۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۳۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۲۲-۰۱-۱۴۰۱
کد ۸۳۴۶۲۱
انتشار: ۱۹:۱۶ - ۲۲-۰۱-۱۴۰۱

حمله به کنسولگری ایران در هرات/ سخنگوی وزارت خارجه: افغانستان امنیت سفارت ایران را تامین کند

حمله به کنسولگری ایران در هرات/ سخنگوی وزارت خارجه: افغانستان امنیت سفارت ایران را تامین کند
در ادامه واکنش ها به ادعای آزار و اذیت مهاجرین افغان در ایران امروز عده ای در هرات به سرکنسولگری ایران حمله کردند و علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل سرکنسول گری، دوربین های امنیتی را شکستند.

امروز عده ای در هرات به سرکنسولگری ایران حمله کردند و دوربین های امنیتی را شکستند.

به گزارش صداوسیما، در ادامه واکنش ها به ادعای آزار و اذیت مهاجرین افغان در ایران امروز عده ای در هرات به سرکنسولگری ایران حمله کردند و علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل سرکنسول گری، دوربین های امنیتی را شکستند.

حمله کنندگان موفق به ورود به سرکنسولگری نشدند.

خطیب‌زاده نسبت به طراحی‌های توطئه‌گران و بدخواهان ایران و افغانستان هشدار داد

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم این کشور، نسبت به طراحی‌های توطئه‌گران و بدخواهان دو کشور هشدار داد.

به گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه در خصوص تجمع‌ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات و سنگ پرانی های پراکنده‌ای که انجام شده، با یاد آوری مسئولیت قطعی هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تأکید کرد: امنیت کامل سفارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان باید به طور کامل تأمین و تضمین های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی‌ها ارائه شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم افغانستان، نسبت به طراحی‌های توطئه‌گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی کلیپ‌ها و اظهار نظرها با هدف ایران یا افغانستان هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسئولان دو کشور را می طلبد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: با سفیر و مسئولان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در تماس مستمر هستیم.

 
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)
#videojsscript