران دقت بالایی دارند
فرمانده سنتکام تاکید کرد که ایران حدود 3 هزار موشک بالستیک دوربرد با دقت بالا در زرادخانه خود دارد.

ژنرال " کنت (فرانک)مکنزی" فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) گفت که موشک های ایران بُرد و دقت بالایی دارند.


به گزارش عصرایران، ژنرال مکنزی روز سه شنبه( دیروز) در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، گفت که ایران اکنون حدود 3 هزار موشک بالستیک در اختیار دارد که برخی از آنها می توانند شهر تل آویو اسراییل را هدف قرار دهند.


مکنزی گفت: "هیچ یک از آنها هنوز نمی توانند به اروپا برسند، اما در طول 5 تا 7 سال گذشته... آنها سرمایه گذاری زیادی در برنامه موشک های بالستیک خود انجام داده اند."


وی با بیان اینکه پیشرفت برنامه موشکی ایران قابل توجه است، افزود: "موشک‌های آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی بُرد بیشتر و دقت قابل‌توجهی دارند."


مکنزی همچنین هشدار داد که تهران در توسعه پهپادهای دوربرد با توانایی فزاینده و با تلاش‌های خود برای توسعه موشک‌های کروز ، که برای هدف قرار دادن اهداف از پیش تعیین‌شده ثابت یا متحرک زمینی طراحی شده‌اند، پیشرفت‌های عمده‌ای داشته است.


مکنزی درباره حمله موشکی اخیر ایران به اربیل نیز گفت:" ما معتقد نیستیم که حمله آخر هفته گذشته، یعنی موشک‌های بالستیک، واقعا علیه ما هدف قرار گرفته باشد."


با این حال این ژنرال آمریکایی که هفته های پایانی خود در سمت فرماندهی سنتکام را می گذراند، هشدار داد که ایران همچنان عراق را به عنوان میدان اصلی نبرد برای تلاش های خود برای بیرون راندن ایالات متحده از خاورمیانه می بیند. او نیروهای ایالات متحده آمریکا در منطقه را در برابر تهدیدات ناشی از ایران آسیب پذیر توصیف کرد.

ژنرال مکنزی در جلسه(دیروز) کمیته نیروهای مسلح سنا/ عکس: گتی ایمجز

فرمانده آمریکایی: موشک های ایران دقت بالایی دارند


او با اشاره به اینکه حملات تحت حمایت ایران تا حدی با اقدامات دفاعی بهتر ایالات متحده که تاثیر پهپادهای تهران را محدود کرده، خنثی شده است، گفت: "طی چند ماه گذشته، حملات آنها کاهش یافته است."

 

ارسال به دوستان
کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد